סיכום תהליך- מילי פישמן

YossihNew

Well-known member
על בסיס מדריכי הכתיבה הנהדרים שלי, החלטתי לסכם את הפיכתה של מילי פישמן מביץ' מהגיהינום לבן אדם אמיתי, כל זאת על רקע תהליך התאהבותה באריק וההבעות הנהדרות של רביד שהיא שחקנית פנומנאלית.

הדבר המשמעותי ביותר בכל דמות שעוברת תהליך, הוא שהדמות מתחילה את הסדרה בשקר. השקר של מילי ברור- היא חייבת להיות המלכה של עוצמה. אם היא לא המלכה, זה לא שווה מבחינתה. עזבו חברות, אהבה, עניינים- את מילי מעניין העניין החיצוני. את מילי מעניין הזוהר, שהיא ויוני יחזרו להיות ביחד. היא לא יכולה באמת להעריך את עוצמה, אם היא לא המלכה שלה. לא אכפת לה מכל השאר, לא אכפת לה מההתפתחויות החיוביות שעברו על כל השאר. כל מה שחשוב זה להחזיר את הכול לקדמותו- כשהיא למעלה, וכל השאר סובלים. ההגעה של גובי, שגם רוצה למחוק את הזיכרון ולהחזיר את עוצמה לימים לפני סקיי, משתלבת באופן נהדר עם מה שמילי רוצה.

מה שמילי רוצה זה דבר אחד... אבל מה היא בעצם צריכה? ההיצמדות שלה לשקר הזה מונע ממנה להתפתח. היא לא יכולה לראות את הקסם שבסקיי ובחבורה, אם היא לא שולטת במקום. היא לא יכולה לגלות סימפתיה לאריק, לחבורה, לאף אחד. היא מאמינה שזה הדבר היחיד שיכול לפתור את כל מה שהיא מרגישה. כרגע היא לא שווה כלום- מלכה שירדה מכס המלכות, לאחר שחייזרית פריקית השתלטה לה על החיים וסיבכה הכול. היא מזלזלת באופן מופגן במה שקרה לכולם, וליאור (מכל האנשים!) מטיחה בה את האמת: "את לא קולטת?! אנחנו כבר מזמן לא עושים את מה שאת אומרת! יש לנו חיים, יש לנו אהבות וחברים חדשים! ואנחנו ממש, אבל ממש לא רוצים את החיים הקודמים שלנו בחזרה!". החיים השתנו, ומילי צריכה להפנים את זה שהם השתנו לרעתה.

מילי כמובן חייבת להיצמד לחיים הקודמים. אם היא לא תיצמד לחיים הקודמים, כל העולם שלה חרב. היא איבדה את כל המעמד שלה, ומי היא בכלל בלי המעמד שלה? מי היא בלי יוני? היא אומרת לו שהם צריכים לחזור כי הם "מילי ויוני". היא אפילו לא מנסה לגלות אמפתיה לכולם, לנסות להשתלב בהרפתקה שכולם עברו. זה לא בשבילה. היא חזרה מאלסקה, וכל הרצון שלה הוא למחוק את התקופה הזאת.

בגלל זה הפעם הראשונה שאנחנו רואים את מילי היא כשהיא נפגשת עם אריק. אריק רואה אותה ומזהה אותה כסקיי. מילי מזלזלת בזה במופגן- היא לא רוצה את הזכר לחייזרית הזאת. היא לא רוצה שיזהו אותה כמו היצור שגנב לה את החיים. היא הולכת ליוני, כאילו כל השבועיים האחרונים לא קרו, כאילו היא פשוט יכולה לחזור לחדר שלו ולהפוך לחברה שלו שוב פעם. כאילו היא עצמה תוכל למחוק את הזיכרונות של כולם. כשגובי מגיע ויכול למחוק את הזיכרונות, מילי קופצת על זה. זה בדיוק מה שהיא רוצה- להאמין שכל השבועות האחרונים היו חלום רע, והיא חזרה למצב הקודם שלה.

אבל היא לא. עם כל הכבוד, עוצמה השתנתה, החבורה השתנתה, אנשים השתנו. מילי אמנם בטוחה שהכול חזר, אבל אי אפשר לשנות את מה שקרה. שלי אומרת לה שהיא זוכרת את זה, ומילי מציעה לה להיות שוב החברה שלה, לחזור בחזרה לעולם שכולן מכירות טוב. שלי מעדיפה את זה אז בוודאי שהיא בוחרת במצב הזה, והיא עושה המון דברים רק כדי לעזור למחיקת הזיכרון ושכולם יחשבו שהשבועות האחרונים לא קרו.

המערכה הראשונה כולה מכילה ניסיונות של מילי לטפח את הסטטוס קוו. הדיסק און קי שהיא גנבה לאריק, זה שהיא מנסה לטפל ברגשות שהוא מפתח אליה, ההכחשה של המבחן בהיסטוריה וזה שהיא אומרת לבית הספר לא לדבר על כלום- הכול מזין את הסטטוס קוו. אבל לא הכול ורוד. כשמילי מקבלת את הסרטונים של אריק, היא רואה בפעם הראשונה איך סקיי הייתה במקומה. איך אנשים הסתכלו עליה בצורה שמעולם לא הסתכלו עליה. איך "היא" מבלה עם החבורה, ובעיקר- איך החבורה תופסת אותה כמלכת כיתה ביץ'. זה פוגע בה. והיא שומרת את הסרטונים. כמובן שהפוטנציאל של מילי להתגבר על הכול מופגן שם- היא משתפת פעולה עם ברוש ומקס, דבר שהיא מעולם לא חשבה שיקרה. היא אפילו מוכנה לתת לברוש את ליאור רק כדי לפצות אותו על האובדן שלו. אבל ככל שהזיכרונות מהעבר מגיעים, קשה יותר ויותר למילי לשמור על המצב כמו שהוא. והשיא מגיע כשאריק מטיח בה את האמת: "זה פשוט מי שאת. את בן אדם רע, מילי. ואני אידיוט על זה שאני בכלל חשבתי שיש בך משהו חוץ מזה". הוא משווה בינה ובין סקיי, והניגוד משתלט על הכול.

הכול מגיע לשיא כשהעולם קורס סופית. הקריסה הזאת מגיעה כשמסתבר שיש עדויות לגבי מה שקרה בנשף, ויש עדויות שאריק היה שם עם סקיי. העולם קורס, אף אחד לא מאמין למילי, ויוני כועס עליה. עכשיו מילי חייבת לשנות אסטרטגיה. אין לה יכולת יותר להעמיד פנים שהעולם הוא כמו שהיה. שלי נקמה בה, כולם כועסים עליה, ואריק מבין שקרה שם משהו. מילי הודחה סופית מתפקיד המלכה, ואין לה יותר מה לעשות. עכשיו מילי חייבת אסטרטגיה אחרת- לא להסתיר את סקיי, אלא לחשוף את סקיי- רק כדי שיבינו שזאת לא הייתה היא בנשף... אבל בשביל זה מילי חייבת לעשות החלטה אחת גדולה. היא מראה לאריק את הסרטונים וחושפת בפניו את סקיי. היא מתקרבת לחבורה.

המערכה השנייה מתחילה בשיתוף הפעולה של מילי ואריק, שמנסים להבין איפה סקיי נמצאת. אריק ומילי מתחילים להכיר אחד את השנייה, היא אפילו מחבקת אותו כשהוא מתעמת עם פינטו. מילי כבר מתחילה להיות בן אדם טוב, אבל היא ממשיכה בהתנהגות שלה. במקרה הזה צריך לפנות לכל הקטעים שלה עם ניסן- נכון שהיא יוצאת איתו למען אריק (או למען עצמה?), אבל היא נענשת שם קשות. היא מושפלת מול כולם ומול שלי. היא מבינה שהיא לא יכולה להתנהג ככה יותר- והיא אפילו מפייסת בין ברוש וליאור. ההתקרבות לחבורה מסיבות שהן כבר לא אינטרס- אלא נטו לחברה שלה- מסמנות את השינוי בה. ולאט לאט מילי מתחילה להתעלם מיוני- הוא לא העניין בכלל.

במחצית מילי מבינה הבנה מאוד מוזרה. ליאור באה ואומרת לה שעכשיו יוני יאמין לה, והם יוכלו לחזור. ואז יוני מתקשר אליה, הוא רוצה לחזור.ליאור אומרת לה: "זה כל מה שרצית". מילי מסכימה. אבל על הפרצוף שלה רואים שהיא לא באמת חושבת את זה. כשמילי הולכת אליו, היא מסיחה את דעת השומרים מאריק. זה הרגע שבו מילי עושה בחירה אמיתית- היא בוחרת באריק, לא ביוני. בחיבוק שלה עם יוני, היא דואגת לאריק. מילי מוכיחה סופית באיזה צד היא. עכשיו היא מסתכנת באמת למען האהבה של אריק לסקיי. וזה הרגע בו מילי מקבלת את האמת. אולי לא לגמרי- אבל כמעט.

כל שאר המערכה השנייה מסתמנת כהתקרבות של מילי לצד של הטובים. היא מגנה על אריק מול יוני, היא נפרדת מיוני, היא מגנה על סקיי ומארחת אותה בבית שלה. היא עכשיו חברה מלאה בחבורה. וכאן יש מלא סצנות שמתכתבות עם העבר- הפעם יוני הוא זה שמנסה לחזור לעבר, ומילי היא זאת שמבינה שמדובר בפרידה סופית. היא מארחת את סקיי בבית שלה, ונותנת לה את הבגדים שלה- דבר שהיא סלדה ממנו במיוחד בתחילת העונה. וכמובן, היא מתחזה לסקיי, בהיפוך מהעונה הקודמת, כדי להגן הפעם עליה. אבל זה לא הדבר החשוב ביותר. כשהיא עם החבורה, הם יורדים קצת על מילי. מילי מתפרקת מול סקיי ואומרת את מה שהיא חושבת: "מהרגע שנסעת אני דמיינתי מישהי בגוף שלי, ישנה בבית שלי, במיטה שלי, וחשבתי שאת סוג של מפלצת. סליחה. עכשיו אני רואה שאת מושלמת. הדבר היחיד שהיה קשה בשבילך זה להיות מגעילה ודוחה, כדי שיחשבו שאת אני". סקיי מחזירה למילי ואומרת שהיא הייתה מדהימה והיא לא מפלצת. כאן מילי מתחילה להבין את הטעות בדרכים הקודמות שלה.

אבל עם כל הכבוד, מילי עדיין לא מאושרת. היא לא יכולה להיות מאושרת. המערכה השלישית מתחילה כשמילי מסתכלת בקנאה על אריק וסקיי המתנשקים. היא עוד לא מודה בזה... אבל היא מאוהבת באריק. זה ברור. היא לא ממש דוחה את השקר, היא מנסה להתמודד עם זה באמצעות קצת ירידות, אבל זה לא עוזר לה. הסצנה שבה היא לובשת את השמלה היא סצנה מושלמת בהתכתבות עם המערכה הראשונה- אם במערכה הראשונה מילי לא ידעה למה היא שמרה את התמונות, הפעם זה ברור כמה רחוק היא הלכה. היא לבשה את השמלה כדי שהיא תוכל להרגיש כמו סקיי שיצאה עם אריק. העצב כאן הוא שלא סקיי גנבה למילי את החיים- מילי רוצה את החיים של סקיי. החיים ה"מושלמים" שלה הם כבר לא מושלמים כל כך. החייזרית טובה ממנה פי אלף. אבל מילי מבליגה על זה. היא לא יכולה להודות באמת.

ההכחשות של מילי מלוות את כל המערכה השלישית. היא עוזרת לסקיי ולאריק, כמובן, אבל תמיד יש את הספק. האם היא תכשיל את ארוחת הערב? האם היא תנצל את המצב כדי להציע שהיא ואריק יהיו זוג? והשיא- הטבעת. ליאור היא זאת שמערערת את עולמה, כמו אז בהתחלה. היא זאת שמעלה את הנושא. מילי מכחישה את זה, זה רק נדמה לה. הם שנאו אחד את השנייה. אבל האמת היא שהיא יודעת שהיא לא יכולה להיות מאוהבת באריק. זאת תחילת השיא של הסיפור- מילי מבינה את האהבה שלה לאריק. אבל השאלה היא מה היא תעשה עם זה.

הפעם מילי חושבת על אחרים, לא רק על עצמה. הפיתוי האחרון מגיע כשסקיי עומדת לעזוב. מילי ניצבת מול ברירה- לספר לאריק או לא, על העניין. היא בהתחלה מתפתה ולא מספרת שסקיי רוצה לראות את אריק. אבל כשהיא רואה את הטבעת, היא מודה. היא מודה שהיא שיקרה. אריק מופתע- וזה לכשעצמו מפתיע. בתחילת העונה אריק אמר שהוא לא מאמין למילה שלה. ועכשיו פתאום הוא מופתע שהיא משקרת. מילי מסכמת: "כי אני מאוהבת בך. אני אוהבת אותך, אריק, מה אני אעשה? אני לא התכוונתי שזה יקרה. אבל אני גם אוהבת את סקיי. ואם אני אהיה זאת שאפריד ביניכם, אז אני לא אסלח לעצמי בחיים". מילי, שבתחילת העונה רק הסתירה את סקיי ורק פגעה את אריק, מוותרת על כל רצון לעזור לעצמה ומוכנה לוותר למען האהבה של אריק וסקיי. למען החייזרית שהיא שנאה בתחילת העונה. וזה כל התהליך.

ומה יקרה בפרק האחרון?

מילי אמורה להיות מנוגדת לגמרי בתחילת הסיפור. אמורה להיות סצנה שמשקפת את ההתחלה, אבל גם הפוכה ממנה. השאלה היא האם הפעם- מילי תפתח את הדלת והפעם אריק ישמח לראות אותה? האם גם היא תשמח לראות אותו?

לא יודע, אבל כפי שראינו, התהליך שמילי עברה תואם לגמרי את כל הדרישות מארק דמות. ולכן מילי פישמן עברה את אחד מהתהליכים הגדולים והמרגשים ביותר אי פעם בסדרות, ולכן אנחנו כל כך מקבלים את הדמות שלה ואת הרומן שלה עם אריק. בסקר שטין ניק עשו, רוב קטן אפילו מעדיף אותה על פני סקיי. דבר שלא היינו מוכנים אליו בכלל לפני חודש. ואם זה לא שינוי- אני לא יודע מה זה שינוי.​
 
למעלה