אמנויות לחימה לעיוורים

אמנויות לחימה לעיוורים

שלום רב, מנהל הפורום פנה אל פורום אמנויות לחימה קלאסיות עם שאלה לגבי חוגי אמנויות לחימה לעיוורים. בקרוב מאוד עומד להיפתח חוג אַייקִידוֹ (aikido) לעיוורים באיזור רחובות - נס ציונה. החוג יהיה על בסיס התנדבותי (מתאמנים עיוורים לא יידרשו לשלם) ויתקיים בימי שישי לפני הצהריים. ההדרכה תיעשה על ידי מדריכים בעלי הכשרה לאימון עם עיוורים. פרטים נוספים בקרוב.
 
שלום זאב, ברוך הבא.

תודה רבה על התשובה הזריזה. אני מבין שהאייקידו באמת נותן לכם זמן תגובה קצר מאוד. אני מנצל את ההזדמנות לומר לך שנהניתי מאוד מההדגמה שלכם במוזיאון רמת אביב, במסגרת יום העיון על תערוכת "תכשיטי גבר" לפני כמה חודשים. מיקום הקורס החדש מעניין - ליד רחובות - נס ציונה נמצא גם המרכז הישראלי לכלבי נחיה לעיוורים, ואחת העובדות שבו היא סנסיי ג'יל שיימס, בעלת חגורה שחורה ומורה ותיקה מאוד, שניהלה בארה"ב רשת של בתי ספר לקראטה. אני חייב לומר שאני מופתע מהתשובה, ואשמח ללמוד עוד על האפשרות שאדם עיוור יעסוק בתחום זה. אשמח מאוד לשמוע עוד פרטים, ואם זה נכון בעיניך - נוכל להפיץ את דבר פתיחתו הצפויה של הקורס בקרב בוגרי המרכז המתגוררים בסביבה.
 
שלום אש"נ ../images/Emo13.gif

תודה על המחמאות
הדגמה אותה ראית היה הדגמת אמנות חרב השונה מאוד מהאייקידו. באייקידו רוב האימון הוא ללא כלי נשק וכאשר כן משתמשים בנשק, אנו מתאמנים עם חרב אימונים מעץ, מקל, ופגיון אימון עשוי עץ. בכל מקרה כאמור, האימון ברובו הוא בידיים ריקות. האייקידו, בנוסף להיותה אמנות המלמדת אותנו להתגונן, מוגדרת כאמנות המלמדת אותנו לפתור קונפליקטים - לא רק עימותים אלימים אלא כל התמודדות שלנו בין אם היא פנימית ובין אם היא עם אספקטים שונים בחיי היומיום. אשמח אם תבוא להשתתף או אפילו רק לצפות כאשר הפעילות תתחיל - כדי שתקבל מושג ברור ויכולת להמליץ כאשר נראה שזה מתאים. בכל הכבוד על ייסוד הפורום החשוב הזה. ברכה, זאב.
 

roi251

New member
שאלה לזאב

מה שלומך? אני כבד ראייה האם אנ גם יצטרך לשלם? אני גר באזור השרון האם יפתח באזור השרון קבוצעות לימוד של אומנות לחימה אחרות? תודה להתראות
 
שלום רועי

שלומי טוב, תודה
יש לנו תכנית עבור עיוורים וכבדי ראיה שיגיעו מרחוק: נציג של בית ספר לאייקידו ממקום מגוריהם יגיע מספר פעמים ביחד עם החניך על מנת להתאמן אצלנו ולקבל נסיון והכשרה. לאחר מכן נעודד את השניים להשתלב בקבוצת האימון שבאיזור המגורים שלהם. נושא העלויות הוא גמיש - בעיקרון האימונים לעיוורים ולכבדי ראייה הם בחינם. גם אלו שיגיעו על מנת ללמוד להדריך אייקידו לעיוורים לא יצטרכו לשלם. מתאמנים ללא בעיות ראיה ישלמו תשלום חודשי אשר יוקדש כולו לתמיכה בעיוורים שמגיעים מרחוק - השתתפות בהוצאות נסיעה וכו'. אנא שמור על קשר, אני מקווה שבשבועות הקרובים תצא הודעה מסודרת על תחילת הפעילות. זאב.
 
אמנויות לחימה לכבדי ראייה - שיטות האבקותיות

בהמשך לדבריו של זאב, הייתי ממליץ לכל מי שמעוניין ללמוד אמנות לחימה, לבחון אמנויות לחימה שעיקרן האבקות / התגוששות קרובה הניגוד לשיטות שעיקרן מכות ידיים ורגליים "מרחוק". שיטות אלה כוללות ג'ו-ג'יטסו ברזילאי (שעיקרה עבודת קרקע), האבקות (חופשית / יוונית רומית) שעיקרה עמידה (הטלות), ג'ודו (ג'ודו לעוורים וללקויי ראייה הוא אפילו ענף אולימפי!) וכנראה שגם אייקידו מתאים כפי שנכתב כאן ע"י קודמי (לי אישית אין ניסיון בזה, ולזאב יש ניסיון רב בתחום זה). בכל מקרה המגע והתחושה הפיסית שהאבקות קרובה נותנת תתאים מאוד לדעתי ללקויי ראייה, בניגוד לאמנויות לחימה "רחוקות טווח" שעיקרן מכות ידיים ורגליים. זה גם תחום בטיחותי יותר לדעתי ללקויי ראייה.
 

roi251

New member
דעתי לכולם

הי מה נשמע? אני ליקויי ראייה לומד קונג פו וזה שונה מאומניות לחימה כמו גודו קראטה אוומנות לחימה שגם הרבה ליקויי ראייה ועיורים ירצו ללמוד לדעתי תודה להתראות
 
הרעיון מוצא חן בעיני

אני בכלל למדתי יוגה אצל מורה ששם דגש על מה שאני מרגיש, ודאג שאם אני לא רואה את התנועות שלו הוא מסביר לי אישית, אני מאוד אוהב יוגה, ולא אתנגד להמשיך ביוגה או משהו דומה. הבעיה היא שהמורה שלי די עסוק ולמרות שהוא קרוב כי דווקא במקור למדתי אצלו בחיפה, עכשיו אני גר בקיבוץ בליד נהריה ולא מכיר מורים אחרים אין לי מושג לגבי אומנויות לחימה, אבל מעניין אותי ואשמח לשמוע עוד עליהם.
 

roi251

New member
שאלה א ל ר ו נ ד

הי מה נשמע? אני לומד קונג פו עגור לבן מורה מאוד אכפתי טוב שם לב לתלמידו ומתקן אותו כי אכפת לך מאיתנו ממליץ בחום לכלם לסנות תודה להתראות
 
אילן תורג'מן מלמד בנהריה ג'יו ג'יטסו בראזילאי

זו אמנות לחימה שעיקרה האבקות על הקרקע. ממליץ להגיע לאימון ניסיון
פרטים ליצירת קשר:
052-2664868
04-9875014
רח' ויצמן 40 נהריה
http://bjj-il.com
 
אה תודה על ההמלצה, אבל זה לא בשבילי

אני מחפש משהו יותר זורם ולא האבקות, כמו שציינתי מעניין אותי דברים שקרובים יותר ליוגה. אז אם יש משהו כזה אשמח, תודה על התשובה בכל אופן
 
../images/Emo13.gif יותר זורם מזה אני באמת לא מכיר

BJJ (קיצור של Brazilian Jiu Jitsu) הוא מאוד מאוד זורם. מי שמנסה לעבוד בכח ולא לזרום עם בן הזוג לא יתקדם לשום מקום אלא יוכנע על ימין ועל שמאל (מניסיון שלי ושל אחרים שאיתם אני מתאמן). זו אמנות לחימה שבה באופן מובהק טכניקה מנצחת כח ואי זרימה. אה, ולדעתי לא תתקשה למצוא היבטים דומים ליוגה.
 
נראה זורם

אבל נראה לי שזה לא הכיוון שלי, כנראה הבעיה שלי זה לא עם סוג אומנות לחימה אלא בכלל אומנות לחימה, וככל הנראה אני מעדיף ללכת על דברים בסיגנון של יוגה תודה בכל מקרה.
 
למעלה