טיפול במשברים - פרשת רמדיה

ron ad

New member
טיפול במשברים - פרשת רמדיה

שלום, שנה לפרוץ משבר רמדיה, וזה הזמן להסתכל לאחור, וללמוד מטעויות. טיפול במשברים הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו של משרד יחסי הציבור, ויהיה מעניין לשמוע מה אתם הייתם עושים במקרה הזה - משבר רמדיה. חוץ מזה, בכלל לגבי משברים: האם אתם בכלל לוקחים בחשבון מצב שכזה (שאלה גם ללקוחות וגם ליחצנים)? כלומר האם בשכר העבודה שלכם כלול טיפול במשבר (ולגבי לקוחות, האם שילמתם עבור שרות כזה)? אם לא, חשבתם מה תעשו במקרה ו...? רון
 

bimbom

New member
וואו...שאלה ענקית

משבר רמדיה בישראל הנו שונה ממשבר רמדיה בעולם כי מה שקרה קרה כאן. להאשים את רמדיה בגרמניה היה טעות כי בעצם רמדיה הישראלית קברו את עצמם כשאמרו והודו שאין להם שליטה על מה שקורה שם. האסטרטגיה שלהם הייתה, נגיד שהם אשמים, אנחנו ננסה להתחמק מאחריות אישית והכל יהיה בסדר. אבל הנה מתברר שאפילו הקונה הישראלי לא ממש פראייר. התקשורת דאגה גם להזכיר מידי פעם וצריך לזכור שהפרשה הזאת עוד לא נגמרה ומי יודע עד מתי היא תמשיך. אולם, אין דבר כזה שאין דבר כזה וצריך להמשיך הלאה. מה אני הייתי עושה... 1. מקים/בונה/ תורם מחלקה לטיפול בילדים באחד מבתי החולים בארץ ודואג לפתוח אותו בהמון רעש וצלצולים. ומפרסם אותו בדיוק כמו שמפרסמים עסק. 2. מתערב במצוקתם של התחנות לבריאות המשפחה בארץ (טיפת חלב) ודואג לממן את תפעולם של אלא העומדים להסגר בגלל חוסר תקציב ,לפחות במשך שנה. 3. ובשביל להגיע לכל בית ובית יוצא במבצע ענק : על כל קניית 5 קופסאות רמדיה תקבל מכשיר אינטרקום חמוד כזה (זה עולה גרושים) בין חדר התינוק לכל מקום אחר בבית. 4. אתר אינטרנט שאפשר להתחבר אליו עם מצלמת אינטרנט מהבית לבדיקת שלום הילדים בזמן היעדרות כשהתינוק נישאר עם בייבי סיטר. ואם אתם רוצים גם סלוגן.... החיים הרבה יותר קלים עם רמדיה יש בזה חיים , יש בזה קלילות, ויש הזה את רמדיה.
 

ron ad

New member
מעניין

שלום, מה שאתה בעצם מציע זה להעביר את עיני התקשורות לנושאים אחרים, על מנת לקבל חשיפה חיובית. אבל הדברים שהצעת לוקחים זמן (למשל, הקמת מחלקה לטיפול בילדים). אם אני הייתי הולך על משהו בסגנון, אז רק בשלב מאוחר (למשל עכשיו, שנה לאחר מכן), למרות שאינני בטוח לגבי התוצאות. אני, מייד בפרוץ המשבר, הייתי מייעץ על שקיפות מלאה, לגבי אופן הפעולה של החברה, הבדיקות שנעשות בארץ למוצרים, בדיקות שנעשות בעולם למוצרים דומים (הרי אנחנו לא היחידים בעולם) וכו'. ע"י שקיפות מלאה וקבלת החלטה של "לשאת בתוצאות", לדעתי רמדיה הייתה יכולה לצאת מהמשבר- בסדר. אבל יותר מעניין לדעת, האם אתם כיחצנים (או כלקוחות) לוקחים בחשבון שבמהלך עבודתכם עם הלקוח (או עם היחצן), תיתקלו במצב של משבר? כשאני אומר משבר הכוונה היא לא רק למשבר כדוגמת רמדיה (שהוא ברמה הכי גבוהה בסקלה), אלא על משבר כדוגמת: מתחרה היוצא בהצהרות כנגדכם, ביקורות שליליות בעיתונות, מתחרה התופס לכם נישות וזוכה לחשיפה רצינית. קרה לכם פעם? מתמחרים את זה? רון
 

bimbom

New member
הם ייצאו מזה ...תאמין לי אבל....

שקיפות זה לא מה שישכנע אנשים, כי הם תמיד חשדניים לגבי כל אלה שמדברים של שקיפות וכו' (ראה מקרה אהוד ברק בפוליטיקה) אנשים אוהבים בידור...מישהו שיתחנף אליהם בכל מיני דברים אחרת איך תסביר שבשביל מתנה כמו מיטריה ששווה 15 שקל פותחים תוכנית חיסכון בעשרות אלפי שקלים. מנסיוני, אין לוקחים בחשבון (מבחינת תימחור) משברים בתהליך שיגרתי של יחסי ציבור לחברה בגלל עברות פליליות של מנהלים/ בעלים. משבר מסוג כזה יידון בנפרד לגופו של עניין, תוכנית חדשה לגמרי...סוג אחר לגמרי של עבודה. ברור שאם עובדים עפ"י חוזה למתן X שעות החודש , אז גם נושאים כואבים אלה מטופלים ליח"צן חברה חדשה אתה מתחיל מ - 0 ליח"צן חברה שעשתה טעות כזאת חמורה זה להתחיל ממינוס 100 !!! זה נכון שרוצים תוצאות מיידיות , אבל מי שמתעסק בפרסום ויח"צ יודע שלכל דבר יש את אמת הזמן שלו.
 
למעלה