ריבונות כלכלית בזמן מלחמה

ההיערכות הכלכלית במצב מלחמה אינה פשוטה, וההשלכות הכלכליות יכולות לנוע בכמה כיוונים שונים. הגירעון בישראל האמיר לאחרונה גם בלי התופת שעובר העורף – ואנו בתחילתה של מלחמה שתאריך הסיום עוד לא באופק. הכלכלה הגלובלית מדשדשת, העלייה בהוצאות המדינה ומנגד - הצמצום בהכנסות , מובילים את ישראל להגדלת החוב.
אז איך ממשיכים להכניס כסף ומייצרים ריבונות כלכלית גם כשהמשק עוצר, בין אם אתם בעלי עסקים שעסקיכם נבלמים או שכירים שחסכונותיכם מתכלים אט אט? בואו לשמוע מעומר מויאל, מלווה שכירים ועצמאיים להשקעות.







ראשית עליכם להבין נושא שנמנעים מלדבר עליו, ומדובר בקונספט שונה ממה שלימדו אותנו כל החיים - לא ניתן להמשיך לעבוד בשביל כסף. אסטרטגיה של אגירת מזומן, בין אם בעובר ושב, בפיקדון או בכספת הביתית היא אסטרטגיה כושלת נוכח יכולתן של ממשלות לייצר כסף במדפסת ככל העולה על רוחן.

אני רואה את פרצופי הפליאה, הרי זו הדרך בה גדלנו... ללמוד, כדי להשיג עבודה טובה, לעבוד קשה, כדי..

להרוויח כסף. הייתכן שבלחיצת כפתור המדפסת, כל עבודתנו הקשה הולכת לטמיון?

המסקנה הישירה היא שעבודה קשה לא מספיקה. חשובה יותר עבודה חכמה, כלומר ניתוב הכספים בצורה נכונה יותר, כך שיעבדו לפחות באותה הנמרצות בה אנחנו עובדים וישתתפו במאמץ לייצר הון למשק הבית.

לכן , עליכם לשנות דפוס חשיבה – לא עוד עבודה בשביל משכורות, אלא עבודה בשביל נכסים.

השקעות נדל"ן, זהב, סחורות, תשתיות, עסקים והשקעות אלטרנטיביות שונות.



האמת המרה היא שאנחנו בימים קשים, עוד לא התאוששנו מההלם וההפתעה שהיכו בנו.
יהיה מאוד מצער לדעת, על אנשים ששרדו את התופת אך לא ישרדו כלכלית רק בגלל התנהלות לא נכונה בעת משבר. חשוב להציף את הדברים ולהנגיש את המידע הזה.



על הפעולות ההכרחיות בתקופת אי וודאות כתבתי במאמר נפרד, עיקרי הנקודות הן:

1- קרן חירום

אחזקת קרן חירום חיונית לניצול סערות פיננסיות. קרן זו צריכה לכסות הוצאות מחיה בשווי של לפחות שניים עד ארבעה חודשים, כדי להבטיח שתהיה לך רשת ביטחון כלכלית במקרה של אובדן עבודה, חל"ת, עסק ללא לקוחות או הוצאות בלתי צפויות. בעתות משבר ובמיוחד בעת הזו, גם הבלתי מתוכנן צריך להיות מתוכנן.

2- גיוון השקעות אופטימלי

עקרון בסיסי של יציבות וצמיחה פיננסית הוא גיוון. תיק השקעות מאוזן היטב הפרוס על פני סוגי נכסים שונים כגון נדל"ן, סחורות ומניות, יכול לסייע בהפחתת הסיכון במהלך משבר ואי וודאות כלכלית.

המפתח הוא בחלוקת השקעות אופטימלית התואמת את רמות הסיכון ונמצאת בהלימה עם השפעותיו של השוק הגלובאלי ותפורה אישית לכל אחד באופן פרטני.

אם כך, נכון לעכשיו אנחנו במרדף אחר יצירת מקור הכנסה נוסף, שלא תלוי בעבודה היומית שלנו.

כמו כן, איתור הזדמנויות אשר צצות דווקא בתקופות כאלו של כאוס ו-אי וודאות, טומנות בחובן פוטנציאל לרווחים משמעותיים ויסייעו לחוסן הכלכלי שלנו.

3- מקור הכנסה נוסף בלתי תלוי

ניתן לייצר אותו במספר דרכים: 1. מניות דיבידנד: חברות המחלקות דיבידנדים קבועים יכולות לספק זרם קבוע של הכנסה. כדאי לחקור על חברות שמחלקות דיבידנד במשך תקופה ארוכה.

  1. עסקת השקעה המייצרת תזרים מיידי: השקעת חוב – בה אנו משמשים כ'בנק' המלווה כספים (בעיקר ליזמי בנייה, שלחוצים בתקופה הזו), ואנו מקבלים ריבית – הכנסה חודשית.
  2. נכס נדל"ני – דירה/משרד, חשוב שיהיו כבר עם שוכרים ובמצב תקין, כך שתהיה הכנסה מיידית ללא עיכובים או הוצאות על המושכר.
  3. השקעה דרך קרן השקעות – כחלק מתמהיל ההשקעה של אותה הקרן, רצוי שתכלול אחזקה במגוון נכסים מושכרים, כך שתספק תשואה (=הכנסה) מהיום הראשון.
ישנה הנחה מוטעית שעל מנת להיכנס לאותן השקעות המצוינות לעיל, צריך להחזיק בהון רב, אבל ניתן לעשות זאת גם עם סכומים לא גבוהים (כ 150,000 ₪)

4- הזדמנויות

  1. עסקים שמתקשים: בשיווק/פיננסים/אדמיניסטרציה – ניתן להציע לבעל העסק סיוע (כל אחד על פי כישוריו ויכולותיו) ולקבל עמלה, שיכולה להתבטא באלפי שקלים ואף יותר
  2. חברות תשתיות – ישראל תרצה לשקם מהר את העורף והעוטף ולכן תהינה חברות המטפלות בתשתיות ומקימות ישובים שיעשו חיל. אין לכם צורך להקים חברה שכזו, רק להשקיע במניות החברה, שעם הפעילות ככל הנראה יעלו גם כן. (על אותו משקל - גם חברות העוסקות בציוד)


קצת אופטימיות לסיום....

ישראל, היא אומה שלעתים קרובות מתמודדת עם איומים ביטחוניים. קיבלנו מכה קשה וכואבת, מדינית, צבאית ומורלית. עם זאת, ההמשך עשוי להיות טוב יותר משהכרנו בהנחה וכל אחד בגזרתו יבצע את הפעולות הנכונות בחוכמה ויתחיל כבר עכשיו.

לכן למרות האתגרים הכלכליים שאתם חווים עכשיו, זכרו שתוכנית ופעולות מסודרות גם בתקופה של משבר יכולים לחזק את החוסן הכלכלי שלכם.



לכל שאלה ניתן לפנות אליי- 0523383302

קישור לאינסטגרם-

https://instagram.com/omer.moy?igshid=MzRlODBiNWFlZA
 
למעלה