הנוסע הצפוני
Member
כדי שתהיה מערכת מבוססת החלפות צריך לתגבר גם וגם. הן את הקווים העורקיים והן את המזינים אחרת מקבלים צוואר בקבוק באחד הכיוונים. אבל במקרה כזה כבר לא יהיה מדובר במיקסום השימוש בתשומות אלה בהגדלתן, לא בטוח שהרווח השולי שנקבל מזה בשימוש אזורי יהיה גדול.בסופו של דבר הגיוני יותר לתגבר את הקווים העורקיים לאורך כביש 90 טבריה- צפת, טבריה קריית שמונה והקו מקריית שמונה לעפולה דרך צומת גולני מאשר לתת תיגבור רציני לכל ישוב וישוב.
לאזור צפון מערב הכינרת יש נקודת כוח נוספת והיא אתרי הנצרות. הנגשתם בתח"צ חיונית בעידן התייר העצמאי שבוחל בקבוצות מאורגנות.
בנוסף יש את אפקט החופים. כמעט כל יום בשבוע הפסח היה מבזק כזה או אחר על סגירת חופים (או יותר נכון - חניוני חופים) בכנרת למטיילים מרחבי הארץ. יש מקום להרחבת הכיסות התח"צ באזור כך שיאפשר גם תוספת חניונים שאינם צמודים לחופים.
במצב כזה שיפור העורקי יאפשר את ייעול המקומי. אם ניקח את האופציה ההפוכה של הכפלת המקומי במסלול המלא לטבריה - זו תהיה השקעה גדולה יותר מתיגבור העורקי ב 2-3 נסיעות נוספות בשעה על כביש 90.
לגבי מה שאתה אומר לגבי נהיגה - לא כולם נוהגים וחבל שאפשר לחשוב שצריכים להיות ישובים בהם אין מקום למי שאינו נוהג.
חלק מהישובים באזור שיתופיים ברמה של קיבוץ או מושב ולכן יש מקום לחשוב על העברת החיבור הציבורי לארגון של הישובים או המועצה המקומית במקום למפעילה שמרכז פעילותה בטבריה והיא רואה בישובים נספח מרוחק.
העובדה שדבר כזה קורה במקומות אחרים מצביע על כיוון אפשרי במצב שבו אי אפשר לתת שירות ברמה עירונית לישובים כפריים.
בים המלח יש מצב דומה במצדה שהאוטובוסים עוצרים בצומת המרוחקת 2 ק"מ מחניון האתר או 2.5 ק"מ ממרכז המבקרים והרכבל. בפרוזדור ירושלים יש את מחלף חמד שהפך למוקד תחבורתי של פרוזדור ירושלים אף שאין בו כלום למעט תחנות אוטובוס.
דווקא העברה של החיבורים לרשות כל שהיא בישוב שרואה רק את צרכי הישוב אליו היא שייכת ולא את הרמה האזורית היא בעיתית בעיניי. לכן כבר כתבתי כאן פעם שצריכות להיות רשויות תחבורה אזוריות שיש להן קשר למשרד התחבורה ויכולת שליטה על כלל המפעילות באזור.
אבל אחרי הכל מתן שירות תדיר כמו בעיר, באזור כפרי הוא כמעט בלתי אפשרי ולכן לדעתי הרבה יותר מעשי לעשות התאמות נקודתיות היכן שהדבר נדרש מאשר להעתיק מערכת שהיתרונות שלה בולטים מאוד בשירות העירוני לסביבה שיהיה קשה ליישם אותה.