"די לרכב על הרוכבים" העבריינים..

"די לרכב על הרוכבים" העבריינים..

עברתי לת"א לא מזמן וכמובן שאני מוצא את עצמי נוסע בין המוני רוכבי קטנועים ושאר יצורים דו גלגליים. אלה עוקפים כמובן את כל הפקק, מגיעים מהר יותר מכולם, הם לא שמעו על המושג מצוקת חניה, והם נהנים מאחזקה זולה בהשוואה למכונית. הרבה יתרונות ואני חושב שיש עוד שלא הזכרתי. החסרון הגדול ביותר של אופנוען - בטיחות. ואין הרבה צורך לפרט ולהרחיב העניין ידוע ומוכר. הם מסתובבים עם הסטיקר "די לרכב על הרוכבים" כשהוא מודבק בגאון על הקסדות ואחוריי הקטנוע הנחמד שלהם, זאת תוך כדי שהם מגיעים לצומת, עולים על מדרכה ונוסעים בירוק של הולכי הרגל ועוברים לצד השני, הם שמים אותו אחרי שהם נכנסים לתוך הצומת באדום אחרי קו העצירה, הם שמים אותו אחרי שהם עוקפים אותי מימין, הם שמים אותו אחרי שהם דורשים ולא חס וחלילה מבקשים שאני אתקדם קדימה כדי שהם יוכלו להתקדם עוד ס"מ בפקק, הם שמים אותו אחרי שהם מזגזגים בין נתיבים באופן בלתי צפוי ועל איתות בכלל אין מה לדבר, הם שמים אותו אחרי שהם הפכו את המדרכה הנחמדה שאני הולך עליה לכביש דו סטרי, וכן, הם שמים אותו ולא אכפת להם שכל הדברים הללו הם סכנה בטיחותית ועבריינות כביש, הם מוחים על היחס שהם מקבלים מנהגי המכוניות כי באמת חוצפנים נהגי המכוניות שמסכנים את רוכבי הקטנועים חסרי הישע, די לרכב עליהם, תתחשבו בהם! ובאמת ברצינות אני חושב שהעבירות שהם עושים הם כה מכוערות ודוחות שהזכות שלהם להביע מחאה בטיחותית היא חוצפה ברמות המובחרות שנתקלתי בהן.
 

be_roo

New member
אתה צריך להפריד

אם תבקר בפורום אופנועים וגם בפורום קטנועים, תראה שרוב הגולשים שם בזים לאותה "רכיבת שליחים" שמקצרת דרך מדרכות ומסכנת משתמשי דרך אחרים, כולל רוכבים אחרים.
 

34TK

New member
לברדור זה כלב מאפן!

חוץ מזה תבין מה שתרצה אבל אני הבנתי אותך מזמן. שמי טומי ואני לא מתחבא מאחורי הניק שלי . לפני שבועיים טענת פה בפורום שנהגי הונדה סיוויק הם ערסים ועברייני תנועה מועדים . היום אתה טוען שרוכבי אופנועים וקטנועים הם עבריינים? אתה סתם גזען ,מכליל אוכלוסיות ,יפה נפש שחושב שמגיע לך הכל ולא ממש יודע למה אתה נתון למצבים מוזרים. בטח היית "ה" ילד כאפות ובצבא היית משטנקר על כולם "זובור" זה לא מונח זר לך ומעניין כמה חייך עצובים ומשעממים. כשתלמד לעשות הפרדה בין מה שמציק לך אישית כי לא מובנים לך דברים בסיסיים רק אז תרשה לעצמך "ללכלך" על ציבור שלם. בתאבון .
 
לחרק ששמו 34TK

גזען זה אדם ששונא אנשים על רקע גזע מסויים כמו דת או צבע עור אז כבר הוכחת שאתה לא יודע מזה. מאיך שאת מדבר אתה כולך אוכל רגשי נחיתות וערס לא קטן בעצמך. וקוראים לי ניר ואני בן 24 אם הית רוצה הית שואל אבל החלטת כבר מה שבא לך. ומה שאני מרגיש מרגישים הרבה אנשים שאני מכיר ואלו תופעות ידועות ומוכרות ואני לא ממציא שום דבר. ולא זוכר שהלשנתי פעם על מישהו או עשיתי לו רע. אתה פשוט נפגעת ממשהו בעבר שלך והחלטת להוציא את זה עלי, הותק שלי פה בפורום הוא שנים ואני כותב פה לא מהיום אתה זורק דברים באויר ומדבר כמו ערס שסילקו אותו ממועדון, וכן יש לי משהו נגד ערסים ואם אתה גם ערס אז יש לי משהו נגדך כי הכל אצלכם זה גועל נפש ואתם חלאות. ואחרי התגובה שלך אני בטוח שאתה סוג של ערס כי רק הם מדברים כמוך ורואים את זה גם על הכביש, אתה בריון באיך שאתה מדבר ואני לא אתפלא שאתה גם נוהג ככה.
 

34TK

New member
לא ערס ולא זרקו אותי ממועדון.

זה שאתה נטפל כל פעם ל"ציבור" אחר ומעז להכליל זה בדיוק מה שאמרתי עליך ,אתה טוען שאתה לא גזען או כל מה שתיארתי אותך ? אני טוען שכן ,תעשה בדק בית אצלך ,תלמד לא להכליל ולהשמיץ קבוצות של אנשים שבמקרה נוסעים בהונדה סיוויק או רוכבים על דו"ג . במקרה זה דרכת לי על שתי יבלות מיפני שאני רוכב כבר 13 שנים וניתקלתי בכל כך הרבה נהגים כמוך שחושבים בהם לבד על הכביש אז החלטתי לעבור למכוניות ולהמשיך לרכב אך ורק בשטח. אגב וותק לא מקנה לך זכויות יתר כלשהן,ערס אני בטוח לא. ואני אצטט "גזען זה אדם ששונא אנשים על רקע גזע מסויים כמו דת או צבע עור" (ס"צ). אתה טוען שרוכבי האופנועים עושים עבירות מכוערות שהן ממש חוצפה לדעתך כך גם היתה דעתך על נהגי הונדה סיוויק לא? מה השלב הבא ? לירות באנשים אלה או סתם לקרוא להם ערסים? תבדוק אצלך שוב אני בטוח שלא אתה הוא הנהג המושלם . אך מה שבטוח שאתה גזען שצריך להוקיע. טומי.
 

shlish2004

New member
טומי - צא ולמד את הבנת הנקרא

במה שכתב כאן ניר הוא לא הכליל ציבור שלם אלא את אלו שמדביקים את המדבקה "די לרכב על הרוכבים", אבל יחד עם זאת מבצעים עבירות תנועה ולא מתחשבים ביתר משתמשי הדרך. בשום מקום לא ראיתי אותו כותב כנגד כל רוכבי הדו"ג באשר הם, כי רובם אכן אזרחים שומרי חוק ורוכבים באופן בטוח ולא מסכנים אחרים. וכאחד שקהילת רוכבי הדו"ג חביבה עליו, ואינני רוכב ולא רכבתי בעבר על אופנוע, אני מסכים עם כל מילה שהוא אומר.
 
עזרה למתקשים בהבנת הנקרא

עצם כך שאתה ממשיך לטעון שאני גזען רק הופכת אותך לבור ולטיפש עוד יותר כי אתה לא מבין מהו "גזען" ומוזר שאתה חושב עלי ככזה כי אתה היחיד. וכן, אני חושב שיש "ציבורים" מסויימים שנמצאים בכביש ושמתנהגים בהתנהגות טיפוסית לצורת ההתנהגות בחיים שלהם. "ערסים" לדגומא מתנהגים בצורה בריונית בחיים ולא חסר מודעות בעיתונים על דקירות ועל בלגנים שהם עושים ואותם אנשים בדיוק מוציאים את הבריונות הזו על הכביש. תעשה טובה לעצמך ואל תפתח סתם בריבים, אתה יכול להגיד שאני מכליל או לחלוק על דעותי אבל אתה ירדת לפסים אישיים ואמרת עלי כמו מיני דברים שאתה לא מבין בהם. אני לא אמרתי שערסים הם מזרחים או ערבים או אשכנזים אז לקרוא לי גזען זה חסר כל בסיס. זה כמו שאדם יגיד שפוליטיקאים הם מושחתים ואתה תגיד עליו שהוא גזען. ותזהר עם הדברים האלה כי הם עילה להגשת הוצאת דיבה. מה גם שבנושא הזה בכלל לא התייחסתי ל"ערסים" או משהו דומה אלא לרוכבי אופנועים צדקנים שמזלזלים בחוק ומצד שני טוענים שפוגעים בהם.
 

DoubleD

New member
בתור אחד שמציין בחתימה על נהיגה נכונה

לא הייתי מצפה לאימרות כאלה במיוחד ההכללה הגסה "הם" כולנו באותו כביש- צריך לחיות עם זה. תרתי משמע. עם כל הכבוד, לכל אחד יש את ה"צרות" שלו, הכל יחסי, בדקת להם את מחירי הביטוח לאחרונה ? והבטיחות שאמרת.. יש עוד המון דוגמאות.. בכל אופן אין צורך להתלהם נגד קהילה שלמה של רוכבים אני אגב, חושבת שזה די הכרחי לעמוד באדום אחרי קו העצירה... תחשוב על זה שהם "נמחצים" בנתיבים. כן, הנהגים בד"כ לא מחשיבים את הדו"ג אפילו ככלי רכב, לא פעם יצא לי לראות התעלמות מוחלטת של דו"ג בהשתלבות או עקיפה - זה רכב לכל דבר ! שצריך לשמור ממנו מרחק ולהפנות בהתאם את תשומת הלב הראויה. זיגזוגים ? טוב.. יש ויש.. תחשוב על זה מנקודת המבט שלהם - הם מרגישים בלתי נראים, הם מבצעים פעולות התחמקות כפליים בתקווה לצאת מהשטחים המתים שלנו ולהסב את תשומת ליבנו לנוכחותם. יש עוד הרבה דוגמאות, חבל להכליל כי באותה מידה אני יכולה לשאול אותך - האם אתה תמיד מחפש את האיש עם הקסדה ? פעם הבאה שאתה קורא לקבוצה שלמה חוצפנים ושולל מהם זכויות להביע מחאה- נסה לשים את עצמך במקומם, תחשוב לפני. בכלל, זה מומלץ לחשוב. בד"כ זה עובד. סע בזהירות
 
רכבו נכון!

אם רוכב אופנוע היה עוצר במרכז הנתיב לפני הצומת אף אחד לא היה עוקף אותו!! אבל הוא מחליט מראש לנסוע בקצה של הנתיב ומאפשר לכל רכב להיות לצידו אז פלא שלא ימעכו אותו? שיחזור לשיעורי הנהיגה ויזכור איך עומדים בנתיב נסיעה! במרכז! אני מוכן להבטיח לך שרוכבים שיעמדו במרכז הנתיב בראש הצומת אף אחד לא יעקוף אותם, כי אין מאיפה! תפסיקו לעמוד בצדי הנתיב אתם רק מסכנים את עצמכם. אין לכם מושג כמה מיקום על הנתיב חשוב. הנסיעה הלקוייה הזו של רכיבה בצדי הנתיב קורית גם בנסיעה הרגילה שלכם. מדוע אתם לא נוסעים במרכז??? תנו לרכבים אחרים לראות אתכם כרכב שמשתמש בנתיב לכל דבר! בעצם היותכם רוכבים על הקצה אתם רק מדרבנים נהגים לעקוף ולסכן אתכם. ולמה אתם על הקצה תמיד??? כי אתם תמיד רוצים לעקוף, ולהידחף בפקק ממול אז מראש אתם נוסעים על הקצה, התרגלתם. תפגינו נוכחות על הכביש, אל תהיו בצד, רוכב אופנוע שנוסע מולי במרכז הכביש אני אכבד אותו כי הוא משתמש נכון בדרך אבל אם הוא נוסע לי על הקוים המפוספסים איך אני אמור להתייחס אליו? והאם אני מחפש את האיש עם הקסדה? תאמיני לי שהמודעות שלי בכביש מספיק גבוהה אחרת לא היתי כותב מה שאני כותב. ונכון, לא כל האופנוענים מתנהגים כמו שאני אומר אבל חלק גדול מהם כן! וכשחלק גדול מאוכלוסיה מסויימת מתנהג ככה זכותי למחות ולהביע את הסלידה שלי מצורת הנהיגה שלהם, בטח ובטח כשהם יוצאים בסטיקרים מתגוננים כמו "די לרכב על הרוכבים" בעוד שהם דורסים אחרים עם הכלי שלהם. תחשבי על זה בפעם הבאה שתלכי על המדרכה ואופנוע יעקוף אותך ליד הרגל. או כאשר את פונה ימינה ואפנוען כמעט מתנגש בך כי הוא עובר במעבר חציה של הולכי רגל לצד השני! רעה מאוד תרבות הנהיגה של אחוז גדול מרוכבי הדו"ג. והסטיקר שלהם לפח ומיד!
 

be_roo

New member
אתה צריך לבדוק את העובדות והחוקים

לא משנה אם אתה צודק או לא כרגע, אתה כנראה שכחת אבל תקנות התעבורה מחייבות נסיעה בצידו הימני של הנתיב. והועבדה שאתה מוסיף סימני קריאה לא הופכת אותך לצודק יותר. אתה כן צודק בכך שבטוח יותר לרוכבים לעמוד ולרכב באמצע הנתיב, אבל אז הם מעצבנים נהגים אחרים שחושבים שזו חוצפה להפריע להם. מדובר באוכלוסיה שנמצאת בין הפטיש לסדן. כדי לשמור על עצמם ולרכב בטוח הם צריכים לעיתים לעבור על החוק. ולא משנה כיצד הם יחליטו לפעול, מישהו יתעצבן או סתם יתעלם מקיומם. זה כמובן לא מצדיק נסיעה על מדרכות וחסימת מעברי חציה, חוסר כיבוד זכויות ורכיבה מסוכנת. אבל ההשתלחות שלך באה ממקום של מישהו שלא מכיר את הסיפור מהצד השני.
 

be_roo

New member
התקנה הרלוונטית:

". נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצדו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה."
 
הבהרה

זה לא מה שלימד את חבריי מורה הנהיגה שבשיעורים שערך להם הסביר להם לרכב במרכז. כנראה שהוא עשה זאת לצורך השיעור בלבד ואני הסקתי שכך צריך לרכב בכלל. בכל אופן התקנה בעייתית מאוד לדעתי שכן היא מסכנת בטיחותית את הרוכב מסיבות של אי שמירת מרחק מרכבים אחרים. היא מביאה לאי הבנות בין הנהג לאופנוען ומביאה למצבים מסוכנים. זה עדיין לא גורע מכל מה שאמרתי על עבריינות של המון אופנוענים והמחאה שלהם עדיין לא מוצדקת כאשר חלק כה גדול מהם נוסע על מדרכות, מעברי חציה ומזגזגים בפראות בין נתיבים. זה נכון שיש אופנוענים שמקפידים על נהיגה נכונה וחוקית אבל לא מספיק, תסתובבו יום יום בת"א-ר"ג ופשוט תראו, העבריינות הגסה שלהם קורית נונסטופ. אני משתדל לכבד על הכביש כל משתמש בדרך כולל רוכבי אופניים, אופנוענים והולכי רגל והיתי רוצה לראות קצת יותר כבוד הדדי גם מצד האופנוענים ומכאן הכעס שלי על מחאה לא מוצדקת שלהם בסטיקרים ובגישה שלהם. אני שמח על העלאת הנושא הזה כאן וחושב שהוא יביא לגמישות רבה יותר ביחס שלי ושל נהגים אחרים שמרגישים כך כלפי הרוכבים.
 

shlish2004

New member
הבהרה להבהרות

ראשית לגבי נתיב הנסיעה - אופנוע/קטנוע חייב לנסוע שהוא במרכז הנתיב כדי שרכב יהיה חייב לעקוף אותו כאילו שהוא עוקף רכב אחר. זו לא גחמה של מוריי הנהיגה אלא זה החוק במקרה הספציפי הזה. לגבי המדבקה שאתה דורש שרוכבי הדו"ג יורידו - המדבקה איננה באה בטענות אליך - נהג הרכב, אלא כלפי הממשלה בכלל והממונה על הביטוח בפרט במסגרת המאבק של קהילת רוכבי הדו"ג כנגד העלאת מחירי הביטוח.
 

be_roo

New member
זה לא החוק, זה סותר את החוק

אחרי שהוצגה לשון התקנה קצת מגוחך להמשיך ולהתעקש מבלי להביא אסמכתא סותרת.
 

DoubleD

New member
../images/Emo45.gif בדיוק ! נתיב ימני ! ../images/Emo18.gif

גם על הכביש נוטים לשכוח את הפרט החשוב הזה.
ולברדור יקר, אתה לא יכול להאשים בחוסר תרבות נהיגה את רוכבי הדו"ג מהעובדה הפשוטה ש- אין תרבות נהיגה בארץ. ובדרך כלל.. לידע כללי ככה.. לרוכבי דו"ג רציניים (לא שליחי פיצה למניהם) יש קצת יותר מודעות בעניין תרבות הנהיגה מאשר כל נהג ממוצע אחר. אז אל תזרוק להם את הסטיקרים לפח.
 

C0BRA

New member
כל השרשור הזה הזוי בצורה מטורפת../images/Emo187.gif

מה נסגר איתכם? ערסים לא ערסים, מה זה משנה תגידו לי? השרשור שהצטבר פה פשוט משקף את מה שקורה בכבישי ארץ ישראל תלמדו לקבל אחד את השני והכל יראה אחרת.
 
למעלה