מה דעתכם על...

ScorpioID

New member
מה דעתכם על...

106 FM <אני מתכוון לכלל התחנות בארץ שמשדרות באותו תדר> של קול ישראל? יוזמה מבורכת עבור בני נוער וסטודנטים או עוד ביזבוז כספי ציבור?
 

פּלפּל

New member
לא מזיק, אבל

לא יודע למה קול ישראל צריך להיות אחראי על הפרויקט הזה. למה אני צריך לממן רדיו של תיכוניסטים בתיכון אשל הנשיא או תכנית מוסיקת עולם ברדיו הר הצופים. נכון שהשדרנים ברובם עושים את העבודה בהתנדבות, עדיין יש עלויות גבוהות לקול ישראל, הן בכ"א והן בציוד. הרי אפשר לתת לכל אוניברסיטה/מכללה המעוניינת בכך לשדר באופן עצמאי, ללא כוונת רווח, לרווחת הסטודנטים בתחום שלה, הקהילה, והן לצרכים לימודיים (תקשורת) והסברתיים (שוב, שירות לקהילה). למוסדות האקדמיים לא תהיה בעיה לממן את הפרויקט מכספי תרומות או קרנות מחקר שונות. מישהו יודע באיזה הסדר פועלות בארה"ב כל תחנות ה-college radio?
 
אני אתקן אותך...

קול ישראל אינה מממנת את התחנות הקהילתיות, כי אם העיריות או מוסדות הלימוד האחראים על הרדיו. תחנת רדיו קהילתית נוצרת כאשר גוף כלשהו מוציא בקשה לקול-ישראל. קול ישראל בודקת את הבקשה והיא מספקת לגוף הזה את התדר. הציוד והעלויות השוטפות של התחנות ממומנות ע"י אותו גוף, האחראי לכל תכני הרדיו. הרדיו הקהילתי מחויב להעביר את שידורי החדשות של רשת ב', ובשעות שהוא לא עובד - להעביר את שידורי רשת ב' או 88FM, בהתאם להסכם שהתחנה הגיעה עם קול-ישראל. למיטב ידיעתי, קול ישראל מממנים גם את ההסכמים הגלובליים השונים בין אקו"ם לבין התחנות הקהילתיות. אז כך שרוב התחנות לא ממומנות מכספי ציבור, חוץ מהתחנות שהעיריות מממנות את עלויותן, מכספי הארנונה. אני מאמין שהמצב בארה"ב זהה.
 

ScorpioID

New member
אכן

בתור שדרן לשעבר ברדיו קס"ם. השילומים נעשים דרך המוסד האקדמי בד"כ שאחראי על התחנה. כספי תורמים, ארנונה וכ"ד. תורם זה כן. מקנה ניסיון והמון ידע.. אבל האם ההשקעה של כמה אלפי דולרים בחודש היא השקעה כדאית לתלמידים וסטודנטים?
 
אני חושבת שכן!

אין דרך טובה יותר מאשר ללמוד מהנסיון על עצמך כל המכללות רדיו שצצו (מכללת רדיו ת"א למשל....) מקנות ידע כללי ברדיו, ואולי התלמידים צוברים כמה שעות על שידור יבש אבל אין כמו להיות באולפן חי ולצבור בו נסיון כל תחנת רדיו לא תקבל שדרנים חדשים ללא נסיון כל שהוא, מכוון שאני נגד כל הפרטיות (בעיקר כי אני נגד 107FM וכל שאר התחנות שעולות לי על התדר!), אני בעד לתת לסטודנטים נסיון במכללה\אוניברסיטה בה הם לומדים. קשה להתקבל לגל"צ, ולא כל מי שמתקבל הופך לכוכב רדיו (אולי רק אצל הותיקים זה באמת היה ככה), ואני בטוחה שבין כל אלפי הסטודנטים יש לא מעט כוכבי רדיו עתדיים, אז למה לא? (אה...אמא! כמה כתבתי....)
 
למעלה