חתולי היקר

יעלקר

Well-known member
מנהל

תופעת סדרת הספרים "כראמל" מוכיחה שעם יצירתיות ואיורים חכמים, גם פעולה כמו כתיבה תתחבב על הילדים שלכם * היומן האישי הוא לא ספר של "זבנג וגמרנו", הוא מעודד חשיבה ובכך טמון קסמו​

עדי רובינשטיין


  • חתולי היקר

    צילום:
    Marnhe du Plooy on Unsplash
האם בימינו אנו עוד אפשר להמציא שפה חדשה? ועוד במרחב המצומצם של ספרות הילדים העברית? עד כמה ספרי המשך, טובים ככל שיהיו, יכולים לחדור לליבם של ילדים חסרי סבלנות לשטאנצים שחוזרים על עצמם? נדמה ש"כראמל 5" מצליח לענות על כל השאלות הללו תשובות מספקות למדי, שמוכיחות שוב שסדרת הספרים על החתול השנון היא אחד הדברים היפים ביותר שראתה ספרות הילדים בעשור האחרון.

הימים הם ימי קורונה, וכל מה שחשבנו שאנחנו יודעים או לא יודעים על מוסכמות כאלה ואחרות, כולל אלו אשר קשורות בספרות הילדים, מתעצבות מחדש אל מול עולם הילדים שעדיין מחפש קרקע יציבה. והנה חתול ישראלי עם אג'נדה בינלאומית מסתמן כמי שמיטיב לתאר בשפתו שלו את העולם היצרי של חובבי הקריאה הצעירים בישראל של ימנו.



כראמל 5 הוא למעשה חוברת עבודה עטופה בכריכה קשה אשר מהווה הזדמנות עבור הקורא הצעיר לכתוב לעצמו יומן אישי עליו ישמור קרוב משפחה או איש שהם סומכים עליו עד לגיל 18. הכתיבה המוכרת של מאירה ברנע גולדברג יחד עם האיורים של רמי טל מהווים הזמנה להרפתקה קצת שונה ועם זאת קצת מוכרת סביב רעיון לא חדשני אך עם זאת כזה שבכל זאת מביא עימו המצאה משלו: כל מי שהצליח לשמור אמונים בארבעת הפרקים הראשונים של הסדרה, מקבל בונוס אינטליגנטי להפליא.

וכן, על אף שמדובר בקלישאה מעצבנת שלא אמורה להתכתב עם העולם הספרותי, העובדה שמדובר בספר המצריך פעולות לא קצרות של כתיבה, חשיבה ויצירתיות ראויות כמובן לציון. אלמנט הזמן בעידן שבו אנחנו חיים הוא רלוונטי לא פחות: זה לא ספר של זבנג וגמרנו, אלא כזה שיעניק עבור הקוראים זמן לא קצר עם הספר, וזו זו הרי המטרה מלכתחילה.
כראמל ואני- ספר אישי/ מאירה גולדברג ברנע; איורים: רמי טל

כנרת זמורה ביתן, 158 עמ'
 
למעלה