מה הבעיה לשכור רכב בדיוק ליום הספציפי שבו אתה צריך לנסוע לאזורים שהם יותר כפריים?
אם כבר הבעיות של המערכת זה לא בקו האזורי המסכן, אלא רק הלהגיע מרעננה לטבריה זה סיפור:
הדרך הכי מהירה זה כנראה לקחת את 947 ממחלף רעננה מערב עד למכון וינגייט, ומאותה תחנה 836 לטבריה. וזה אחרי כמה אלטרנטיבות שבדקתי. לא כולל אוטובוס עירוני מרעננה למרכזים הבינעירוניים
* 821 מצומת רעננה לעפולה (שעה וחצי) המתנה של שעה בעפולה ואז עוד שעה עם 541: סה"כ שעתיים וחצי
* רכבת למרכזית המפרץ ומשם אוטובוס לטבריה (שלוש שעות)
* 836 מהרצליה פיתוח. להתמשק אליו מקווים עירוניים זה חתיכת סיפור, כולל הרבה הליכה עם קווים שחוצים את כל הרצליה עם תדירות בינונית בפועל.
זאת הבעיה אם כבר.
היה רכב שהייתי צריך להחליף וזה חייב אותי להגיע לאזור תעשייה ליד סגולה. זה לא מקום שהייתי בוחר להגיע אליו בתח"צ אבל זה סוג המיקום שסוכנויות הרכב בוחרות בו. אם הן בוחרות לשמור שישי ולשמור מוצ"ש זו מגבלה נוספת על זמני האיסוף שאין בנתב"ג שם הסוכנויות פתוחות 24/7
יש לי רישיון בריטי ואין לי צורך במינויים ארוכי טווח אז מועדוני הרכב שדורשים רישיון ישראלי או התחייבות לתקופת מנוי מסויימת לא פתוחים בפניי - רק סוכנויות ההשכרה.
בנוסף - אני נוטה להגיע בחגים בגלל חופשות בתי הספר - אז אם לא יהיה לי רכב מתחת לבית אבזבז חלק ניכר מהביקור בארץ בריתוק למקום שהותי, בייחוד כשיש בשבוע אחד שני ימים במעמד שישי ושניים במעמד שבת, או צירוף של שני ימים רצופים במעמד שבת והשנה ראש נשנה חל בימים ה-ו אז יהיו 3 ימים ללא תח"צ.
החיבור השבור של רעננה לאיילון לא עוזר - אני מקבל שהרצליה איה תחנת עצירה לקווי האקספרס צפונה, אבל אם היה אפשר לנסוע מרעננה מערב לאוניברסיטה בשתי תחנות על אותה הרכבת זה היה מאפשר את החיבור לחיפה תוך 2 החלפות, לא 3 כמו המצב ברכבת כיום (אוטובוס, רכבת להרצליה, רכבת לאוניברסיטה, רכבת לחיפה) או הנסיעה המייגעת של 29/39 לתחנת הרכבת בהרצליה.
מארחי עלו לצפון הכינרת בתח"צ כולל החלפות צמתים על כביש 2 שאינני מאחל לאיש ואם אסרב לנהוג לשם - אשמע שוב את כל הסיפור ב"פולנית". את החזור הם עשו ברכבת מחיפה. אם יש קו אוטובוס מטבריה לרכבת בחדרה או בינימינה דרך כביש 70 זה יכול להיות שימושי עבורם.
מה הבעיה לשכור רכב בדיוק ליום הספציפי שבו אתה צריך לנסוע לאזורים שהם יותר כפריים?
אם כבר הבעיות של המערכת זה לא בקו האזורי המסכן, אלא רק הלהגיע מרעננה לטבריה זה סיפור:
הדרך הכי מהירה זה כנראה לקחת את 947 ממחלף רעננה מערב עד למכון וינגייט, ומאותה תחנה 836 לטבריה. וזה אחרי כמה אלטרנטיבות שבדקתי. לא כולל אוטובוס עירוני מרעננה למרכזים הבינעירוניים
* 821 מצומת רעננה לעפולה (שעה וחצי) המתנה של שעה בעפולה ואז עוד שעה עם 541: סה"כ שעתיים וחצי
* רכבת למרכזית המפרץ ומשם אוטובוס לטבריה (שלוש שעות)
* 836 מהרצליה פיתוח. להתמשק אליו מקווים עירוניים זה חתיכת סיפור, כולל הרבה הליכה עם קווים שחוצים את כל הרצליה עם תדירות בינונית בפועל.
זאת הבעיה אם כבר.
סוכנויות הרכב בנתב"ג פתוחות 24/7 למעט יום כיפור.
סוכנויות השכרת הרכב ממוקמות באזורי תעשייה מרוחקים. ב 2022 הייתי צריך להחליף רכב בסוכנות כזו באזור התעשייה סגולה. בדקתי בגוגל ושעות הפתיחה הן 8:00 - 17:00 א-ה, 8:00 - 13:00 ו (אני מגיע מאזור זמן שזה למעשה 11 בבוקר מבחינתי לפני שמתרגלים לשעון ישראל) והסוכנות "שומרת מוצ"ש". ברור שאעדיף איסוף בנתב"ג, מה שגם פותח בפני את היכולת לטוס בשבתות.
אוסיף שמשום שאני נוטה להגיע לארץ בחגים - הנזק מהיעדר תח"צ אינו יום וחצי בשבוע אלא לעיתים שני ימים שלמים ושני חצאי ימים. ראש השנה תשפ"ה יפול על ימים ה'-ו' אז יהיו חצי יום ו 3 ימים רצופים ללא תח"צ. מוצ"ש אינו פרקטי ליותר מגיחה מקומית קצרה לפעילות עירונית שטפשר לעשות בשעות החשיכה.
משום שיש לי רישיון זר ואין לי כוונ להתחייב למנוי ארוך טווח - מועדוני הרכב אינם אופציה עבורי.
מארחיי עשו את הנסיעה לטבריה כולל החלפה באיזה צומת. שמעתי על החוויה הנפלאה. את החזור הם עשו דרך רכבת מחיפה. אם היתה רכבת שניה מעפולה לחיפה אולי היה רלבנטי עבורם להשתמש גם בקו העמק.
לטעמי חבל ש 836 לא משיק לתחנת בינימינה או חדרה מערב. גם זה יכול להיות שיפור למערכת האוטובוסים- אינטראקציה עם הרכבת מול כביש 70 כדי לאפשר חיבור מקדים עד להקמת המסילה שם בקו המתוכנן לטבריה.