ארנבים שמוטי אוזניים

Beniso12

New member
הי לכולם
יש כאן גולשים שמגדלים או גידלו ארנבים שמוטי אוזניים ? אני וחברה שלי התחתנו לפני כשבוע, וכבר תקופה ארוכה שהיא משגעת אותי שניקח ארנב. עוד חודש יש לה יום הולדת, אני יודע שהחלום שלה זה לקחת מינילופ, וחשבתי להפתיע אותה. לפני שאני מתחייב לגידול של ארנב מסוג כלשהו, רציתי לדעת מהחברה המנוסים איך זה לגדל ארנב כזה? איך האופי שלהם? האם הם חברותיים וידידותיים? איך הם מסתדרים עם תינוקות וילדים, ובכלל האם הם צייתנים וקל לגדל אותם? אשמח לכל טיפ בנושא.
תודה רבה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היי!
לצערי אין פה כולם, כולם עברו לפייסבוק...
ראשית, כל הכבוד על הבירור מראש, בהחלט הדבר הנכון לעשות.
אין לי ניסיון בגידול שמוטי אוזניים ננסיים; התרשמתי ששמוטי אוזניים (רגילים) הם לרוב נוחי מזג, אבל קשה לדעת איזה אופי יהיה לארנבון (אלא אם מאמצים בוגר מבית טוב). בשונה מכלבים שבהם יש תכונות יציבות יחסית לכל גזע, בארנבונים אין מסורת עתיקה של גזעים ובישראל במיוחד רובם ככולם מעורבים במידה כזאת או אחרת. אז זה קצת כמו חתול, האופי יכול להיות ידידותי ומתרפק ויכול להיות יותר פחדן ומסויג.

אנרבונים הם חיות נטרפות ולכן הם באמת אלה שנאלצים להסתדר עם תינוקות וילדים... למשל לברוח כשמלחיצים אותם. להביא בחשבון שזו לא חיה אינטראקטיבית ברמה של כלב (אפשר לאלף במידת מה, אבל זה יותר כמו חתול מהבחינה הזאת) ושבניגוד לכלב/חתול זו לא חיה טורפת, היא הרבה יותר עדינה וצריכה ביטחון ורוגע ומגע של הקרקע. במילים אחרות, רוב הארנבונים לא אוהבים שמרימים אותם בידיים, זה לא טבעי להם. יש כאלה שמתרגלים וזורמים, רבים אחרים מתנגדים (ואז התעקשות עלולה לגרום להם להתנגד ולהיפגע, עד כדי סכנת חיים).

מבחינת קלות הגידול, תלוי למה משווים (ואיזה ארנבון "מגרילים"). זו לא חיה עצמאית כמו חתול, אין לה פנסיונים כמו לכלב ולא מקובל/מומלץ לקחת אותה לנסיעות... והם לא יודעים למנן לעצמם אוכל וזו גם חיה חברותית, ולכן אם נוסעים לנופש צריך לדאוג שיגיע מישהו לטפל בהם יום יום. מנגד, רוב הטיפול ביתי ולא מסובך (אם הארנבון בריא), לא צריך לרדת לטיולים כמה פעמים ביום כמו עם כלב, והם יודעים לעשות צרכים בארגז ולנקות את עצמם בלשון (כמו חתול).

זה ממש על קצה המזלג. אם יש עוד שאלות בשמחה, ונסה גם בפייסבוק בקבוצה Rabbit lovers Israel. בהצלחה!
 
למעלה