חוזה עבודה לשנתיים

  • פותח הנושא .נ ו ע ממממממםם....
  • פורסם בתאריך
נ

.נ ו ע ממממממםם....

Guest
שלום רב
קיבלתי הפנייה למקום עבודה מלשכת התעסוקה ואלה רוצים לחייב אותי לחתום על כך שאני יעבוד אצלם לפחות שנתיים. ובמידה וארצ. לעזוב או שיפטרו אותי הצתרך לפצות את מקום העבודה ב1000 שח עבור כל חודש שנותר
לטענת המעסיק הם יצטרכו להכשיר אותי על הציוד שלהם וזה דבר שיעלה להם הרבה כסף ( לא מדובר בקורס עם תעודה מקצועית אלה הדרכה פנימית באותה חברה ).

האים החתמה מסוג זה היא חוקית?
האים שירות התעסוקה יכול לחייב אותי ללכת לעבודה כזאת ולרשום לי סרוב במידה ולא הסכים לחתום על הסכם זה
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
1. יש להבחין בין חוזה עבודה קצוב לבין דרישה להשבת עלות הכשרה.
2. ככל שמדובר בחוזה עבודה קצוב - הרי מותר, ככלל, לקצוב תקופת עבודה, אולם זו מחייבת, ככלל, את שני הצדדים. במקרה זה, וככל שאכן יוגדר החוזה כ"חוזה קצוב", הרי ההתחייבות כאמור הדדית ומחייבת את שני הצדדים. עם זאת, לרוב פוסקים פיצוי עתידי בן שנה בלבד לכל צד שמפר את החוזה ביחס לצד השני.
3. מאידך, ככל שמדובר בחוזה עם דרישה לקנס, במסווה של "חוזה קצוב", הרי מדברייך עולה כי אכן יש בעיה עם דרישה זו.
ככלל, ככל שאין מדובר בקורס מקצועי חיצוני אלא בהכשרה רגילה ופנימית ("חפיפה") - מעסיק מנוע מקביעת קנס בגין עזיבה מוקדמת בנסיבות שתיארת.
4. פנה למנהל הסניף בשירות התעסוקה והסב את תשומת ליבו לעניין עקרוני זה, על מנת שאכן סירובך לעבוד בתנאים שאינם חוקיים לא יהווה כ"סירוב". יוער, כי בלא קשר להחלטת שירות התעסוקה בקשר להפניה - עדיין ניראה שיהיה מדובר בקנס בלתי חוקי בגין עזיבה אפשרית. ככלל, אף התקופה של שנתיים נחשבת לארוכה במיוחד.
 
למעלה