פיתוח והצגת שורשים

  • פותח הנושא 6776
  • פורסם בתאריך

6776

New member
פיתוח והצגת שורשים

שלום וברכה, איך אני יכול לגרום לעיצוב שורשים חיצוניים יפים כמו שאני רואה בהרבה בונסאי? ז"א איך אני גורם לכך שיהיו לי שורשים שמוצגים כלפי חוץ? תודה רבה.
 

סן תאי

New member
פיתוח שורשים

לבסיס הגזע המתרחב ומתפרש לשלוחות שורשים חשופות על פני הקרקע אנו קוראים 'נבארי'. יש מגוון דרכים ליצור 'נבארי'. ראשית יש לחשוף את בסיס הגזע ע"י הסרת שכבת המצע העליונה, לרוב 'נבארי' כלשהו ייחשף. הבעיה היא שלעיתים מזומנות הוא יהיה דומיננטי רק בצידו האחד של העץ או פגום מבחינה אסטתית. אחת הטכניקות המקובלות ל'תיקון' 'נבארי' היא הרכבת שורשים. ראה קישור מצורף להסבר והמחשה בצילומים . אם אתה מתחיל את העיצוב עם שתיל צעיר ששורשיו עדיין גמישים ניתן לשטוף את השורשים לפרוש אותם כמניפה סביב גזע העץ, להניח תחתם תמיכה כלשהי כגון אריח קרמיקה ולשתול מחדש. ישנן עוד כמה טכניקות. הבחירה בטכניקה המתאימה ביותר היא נקודתית ע"פ מצב חומר הגלם, זן העץ והמיומנות של המגדל.
 

6776

New member
תודה רבה רבה, יש לי שאלה על הרכבת שורשים

יש לי ייחור של ערבה שהוציא כבר סבך גדול מאוד של שורשים. רציתי לדעת אם כדאי להרכיב אותו על הבונסאי שלי או לא... תודה רבה.
 

סן תאי

New member
הרכבה

בהרכבות ככלל ובהרכבות לצרכי בונסאי בפרט לא מרכיבים מין שלא במינו. דהיינו על מנת לשדרג נבארי של אלת מסטיק נרכיב עליה שורשים של אלת מסטיק בלבד. עם ייחור של ערבה תוכל לעשות שימוש רק לשם הרכבה על ערבה.
 
למעלה