ברכות חמות

EphRaTi

New member
ברכות חמות ../images/Emo24.gif

שלום, שמי אפרת ואני מורה העובדת עם ליקוי שמיעה בחינוך הרגיל. תחילה ברצוני לברך את כולנו על פתיחת הפורום - מקווה לתרום ולהיתרם. שנית, ברצוני לשאול שאלה: תלמידי משולבים שילוב מלא בחינוך הרגיל. אחת מתלמידותי (כתה ח') מתקשה בהיגוי "צ". ה"צ'" נשמעת כמו "ס". היא אינה רוצה ללכת לקלינאית תקשורת. אני מנסה לעבוד עמה על הגייה נכונה (אני מסבירה שהיא צריכה להוסיף "ט" (בשווא) לפני הצ' ובהדרגה לחבר את שני העיצורים. האם נכון הדבר? אשמח לעצות נוספות
 
שלום אפרתי,

שיבושי הגייה נפוצים מאוד בלקויי שמיעה, והשורקות (ס-ז-צ-ש) מועדות לשיבושים אצל רוב הילדים, קל וחומר בלקויי שמיעה. א. כדאי לנסות לשכנע את הילדה או הוריה להיבדק אצל קלינאי תקשורת. אולי תסבירי לה מה עושה קלינאי תקשורת (אני מניחה שהיא כבר יודעת...) ושכדאי לה לשפר את ההגייה כי זה יותר ברור ונעים לדבר נכון. (בגיל כזה הצד החברתי הרי משחק תפקיד!) ב. נכון שההגה צ' מורכב מ-T + S וכדאי להתאמן בדרך זו. ניתן לנסות צירופים בהם מילה אחת נגמרת ב-ת והבאה ב-ס, למשל: בית ספר, חנות ספרים, וכו'. בהצלחה.
 
למעלה