התחייבות לביצוע פעולות יח"צ?

התחייבות לביצוע פעולות יח"צ?

במאמר חדש המתפרסם ב-news1 מציעה ענת פרסמן להתחייב בפני הלקוח על מפרט של פעולות שייעשו על בסיס קבוע, כך שיקבל מושג מוחשי יותר בדבר התועלת שמניב לו איש/משרד יחסי הציבור. עוד טוענת הכותבת כי יחסי הציבור סובלים מדימוי ירוד לעומת אפיקי השיווק האחרים. מה דעתכם על הטענות הללו?
 

AvinoamS1

New member
יש דברים בGO

יחסי ציבור בהחלט לא מדידים אם משווים אותם לאמצעי פרסום כמו באנר באינטרנט. ואכן איש יחסי ציבור יכול להתחייב לפעולות שיעשה עבור לקוחות שלו אך לא על היקף ו/או איכות התוצאות.
 
לעתים כן ניתן למדוד...

כך לדוגמה, ראיון קצר לתכנית "צבע הכסף" ברשת ב', עורר גל מיידי של מאות פניות למרכז מידע טלפוני מסוים. היות והמרכז מצויד במערכת טלפוניה מתקדמת, יכולתי לכמת את האפקט המיידי של הראיון ע"י הפקת דו"ח שיחות נכנסות. כמובן שההשפעה לטווח ארוך אמורפית יותר.
 
אחת הסיבות לדימוי הירוד היא "השיטה" לפי ...

של יחצנים לאוו דווקא צעירים אלא לפעמים וותיקים, לחייב לקוח לפי "ביצועים"... מגיעים אלי לקוחות שעבדו עם יחצנים שכאלה וניכוו ברותחין כאשר קיבלו חשבון מוגזם ומנופח על כל "שורה זעירה" בעיתון, או אייטם שולי באתר זניח לחלוטין, ואז מתחיל הוויכוח כמה ולמה... איש יחסי ציבור רציני לא יכול להבטיח מראש "ביצועים" ולעבוד עם לקוח בחינם. המדיה לא שפוטה של אף יחצן ולהיפך... זו הבטחה שרלטנית לדעתי. הרבה יותר הגיוני ליצור ריטיינר לתקופה מוגבלת, קצרה יחסית, אפילו ל3 חודשים ולא לשנה, ובאותה תקופה יבחן היחצן. אי אפשר לזייף בתחום. מי שלא עובד ומשקיע לא יקצור תוצאות, והלקוחות יודעים לערוך זאת. אני כבר לא מדבר על הערך המוסף והרווח המשמעותי ביצירת קשרים טובים עם המדיה עבור הלקוח, או שיועץ התקשורת או איש/ת יחסי הציבור מכיר את הלקוח על בוריו. לדעתי הזילות והידרדרות המקצוע נובעת בין היתר מסיבות אלו, שלא לדבר על "שכירי חרב", יחצנים חסרי כל מצפון ומוסר, שנותנים שירות עלוב לאנשים עלובים שסרחו או מעונינים לשפר את תדמיתם בעבור בצע כסף... כדי להינצל מאימת הדין במקרים רבים.
 
אייטם שפורסם בזיעת אפינו מהווה לעתים רק את...

קצה הקרחון של פעילות קדחתנית מול התקשורת, פעילות שלא הבשילה לכדי כתבה מחמיאה - כך שיש בעייתיות מסוימת בחיוב הלקוח פר פרסומים בפועל בלבד. מאידך, יאמר הלקוח - גם אם התפרסמה כתבה, אז מה? איזו תועלת היא הניבה לי? האם די בפרסום הכתבה לכשעצמו? אילו כלים עומדים לרשותנו כאנשי יחסי ציבור לאמוד את התועלת הקונקרטית שנושאת בחובה הפעילות שלנו?
 
תמיד יכול הלקוח להשקיע הון בפרסום...

ואז יבין את ההבדל הקיצוני בעלויות הפרסום הגבוהות מול הוצאות יחסי הציבור הנמוכות. ועוד לא דיברנו על האמינות הגבוהה שמייחס הציבור לפעילות יחסי ציבור ,מול קמפיין פרסום, שאין בו שום מעורבות מערכתית או שיקול דעת מצד עיתונאי ,וניתפס כפחות אמין מטבע הדברים. כמובן ששילוב בין פרסום ליחסי ציבור זה האידיאל בהיבט השיווקי תדמיתי לעסק, אך במצב הכלכלי במיוחד כיום, מעטים העסקים הקטנים שיכולים להרשות לעצמם גם וגם... ואז ליחסי הציבור יש ערך מוסף משמעותי בעלות מול תועלת ,ביחס לפרסום ולאלטרנטיבות האחרות שיש לבעל העסק.
 
למעלה