דרישת מעסיק לאישור יכולת עבודה

  • פותח הנושא גלי טוראן
  • פורסם בתאריך
ג

גלי טוראן

Guest
שלום רב,

מקצועי הינו מנהלת חשבונות.

לפני כחודשיים אובחנתי כמי שסובלת מפריצת דיסק בגב.
בשל מצבי הרפואי נעדרתי מעבודתי כחמישה שבועות, תחילה שלושה שבועות ברצף שלאחריהם חזרתי לעבודה מלאה מהבית למשך של כשבועיים.
לאחר מכן חלה החמרה במצבי ונעדרתי לתקופה של שבועיים רצופים נוספים.
מזה כשלושה שבועות הנני עובדת במשרה מלאה מהבית, וזאת מאחר ואין לי אפשרות לשבת ממושכות או לעמוד לזמן ממושך (כך שאני משלבת עמידה, ישיבה ושכיבה). אציין כי מדיניות החברה הינה עבודה היברידית (יומיים מהמשרד ושלושה מהבית).
היום פנה אלי המעסיק וביקש שאציג אישור רפואי לכך שאני מסוגלת לעבוד במשרה מלאה.
שאלותיי הן:
1) האם המעסיק יכול לדרוש להציג לו אישור שכזה?
2) במידה ולמעסיק יש זכות לבקש אישור שכזה - במידה וייקח לי זמן להציג לו את האישור, (בכל זאת, מצריך ביקור אצל רופא שאינו זמין באופן מיידי). האם במידה והוא לא יאפשר לי לעבוד עד הצגת האישור האם הוא מחוייב לשלם לי שכר או שבתקופה הזו אינני זכאית לקבלת שכר? מציינת שאין לי תעודת מחלה המתייחסת לעכשיו.

מתנצלת על השאלה הארוכה ומודה מראש על ההתייחסות.

בברכה,
גלית
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
דרישת המעסיק כדין, והגם שאין מקור חוקי ישיר לדרישה זו, הרי יש לכך בעקיפין איזכורים משפטיים, ובהם, בין היתר, זכות המעסיק לשלוח בעצמו עובד לבדיקה רפואית; רצון המעסיק בהקטנת נזק; תום לב של מעסיק שרוצה להעסיק כדין ולא בניגוד למצב רפואי. על כן נראה שדרישת המעסיק כדין.
ככלל, בתקופת הביניים (עד להמצאת אישור רפואי) תוכלי לממש את ימי מחלתך, ככל שרופא מקצועי יקבע כן. פני לרופאך לקבלת תעודת מחלה בגין תקופה זו, מדברייך ניראה כי אין סיבה שלא תקבלי.
כמו כן, נראה שתוכלי אף לממש את זכותך לקבלת פיצויי פיטורים בשל מצבך הרפואי (ס' 6 לחוק פ"פ) במקרה שתחליטי שלא לשוב לעבודתך מסיבה זו.
 
למעלה