האם ניתוחי קיצור קיבה הם "פתרון פלא" - או אסון?

האם ניתוחי קיצור קיבה הם "פתרון פלא" - או אסון?

הרשומה הבאה נכתבה ע"י מישהי שירדה 83 ק"ג בעקבות קיצור קיבה. כביכול סיפור הצלחה של מישהי ששקלה לא מעט והצליחה להרזות בצורה מרשימה והפכה להיות אישה רזה. אבל היא בעצם כותבת רשומה שהיא די אנטי ניתוחית. או לפחות כזו שאמורה לגרום לנו לפחד ממנו קצת. כי היא עצמה סבלה מהרבה סיבוכים אחרי הניתוח, כולל צורך לעבור ניתוח נוסף של קיצור קיבה כדי לתקן את הנזקים, ואישפוזים בבית חולים למשך כמה שבועות.

ואני חושבת שהבעיה היא בעצם בכך שאין מידע מלא ואובייקטיבי על הניתוחים. יש מצד אחד סיפורי הצלחה רבים (בעיקר בטווח של שנתיים שלוש מהניתוח) וגם הממסד הרפואי מנסה לשכנע אותנו שזה הפתרון היחידי להשמנת יתר החל מרמה מסויימת - ומצד שני יש סיפורים כאלו על סיבוכים וכשלונות שהובילו לסבל רב בחודשים ואפילו בשנים שלאחר הניתוח, ומקרי מוות בעקבותיו. וכפי שאלונה עצמה גם כותבת, אין בהרבה מקרים גם הכנה מראש למה אפשר לצפות שהניתוח "יעשה", כלומר שהוא לא זה שגורם להרזיה ללא מאמץ, אלא שצריך לשמור בכל מקרה על מסגרת של דיאטה ותזונה נכונה כדי לרזות, והניתוח בעצם נועד לעזור לשמור על המסגרת, ולא ליצור אותה בעצמו. ולכן אלונה גם כותבת שמכעיס אותה לקרוא על אנשים שחושבים שהניתוח הוא "ויתור" או "בחירה בדרך הקלה" במקום לעבוד על ההרזיה ולהתאמץ.

מה דעתכם?
 

supersonic777

New member
זה לקיחת סיכון כמו כל ניתוח...

לדעתי,הניתוחים השונים למניהם זה סוג של המוצא האחרון...
 

pan10

New member
זה אסון,


כי אין כל רע במישהי ששוקלת 120 קילו. אחרי הניתוח, כשכל העור מתקפל כמו איזה קרום של ברווז, אז זה מגעיל. פעם אמר פלאטו שרון, שעם בחורה רזה הולכים למועדון ועם בחורה שמנ הולכים למיטה. הוא צדק, אלא שכמה כבר הולכים אנו למועדון? כמעט כלום. ולמיטה - כל הזמן. המסקנה ברורה
 

bababingo148

New member
תודה pan10

שכתת להזכיר שפלטו שרון עשיר גדול ,שיהי לו לבריאות.....
��
 
למעלה