דיסק של באך

קרן280891

New member
דיסק של באך

שמעתי היום את הסונטה לחליל ולצ'מבלו obligatto בקונצרט פתיחת שנה של המחלקה למוזיקה עתיקה. מרגש מאוד. מחפשת דיסק שיש בו את הנ"ל וכן את : triosonata for organo למען הסר ספק כל הקונצרט היה מהנה אבל רק באך גרם לי לדמוע.. . תודה מראש.
 

udilir

New member
בכל חנות סבירה ימצאו/יזמינו לך את מה שאת ...

מחפשת, רק תציגי את זה בצורה מדויקת: לא שמעת את הסונטה אלא סונטה אחת מתוך שש (והצ'מבלו הוא obligato, לא gatto . obligatto הוא "חתול" באיטלקית). כולן יפות ושוות את ההשקעה וזו עם הסיציליאנה גם מפורסמת מאד. גם טריו סונטות לעוגב יש שש והן נכנסות כולן על דיסק אחד. הן מהות מבוא מצוין לכלל המוזיקה לעוגב של באך שהיא אחד ההישגים הכבירים של המוזיקה המערבית (ויש סטים מלאים שלה במחירים מצחיקים - הענף בפשיטת רגל - אבל לאט לאט). בהצלחה.
 

קרן280891

New member
תודה ודיוק

כמובן שקודם כל תודה. זו המתנה שלי לסוכות. בתוכניה כתוב כך: cembalo obligatto . היינו, כפי שכתבתי. משם הטעות שלי, תודה על התיקון. אשמח לקבל המלצות נוספות בכיוונים הללו.
 
../images/Emo45.gif

יש באגפי המוסיקה הקלאסית. בצליל-במשכן לאמנויות הבמה או בהיכל התרבות בת"א. חנויות מעולות למוסיקה קלאסית.
 

svevo

New member
אם כבר דיוק...

למעשה באך כתב שלוש סונטות לחליל וצ'מבלו אובליגטו, BWV 1030-1032 ועוד שלוש סונטות לחליל ובאסו קונטינואו, BWV 1033-1035, ועוד פרטיטה מהממת לחליל סולו, BWV 1013 (בלי להיכנס לענייני אותנטיפיקציה). ואובליגטו כותבים כך: Obbligato... החלילן מרק הנטאי לא הקליט את כולן, אבל מה שהוא כן הקליט מאוד מומלץ.
 

udilir

New member
דיוק ואי דיוק

אין טעם לכתוב תגובה בפורום ברמת דיוק של מאמר מוזיקלוגי למי שבברור עושה את צעדיה הראשונים בהכרת באך. אם כבר מבקשים לעלות רמה אחת של דיוק אז דווקא כן חשוב לציין את עניין האותנטיות. העובדה שבאך לא כתב כמעט בוודאות את הסונטה המפורסמת ביותר שלו - זו עם הסיציליאנה הידועה - היא הרבה יותר משמעותית ממהי בדיוק הכותרת שלה, וזו לא הסונטה המפוקפקת היחידה. (כפסנתרן אתה יודע בודאי שסקרלאטי לא כתב אף סונטה. כל ה-555 הן esercizi - "תרגילים". אני, ד"א, מכיר את 3 הסונטות הראשונות של באך דווקא כסונטות לחליל וצ'מבלו קונצרטנטי ונדמה לי שבכלל אין הקפדה גדולה על ציון הכותרת המדויקת). בקשר לאובליגטו: שתי הצורות אפשריות: obbligato הוא הפרטיצ'יפיו של הפועל obbligare שנהוג היום אבל הצורה הנפוצה יותר במובן (ובתקופה) שרלבנטי לעינייננו היא הצורה שכתבתי. בכל אופן מה ששיעשע אותי ומשך את תשומת ליבי היה שיתופו של החתול בהרכב המוזיקלי, לא כל כך יכולת האיות של השואלת. אני לא מכיר את ההקלטה של הנטאי אבל אני רואה שהוא מנגן רק שתיים מתוך השש (פלוס הפרטיטה) ונדמה לי שהוא אפילו משמיט את הפרק האחרון בלה מז'ור. זה טוב אולי כבצוע שני, לא הייתי ממליץ על זה למי שמחפש סונטה מסוימת עם סיכוי של 2:3 לא למצוא אתה (אני בכלל חסיד גדול של לשמוע קודם כל את "כל ה..." ורק אח"כ להיות בררן, אם בכלל).
 

svevo

New member
אוקי

אני לא פסנתרן ולא מוזיקולוג. סתם חובב. ואתה צודק, אפשר לכתוב אובליגטו בשתי הצורות. אני חושב שבכל זאת יש הבדל, עקרוני אפילו, בין סונטה לחליל וצ'מבלו אובליגטו/קונצ'רטנטו וכו' (שזה בעצם סוג של טריו-סונטה) לבין סונטה לחליל ובאס קונטינואו. עניין האותנטיפיקציה בסונטות לחליל של באך הוא מסובך לאללה וממש אין לי את הכישורים להתבטא בנושא. מה שכן - מארק הנטאי אכן משמיט את הפרק הראשון בסונטה בלה מאז'ור משום שהפרק הזה לא שרד בשלמותו. על כל פנים, הנטאי הוא מוזיקאי גדול (ונצר למשפחה מאוד מוזיקלית) שכדאי להכיר.
 

udilir

New member
ה"אובליגטו" צלצל לי חשוד מאד מלכתחילה אבל,

כאמור, לא חשבתי שיש טעם לברר מאיפה הכותרת הזאת ולעמוד על דקויות ברמה כזו בתגובה בפורום. ממשפחת הנטאי אני מכיר בינתיים רק את פייר, אולי הגיע הזמן באמת להכיר גם אחרים.
 
למעלה