זו לא נוסטלגיה... אני לא מתגעגע
לקלאץ' המכני שהיה לי ב620, או לחוסר הסטרטר שהיה לי בXR600, (בעצם לשום דבר שהיה לי בXR600...) ולא לקרבורטור דיאפרגמה הבעייתי בDR350, כמו הרבה רוכבים היום, נראה לי שגם ביומיום ובמיוחד במרוצים, רוכב על כלי זהה לשלי+ קלאץ' חצי-אוט' ורמת רכיבה דומה או נחותה מעט ממני, ייתן לי בראש ללא היסוס. להגיד שזה לא מפריע? נראה לך שלטפס עליה מסולעת בקלות עם קלאץ אוט' נותן את אותו סיפוק כמו עם קלאץ סטנדרטי? כמה מהעליות סלעים היותר קשות שאני מכיר באזור חורשן מורכבות למעשה הרבה מאוד מהקושי של שליטה בקלאץ' ובמנוע תוך ניווט עדין יותר או פחות בינות לסלעים בלתי עבירים לרצפי מדרגות. לא עליות פול-גז ואטרף כמו הבקתה אלא מהדברים היותר אלגנטיים שפנימה בהר. קלאץ אוט' הופך הרבה מאוד מזה לבדיחה. זה נקרא שיפור במיומנות שלי? חלק מהעליות האלה כבר ראיתי בעבר אנשים שזה היה בערך היום הראשון שלהם על איזה טרקטורון עבודה עם מנגנון הילוכים דומה, עולים ומגיעים למעלה. מה, לשחק עם הגז תוך סיבוב הכידון, כשאיזה מנגנון עלום מחליק לך את הקלאץ במקום לכבות את המנוע כשאתה בשלישי ב10 קמ"ש, זוחל בעליה, או עולה מדרגה וכמעט נעצר למעלה בהילוך... בחייך