חידות מהספר:"מספר חזק"

swirrrly

New member
חידות מהספר:"מספר חזק"

של עמי בירנבוים הוצאה לאור "תמר" 1996 {ספר מומלץ
}
1 החליט הקוף לבקר את חברו העיט השוכן במרומי עץ, שגובהו 30 מטר. התחיל הקוף לטפס על העץ בו נמצא העיט, בקצב של 3 מטרים בדקה, אך ידידנו הקוף עצלן הוא, ולאחר כל דקה של טיפוס הוא נח 3 דקות, שבהן הוא החליק על העץ 2 מטרים בכיוון הקרקע. כמה זמן לוקח לקוף להגיע אל העיט?
2 תרנגולת ושליש מטילה ביצה ושליש ביום ושליש. כמה ביצים יטילו 4 תרנגולות ב-8 ימים?
3 אביו של אלכס מבוגר ממנו ב-30 שנים. בעוד שנתיים יהיה אביו מבוגר ממנו פי 25. איפה נמצאת אמו של אלכס כעת?
4 אלכס ובנו לקחו את הורקנוס, חמורם האהוב, ויצאו למסע של 110 ק"מ לעיר הגדולה. אלכס הספורטיבי הלך בקצב של 8 קמ"ש, בנו 6 קמ"ש, וחמורם 10קמ"ש. הם רכבו לסירוגין בדרך הבאה:
אלכס התחיל ברכיבה (בנו, בינתיים, בלך ברגל) ובשלב מסוים עצר, קשר את החמור והמשיך ברגל.
הבן הגיע לחמור, התיר אותו, רכב עליו, עקף את אביו ובשלב מסוים עצר, קשר אותו, והמשיך ברגל. ושוב אלכס, ושוב בנו, וחוזר חלילה. בסופו של דבר בגיעו שלושתם ביחד לעיר. כמה זמן נמשך המסע?
5 כמה פעמים ביממה, ומתי, מאונכים מחוגי השעון זה לזה?
6 כרטיס קרקס לילד עולה 1 שקל, למבוגר 50 ולקשיש 20. הגיעו להופעה 120 איש שהכניסו 1200 ש,ח לקופת הבעלים. כמה קשישים, מבוגרים וילדים הגיעו?
7 מצאו מספר בן 10 ספרות, כך שכל ספרה במקום ה-I משמאל(כאשר הספרה השמאלית ביותר נמצאת במיקום ה-0) מציינת כמה פעמים מופיעה הספרה I במספר כולו (למשל: במספר ...3215, הספרה 3 נמצאת במקום ה-0 ולכן מציינת שהספרה 0 צריכה להופיע 3 פעמים במספר כולו. הספרה 1 נמצאת במקום 2 ולכן מציינת שהספרה 2 צריכה להופיע פעם אחת במספר כולו, וכן הלאה). טוב בקיצור עדיף שתתנו תשובות מפורטות, תציינו לאיזה מספר חידה אתם עונים שלא יהיה בלאגנים, ואם תהיה הענות אולי בטובי אפרסם עוד... שלכם,
 

swirrrly

New member
הקפצתי!

כן אני יודעת אין הצדקה, ומה לעזאזעל אני עושה שאני מבלה ככה בפורומיכם הקט ועושה ריפרש כל שניה? אולי בין היתר, שמישהו יסביר לי איזה תחום מושך אותו במתמטיקה למעלה, מתי הוא גילה לראשונה שמתמטיקה "רולז" (יגידו החכמים) ואיך זה להיות חנון (סתם, אני יודעת שאין סטיגמות ואם אני אשתמש בזה אני ארד על עצמי)?
 

swirrrly

New member
למילה למעלה אין קשר לתוכן

ואין לי מושג איך היא נשחלה לשם
 

swirrrly

New member
אוף! שוב חוסר הבנה במה שכתבתי

זה לא אמור להיות "המלה למעלה" יעני המילה שנמצאת מעל, אלא ממש המילה "למעלה", שנמצאת בהודעה לה הגבתי. לא שזה משנה, פשוט פתאום התחלתי להסתבך עם השרשור של עצמי... פתטי? לא אכחיש.
 

s0uljacker

New member
אני אהבתי את החידות של הצורות

שצריך לחלק אותם לצורות שוות....זוכרת? והיתה חידה מאוד יפה: אלכס הלך עם פרופסור שלו זה שאל אותו כל מיני שאלות ובסוף ידע את הגיל של ילדיו... אני זוכר מאוד במעורפל...אז הפרטים שרשמתי בטח לא מדויקים אסל החידה מאוד יפה
 

swirrrly

New member
מצאתי אותה:

רון ארבלי, פרופסור למתמטיקה, וחברו אלכס מהלכים בירושלים, ומנהלים שיחה: ארבלי: לשלושת ילדיי יש יום הולדת היום, בני כמה הם? אלכס: לא יודע. ארבלי: סכום גיליהם 13, בני כמה הם? אלכס: אין לי מושג. ארבלי: (מצביע על בית) מכפלת גיליהם היא מספר הבית הזה, בני כמה הם? אלכס: לא יודע. ארבלי: הבכור מנגן על פסנתר, בני כמה הם? אלכס: עכשיו אני יודע !! בני כמה הם ילדי פרופ´ רון (חשבון.. חחח...
) ארבלי?
 

swirrrly

New member
למען האמת

בפעם הראשונה אח שלי הציג אותה אז עוד לפני שהספקתי לקלוט אותה הוא מיד הציג לי את הפתרון. אבל אני בספק מאוד-מאוד רציני אם הייתי מצליחה לפתור את זה בעצמי. למען האמת, אני בטוחה שלא הייתי מצליחה. יותר מדי חשיבה יצירתית בשבילי..
 

swirrrly

New member
../images/Emo58.gif (הפתרון לחידה):

2,2,9. מגיעים לפתרון כך: ראשית רושמים את כל הקבוצות של שלושה מספרים שלמים שאף לא אחד מהם אפס, וסכום כל קבוצה 13. לאחר מכן מחפשים קבוצות שמכפלת המספרים שלהם זהה (זאת כיון שאת מספר הבית אלכס ידע, לכן היתה בודאי יותר מקבוצה אחת שהתאימה לקריטריונים המבוקשים), מוצאים שתי קבוצות של 1,6,6 ו-2,2,9. כעת הפרופסור מודיע שיש לו בכור אחד בלבד, כלומר שלא יכול להיות שבעלי מספר הגיל הכי גבוה הם תאומים, לכן מבטלים את קבוצת 1,6,6 ונשארים עם אחת בלבד: 2,2,9. בהחלט חידה לא שגרתית ומדהימה. לא בציניות.
 

ויקי16

New member
טוב אנשים...אין לי יותר כוח...

אז אני עונה על שתיים, ועל שלוש... ועפה לישון... נראה לי שבשתיים התשובה היא 24 ביצים, והדבר האחרון שבא לי עכשיו, זה לסבך אתכם איך הגעתי לזה... בשלוש, זה חידה שאני מכירה כבר, אבל עם מספרים אחרים...ואני ממש שונאת... אני אגלה לכם שאלכס בן מינוס שלוש רבעים, תעשו אחד ועוד אחד(לא במשמעות של לחבר מספרים), ותגיעו לבד לאיפה אמא שלו עכשיו... לילה טוב לכל מי שעדיין כאן
 

ויקי16

New member
אני עדיין כאן...אבל ממש אין לי כוח

להמשיך...אני קוראת ואני לא יכולה לקלוט מה אני קוראת...
אם לא יפתרו עד מחר, אז אני אמשיך... אולי אם אני אצליח, אני אחזור לחשוב ש"יש לי את זה"...
 

swirrrly

New member
אנשים...

יאללה נו חידות מתמטיות! מה קרה לכם? רוצים שאתחיל להוציא את הbig guns ואפציץ אותכם בחידות שיעשו לכם מערוף בראש (לכו תבינו תביטויים של עצמי)??
 

Halfbaked

New member
זהירות - זכויות יוצרים

קודם כל, תודה על שלל הבעיות! קיימת בעייתיות מסוימת בהעתקת קטעים מספרים לפורום צבורי זה. אני מקווה שזה לא יצור לנו בעיות כלשהן, אך אני מבקש ממשתתפי הפורום להמנע בעתיד מהעתקת קטעים כלשונם מתוך ספרים. תודה. ולגבי חידה מספר 7: שימו לב שסכום כל הספרות חייב להיות 10. זה הבסיס לכל השיקולים הבאים. הספרה 9 אינה יכולה להופיע, כי אז חייבים להופיע תשעה אפסים, והסכום יהיה 9. גם הספרה 8 אינה יכולה להופיע, כי אז חייבים להופיע שמונה אפסים, והספרה הנותרת חייבת להיות 2, אך אז אין ספרה המופיעה בדיוק פעמיים. גם הספרה 7 אינה יכולה להופיע, כי אז חייבים להופיע שבעה אפסים, ´1´ אחד (כי הספרה 7 מופיעה פעם אחת בלבד), והספרה הנותרת חייבת להיות 2, אולם שוב - אין ספרה המופיעה בדיוק פעמיים. ומה עם 6? ישנם עוד בדיוק ששה אפסים, ´1´ אחד (כי הספרה 6 מופיעה פעם אחת בלבד), וסכום שתי הספרות הנותרות הוא 3, ולכן ספרות אלה חייבות להיות 1 ו-2. האם זה מתאים? לא קשה לסדר את הספרות בסדר 6210001000, העונה על דרישות החידה. האם יש פתרונות נוספים? עכשיו תורכם. יובל.
 
למעלה