רבי נחמן מברסלב - הסוד

  • פותח הנושא DEL7
  • פורסם בתאריך

DEL7

New member
רבי נחמן מברסלב - הסוד

קראתי על רבי נחמן והבנתי שכל הרעש סביב ה"סוד" בא בעיקר ממנו. אז אם האיש הזה הבים את ה"סוד", איך זה שהוא מת עני וצעיר וחיי חיים מיוסרים? אולי הכל בולשיט?
 
כל שנראה לך (מנקודת המבט שלך) כ...

חיים מיוסרים יתכן מאוד שעבורו הם היו שיא העושר והאושר. בדיוק מנקודה זו מגיעה התובנה שאין להחליט מה זה עושר ומה הוא אושר דרך עיניו של אחר. שבוע טוב
 
בלי קשר (אני חושב, ורק מפני שזו היתה למעלה)

שיר יפה ולא מובן לי למי מתכוונים בדיוק "אנשי הגשם" http://www.youtube.com/watch?v=lpc_2h9shrM מרגש ולא יודע למה אנשי הגשם מתכווצים במעיליהם הם כבר למדו איך להצניע את עצמם טיפות גדולות זולגות מכחול לילותיהם טיפות גדולות זולגות על עלבונם. את מרוחקת ואינך רואה אותם הם מקבצים את חיוכייך בגניבה ומבטך עוד לא פגש במבטם עוד לא אמרת להם מלה טובה. אם אהובייך יפקירוך עת תחניק אותך בגידה אם לשלום כבר איש אותך לא יברך- אנשי הגשם יכתירוך למלכתם היחידה ויחלקו איתך את לחם צערך ויחלקו איתך את לחם צערך... עודך חוגגת ואינך זקוקה להם אנשי הגשם מביטים בך בחמלה לו רק יכלו היו נותנים את חייהם לשמור אותך מעוני או מחלה.
 

DEL7

New member
זהו אפרים, שקראתי ביוגרפיה עליו

(כי רציתי לעזור לילד עם עבודה עליו לבית ספר) כתוב שהשיאו אותו בגיל 15 ובגיל 18 היו לו כבר 3 בנות, הוא לא הצליח לפרנס את משפחתו והיה עני מרוד, חלה בשחפת וקיטר רבות על חיי הסבל שהוא חי. כל זה למרות שנחשב לעילוי כבר מגיל 13. מגוחך בעיניי שהוא ביקש שמאמיניו יאמרו לאחר מותו : "נ נח נחמן - נחמן מאומן", כסגולה עבורם ועבורו (לא מרחיבה על כך כרגע כי אין לי זמן לזה) הוא כתב דברים חכמים ויפים, ואני רוצה להאמין שצדק. אבל בכל זאת.. איך הוא לא הצליח לממש את ה"סוד"? דרך אגב, למה דיפאק צ'ופרה מספר לנו על מחשבה שדמויה לזרע שנזרע באדמה הפוריה של האמונה, אבל לא מגלה שזה הברקה מקורית שלו? ולמה כותבי ה"סוד" מסתירים מכולם את המקור שלהם..הקבלה היהודית? אני כן בעד חשיבה חיובית. אני בעד ה"סוד", אבל משהו לא מסתדר לי עם זה שנחמן לא הצליח לייצר לעצמו בריאות ועושר, בעודו מלמד אחרים את הדרך להשיג זאת. אם תכנס לקישור שהבאת בהודעה הדומה, נדמה לי שבמבוא כתוב שנחמן אומר שה"סוד" הוא מתובנותיו, תקשוריו, לימודו מאחרים, ושהוא מודע לכך שתובנתו מוגבלת ושזה רק קצה הקרחון. מזה אני מסיקה שיש עוד גורמים, מלבד חשיבה חיובית ואמונה , שמשפיעים על ההגשמה שלנו.
 

DEL7

New member
קישור

"איני מתיימר לומר שנמצא אני בדרגת "נבואה" או דרגת "צדיק" ח"ו ואף איני טוען בפירושי להשגת האמת בשלמותה כפי שכוסף ליבי - אלא לקצה חוט לחפצים בה, כפי שקיבלתי ממורי השונים, למידה מניסיוני וכפי השגתי המצומצמת במדרגתי הזעירה." עוד משהו, "רק שהמחשבה תהיה בבטול כל ההרגשות" (ליקוטי מוהר"ן בסימן קצג). - רק שהמחשבה תהיה בבטול כל ההרגשות" -הרב מתנה את הדברים באומרו את המילה רק – היינו שצריך להגיע למצב בו אנו עוסקים בהתמקדות וחשיבה(תפילה מכוונת) – שהיא בבחינת דמיון מודרך- עם ביטול כל ההרגשות הנלוות של החוסר האמיתי בו אנו נמצאים – אשר הן המעכבות, ועצם זה שהן קיימות- גם אם במעומעם – גורמות להרחקה מן המבוקש ולא להפך. לכן, ישנה עבודה נוספת ומשמעותית על מנת להגיע למצב בו מבטלים אנו את הרגשת החסר – בכך יוצרים הנעה אמיתית בכל המימדים למימוש רצוננו.
 
אבל זה עדיין לא אומר שהוא לא יכול לתפור...

נעליים יפות ונוחות! העובדה שאדם אינו יכול ליישם אישית את אשר הוא מלמד אינה מורידה מערך הנלמד!
 

DEL7

New member
ומה עם דיפאק ?

ומה עם כותבי ה"סוד" מעתיקנים
 
למעלה