אהלן - שאלה קטנה

maco taco

New member
אהלן - שאלה קטנה

שלום רב, שמי מייקל, מירושלים... לפני כמה חודשים הייתי בגן הבוטני, ראיתי את העצי בונסאי ופשוט התאהבתי בהם, והיום קיבלתי מתנה עץ בונזאי חביב... העניין הוא שאין לי מושג כמה אמורים להשקות אותו, וכל כמה זמן להשקות אותו, היכן למקם אותו... אשמח מאד אם מישהו יוכל בבקשה לעזור לי... תודה רבה :)
 

סן תאי

New member
שלום מייקל

יפה שאמנות הבונסאי כבשה את ליבך. העץ שקיבלת הוא זית. למען הסדר חשוב להבהיר שהוא אינו בונסאי. הדרך משתיל צעיר של זית כמו זה שקיבלת ועד לבונסאי היא ארוכה. אתה מוזמן להיכנס למאמרי הפורום ולהרחיב ידע. על כל פנים רצוי למקם את העץ בחוץ - מרפסת או גינה כך שיהיה חשוף לפחות לשעתיים שמש ביום. בלית ברירה תוכל למקם אותו בבית בסמוך לחלון גדול שאינו מוסתר ע"י תריס או וילון וזוכה לקרינת שמש ישירה. לגבי השקיה - יש להשקות עד לנגירה כשפני המצע מתייבשים. רצוי לבדוק מידי יום באמצעות האצבע או קיסם את מידת הלחות של המצע (מתחת לחיפוי החצץ). בקיץ בתנאי חוץ יש להשקות מידי יום. בהצלחה.
 

maco taco

New member
תודה רבה :)

איך אני יכול להגיע למאמרי הפורום? אני ממש ישמח לקרוא... שוב תודה רבה העזרה (-: אני מתרגש כמו ילד :- )
 

fraidh

New member
אלה

לדעתי זו אלה ולא זית, בכל מקרה זה לא בונסאי
 

סן תאי

New member
ייתכן

הצילום די מטושטש, אבל יכול להיות שזו אלת המסטיק. על כל פנים מבחינת הטיפול ההוראות זהות.
 

elonliberman

New member
אכן אלת המסטיק ולא זית !...

וכפי שסאן תאי כתב הטיפול זהה! וברוך הבא לפורום :)
 

maco taco

New member
תודה לך

רק שאלה קטנה... מה הכוונה "לא בונסאי" ? האם הכוונה, שיש עוד זמן רב עד שזה יהיה בונסאי או שזה בכלל לא לבונסאי?
 

Dor It

New member
לדעתי, האלה של מייקל בהחלט סבירה

ומתאימה כעץ לתחילת הדרך. מייקל, אני מאחלת לך שתמשיך להתלהב מעצי בונסאי "כמו ילד"..... וגם בעוד הרבה שנים...... למד את הדרישות של הצמח שקבלת, טפח אותו, קרא חומר והבט בגלריות בונסאי, במשך הזמן היכנס למשתלות בונסאי, אולי תרכוש כלי גיזום יעודיים לתחום, עקוב אחרי פרסומים לגבי תערוכות, בקר באוספים של חובבים, ייתכן וגם אתה "תישאב" לתחביב המרתק הזה. ותמצא חומר נוסף ומתאים. לגבי אלת מסטיק, הצמח מקובל בבונסאי. לדעתי, מיבנה הגזע והענפים באלה שלך מתאים לסגנון BROOM ב ה צ ל ח ה דורית
 

maco taco

New member
דורית היקרה

תודה על העידוד! עושה רושם שזה פורום מאד נחמד ואני ממש שמח שיש אנשים נחמדים ללמוד מהם. אני מתכוון לקנות עוד כמה וכמה שתילים צעירים, כמובן ללמוד על כל אחד מהם מה הוא צריך... ואני לא ממהר לשום מקום, ככה שכמה זמן שזה לוקח זה בסדר גמור... יש המון חומר קריאה באינטרנט, המון גלריות, זה מצויין. תודה
 

Dor It

New member
אפשר כך...ואפשר לגשת למשתלת בונסאי

ולקנות בונסאי מעוצב אחד לפחות שמתאים לתנאים אצלך ולתקציב שלך. אני התחלתי עם המון שתילים צעירים, נראה שהוצאתי על אחזקתם כבר למעלה ממחיר של בונסאי טוב במשתלה עוד עובדה מעניינת, ישנם זנים לבונסאי (זית בר, אולמוס) שלא ניתן למצוא במשתלות רגילות וזו סיבה מעולה לפקוד משתלת בונסאי. דוגמה שתמחיש את חשיבות ההתחלה.
חומר גלם מתאים. מקווה שהצלחתי להעלות צלום של צמח 'פורטולוקריה' שלי לאחר 3 שנים, התחיל משתיל עם עלים ספורים ותראה כאן בונסאי פורטולוקריה של אמן בונסאי משה אמרגי, אחרי 4 שנות אימון. (מוצגת בעמוד זה)
 
למעלה