האם הסוגייה של שמנצי לא רטורית בדבר דינה של ממשלת החילופים במקרה שכחול-לבן לא תעבור את אחוז החסימה?

דיברגנט חדש

Well-known member

חוקיסוד: הממשלה*

fs.knesset.gov.il › law › 6_lsr_208437


PDF
ראש הממשלה , ובממשלת חילופים – גם ראש הממשלה החלופי – יהיה מבין חברי הכנסת; שר אחר יכול שיהיה שלא מבין חברי הכנסת.

לעומת זאת, סעיף 30(ב) קובע –

"עם בחירת כנסת חדשה או התפטרות הממשלה כאמור בסעיפים 18, 19, 20, 21 או 29 תמשיך הממשלה היוצאת במילוי תפקידיה עד שתיכון הממשלה החדשה".

אליו מצטרף סעיף 30(ג), הקובע כי –

"ראש הממשלה שהתפטר ימשיך במילוי תפקידו עד שתיכון הממשלה החדשה".


השאלה היא כמובן מה גובר. האם העיקרון שלפיו ראש הממשלה (ובממשלת חילופים, גם ראש הממשלה החלופי) חייב להיות מבין חברי הכנסת, או עקרון רציפות הממשלה, שאומר שבעיקרון ראש ממשלה (וככל הנראה בממשלת חילופים, גם ראש הממשלה החלופי) ממשיכים לבוא לעבודה גם אם התפטרו, וגם אם חדלו להיות חברי כנסת.

לדעתי, גם עיקרון הרציפות מתממש, כי עדיין הראש ממשלה החלופי לא הוחלף, לכן עיקרון הרציפות מתקיים רק במקרה של ראש ממשלה מכהן ולא בכזה שצריך להתלמד ..., זאת הסיבה שעשו את עיקרון הרציפות בכדי להמשיך את הרצף!
 
לי יש שאלה אחרת, דיברגנט: מדוע אתה מצטט דברים שכתב מישהו אחר בלי לציין זאת: בלי מירכאות, בלי מִזְכֶּה (קרדיט) ובלי קישור?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לי יש שאלה אחרת, דיברגנט: מדוע אתה מצטט דברים שכתב מישהו אחר בלי לציין זאת: בלי מירכאות, בלי מִזְכֶּה (קרדיט) ובלי קישור?
הפיסקה האחרונה היא החשובה שאליה לא התייחסו בכתבה, כי גם עיקרון הרציפות מתממש לזכותו של נתניהו, כי עדיין הראש ממשלה החלופי לא הוחלף, לכן עיקרון הרציפות מתקיים רק במקרה של ראש ממשלה מכהן ולא בכזה שצריך להתלמד ..., זאת הסיבה שעשו את עיקרון הרציפות בכדי להמשיך את הרצף!
המשפט המסכם שלי הוא העיקר וזאת עשיתי ע"י הפרשנות הלוגית והמתמטית, שעקרון הרציפות (נקרא במתמטיקה, תנאי שפה) אומר שמה שקיים צריך להמשיך.
אי אפשר להחליף כי אז קטעת את הרציפות!
בנוסף, תוסיף לזה את החוק שראש ממשלה חייב להיות ח"כ.
בשורה תחתונה, כיסיתי את 2 האיברים של ה-'או' שאין לו שום קייס.
 
למעלה