החתול הוותיק ברח לחצר בעקבות הגעת גורה הביתה ושורט שכנה. הצילו!!

petrock

New member
שלום, אשמח לסיוע. החתול הוותיק בבית ברח לחצר בעקבות הגעת גורה חדשה שהכנסנו הביתה, וכרגע חי בחצר ומגיע רק כדי לאכול בדירה. ניסיונות לגרום לו להישאר בבית לא צלחו, הוא מיילל ותוקפני גם כלפי השכנים, הוא שרט שכנה שמאכילה בחוץ. הוא היה מסתובב בחצר תמיד אבל מעולם לא היה תוקפני ותמיד ישן בבית. התוקפנות והשריטות נעשות קשות כי מדובר גם בשכנים שנפגעים. אנחנו רוצים לשלב אותו בבית אבל הוא מגיב בתוקפנות לגורה. הצילו!
 

Yukita

Active member
מנהל
כדי שנדע טוב יותר איך לענות -

מה פירוש "נסיונות לגרום לו להישאר בבית לא צלחו"? מה בדיוק ניסיתם ומה בדיוק קרה?
 

petrock

New member
כדי שנדע טוב יותר איך לענות -

מה פירוש "נסיונות לגרום לו להישאר בבית לא צלחו"? מה בדיוק ניסיתם ומה בדיוק קרה?
תודה רבה על המענה. ניסינו "לסגור" אותו בבית מספר פעמים, לפעמים יום, לפעמים חצי יום, לפעמים כמה שעות. כמובן שמנו שתי פינות אוכל נפרדות ושני ארגזי חול. הוא מתחנן לצאת, מיילל ושורט את הדלת. הבעיה האמיתית התחילה כשחשבנו שהוא מתכוון לקפוץ מהחלון שלנו בקומה השלישית לאחר שלא איפשרנו לו לצאת. הוא ממש עמד על סף קפיצה, לכן במהירות פתחנו עבורו את הדלת והוא ברח. מאז לא חסמנו עבורו את היציאה מהבית. כך שהוא מגיע כדי לאכול ולצאת מייד. הגורה משחקת איתו לפעמים בחצר כי אנחנו מורידים אותה בליווי שלנו, אבל לאחר משחק קצר מאוד הוא חושף שיניים ונושף עליה ולא מאפשר לה להתקרב עוד. הדאגה הכי גדולה כרגע היא שהוא כאמור תוקפן כלפי השכנה. תודה
 

Yukita

Active member
מנהל
האם הוא תוקפני כלפי השכנה גם כשהיא כלל לא מתייחסת אליו, לא מתקרבת? או שזה קורה כשהיא מנסה לשים לו אוכל / עושה משהו אחר שקשור אליו?

יש לציין שכבר יעצו לכם לבדוק אפשרות של בעיה רפואית כי מדובר בתוקפנות אצל מי שלא היה תוקפני בעבר. בהחלט יתכן שיש מהו וזה מעודד תוקפנות גם אם כלפי חוץ הוא נראה בריא, ואם זה בא במקביל לאירועים אחרים, ניתן לפספס את זה כי חושבים שהכל התנהגותי כשזה לא.

אם בדקתם מול וטרינר בעיה רפואית וזה נשלל, ואם אכן יש בעית תוקפנות כלפי שכנים (ולא רק כשהם מנסים להתקרב אליו), אזי מה שאפשר להצביע עליו הוא שסגירה לחצי יום או יום אינן מספיקות. הסיפור עם הכמעט-קפיצה מהחלון מעיד שאולי סגרתם את הדלת אך לא דאגתם לפתחים אחרים. כעת חורף וקל יותר לסגור הכל. סדרו את כל הפתחים והיערכו לכמה ימים לא נעימים עד שהרוחות יירגעו, וגם אז לא בטוח שתוכלו פשוט לפתוח, זה יהיה תלוי מאוד במצב. בכל מקרה בבית עם חתול שנשאר בפנים לא פותחים חלונות שאינם מרושתים ודואגים למניעת נפילות וקפיצות גם בלי קשר לעניינים כמו הסיפור שלכם.
 
נערך לאחרונה ב:

petrock

New member
החתול שרט את השכנה כשעברה לידו בלי לגשת אליו.
תודה רבה על הסיוע! ננסה מה שהמלצת. מזלנו שאנחנו בחורף.
 

מילי08

Well-known member
התיאור של החתול שמסרב להישאר בבית מאוד דומה למצב אצלי, אם כי אני לא בטוחה שאצלי זה נובע מהחתול החדש.
אם הוא היה רגוע עד לא מזמן, אולי שווה לקחת לבדיקה וטרינרית, כדי לשלול בעיה פיזית שמפריעה לו
 

אלישבע777

Well-known member
מה שאת מתארת זה מזכיר לי את החתול שלי בן ה- 12 שמהיום שהבאתי גור חדש, הוא התחרפן לגמרי ונעשה צרחני ותוקפני כלפיו ברמות שמעולם לא ראיתי אצלו קודם. לא ידעתי שהחתול החמוד הזה יודע לנשוף ולרשוף בצורה איומה ולצרוח צרחות אימה. מעולם לא שמעתי אותו צורח או נושף! הוא תמיד היה חמוד, רגוע וידידותי לכל אחד. הגור אצלי חמישה חודשים, והחתול הבוגר לא התרגל אליו. הגור דווקא אוהב אותו ורוצה לשחק איתו.
השכנה נשרטה כי היא כנראה לא קראה נכון את שפת הגוף שלו. יש לחתולים סימנים די ברורים שהם עומדים לתקוף. הכי טוב שהשכנה תשמור מרחק מהחתול שלכם ופשוט לא תתייחס אליו. אם הוא שרט אז הוא היה מאוד לחוץ.
אם הוא בא לאכול ויוצא, אז דווקא זה טוב. יתכן שעם הזמן יתרגל לגורה. ואם לא, מה תוכלו לעשות? בכל מאבק שבין אדם לחתול, האדם נשבר ראשון... מניסיוני... אז תכבדו את רצונו. אכן זה מצער מאד שהוא יחיה בחוץ, בקור ובגשם, אבל זו בחירתו. שמרו שהגורה לא תברח לכם. חתולים שאוהבים לצאת החוצה, לפעמים בורחים לצמיתות ( מניסיון מצער מאוד). יש אפשרות להתייעץ עם יועצת חתולים, לי אין ניסיון עם זה. יש יועצות טובות הקוצרות הצלחות, אולי שווה לך להתעניין.
 

g l o r y

New member
בהנחה ושללתם בעיה רפואית:
האם יש בבית איזורים שבהם החתולים חייבים להיות ביחד? האם נוצא מצב שבו הם מתחרים על משאבים כמו אוכל, ארגזי חול, מיקום גבוה?
ייתכן ויצירת מקומות גבוהים שאפשר לעלות ולרדת אליהם בקלות, ומניעת מצב שבו חתול אחד נתקע בפינה ומולו החתול השני או מקומות הבם החתולים חייבים להיפגש יעזרו קצת בהפגת המתח החתולי בבית.
את חייבת להבין: החתול הוותיק רואה את הבית כשלו. סביר שלא היו לו שום כוונות להתחלק בטריטוריה- הבית, עם חתול אחר עד שהבאתם עוד חתול הביתה. סביר שהוא תופס את זה כפלישה, וכתלות באופי שלו, הוא עשוי להיכנס לסטרס, להיות תתוקפני יותר או להפוך חסר ביטחון בנוגע לבעלות שלו על הטריטוריה-הבית. זה הופך גרוע יותר באיזורים כמו ארגזי החול, כלי האוכל והמים, מיטות, משטחי גירוד וכל דבר שהחתול מחשיב כ"משאב". המטרה שלכם היא גם להחזיר לו את הביטחון, גם לשכנע אותו שהחתול החדש לא מאיים עליו וגם למנוע חיכוכים בין החתולים.
בשלב הזה הייתי מציעה להתייעץ עם מומחה להתנהגות חתולים, שיבין את שורש הבעיה ויציע איך לפתור אותה. בנוסף, חפשו וצפו בתכנית MY CAT FROM HELL. יש המון פרקים בהם מטפלים בשני חתולים שלא מסתדרים.
 
למעלה