מחדשים את פעילות הפורום

jonbaum

New member
אז זה לא סוודר

טוויד זה בד שעושים ממנו ז'קטים שג'נטלמנים לובשים כשהם הולכים לדוג דגי סלמון בנהרות. לסוודרים המפורסמים של אירלנד קוראים Aran Sweaters (אלה עם הצמות והחבלים), אבל רוב האירים לא היו מעיזים ללבוש אותם כי הסוודרים האלה ידועים בזה שרק תיירים אמריקאים קונים אותם.
 

אירילה

New member
עושים גם סוודרים מטוויד

במחוז קרי וקורק מתמחים באריגת הטוויד , ליד טירת בלארני ,סמוך למגרש החניה ישנן 2 מטוויות מסורתיות שעדיין ניתן לראות כיצד טווים את הטוויד. ואגב....החצאיות בסקוטלנד גם הן מטוויד , הטוויד אגב בד יקר מאוד וזה מקשר אותי לכבשים של אירלנד ,אשר המשבר הכלכלי אף הוא לא פסח על ענף גידול הכבשים ,היום לגדל כבשים בירלנד כמעט ולא משתלם ,ראשית , מחיר הצמר ירד למחירי שפל ,כאשר 1 ק"ג צמר גז נמכר ב 0.60 סנט היורו לק"ג ,הסיבה הי שכיום הנטיה היא למכור בדים סינטטים אשר יותר זולים. ובאשר לצלחת הרחלות (כבשות מבוגרות) נמכרות למדינות האיסלאם במיוחד לקראת חודש הרמאדאן ובעיקר למדינות המפרץ וכך יכולים החוואים האירים להתקיים בדוחק מגידול הכבשים , אמר לי חוואי שלקחתי קבוצה אליו ,שבעוד כ 10 שנים יהיה ענף הכבשים באירלנד ענף לשימור מסורת בלבד ,מזכיר קצת את ענף הפרדסנות בארץ..התפוז הישראלי שהוביל אותנו ,נעלם לו אט אט ופרדסים היום בארץ מועטים מאוד.
 

jonbaum

New member
איך יכול להיות סוודר לא סרוג?

בקשר לכבשים אתה צודק לגמרי. בדיוק לפני כמה ימים היתה כאן חברה מאוד ותיקה של אשתי, מישהי שבמקרה חידשה איתה את הקשר אחרי שנים של ניתוק. היא חקלאית ומגדלת כבשים בין היתר. היא סיפרה שעבור כבשה לשחיטה מקבלים היום 70 יורו, ולפני 20 שנה הם קיבלו 100 פאונד לכל כבשה. כלומר במונחים ריאליים הם מקבלים היום אולי עשירית מהמחיר. אבל בכל זאת מחירי הבשר הולכים ועולים. ועל פרווה הם מקבלים יורו או שניים - הרבה פחות ממה שהם צריכים לשלם למי שמגלח את הכבשים. כלומר מפסידים על זה כסף. מצד שני מגידול פרות הם חיים יפה מאוד. גם מחירים טובים וגם טונות של סובסידיות מהאיחוד האירופאי. כמו שתמיד אומרים - פרה אירופאית מרוויחה הרבה יותר מפועל הודי.
 

jonbaum

New member
אגב, בקשר לידיעה שאין מה לקנות באירלנד

אני מוכרח לספר את זה לאישתי - אולי ככה נצליח לחסוך קצת כסף.....
 
למעלה