רילוקיישן לניו יורק עם ויזה L1A

gal1245

New member
רילוקיישן לניו יורק עם ויזה L1A

כתבתי פה לפני כמה שבועות, ועכשיו הדברים מתחילים להתבהר.
אנחנו מתכוננים לרילוקיישן לניו יורק בקיץ, עם ויזת L1.
לגבי מקום מגורים - מחפשים שילוב של בתי ספר ציבוריים טובים+ קומיוט סביר לדאון טאון/וולסטריט (עד שעה) + תקציב שכ"ד עד 7,000 (3 חדרי שינה).
ראינו שהעיירות בצפון ג'רזי (טנפליי וסביבותיה) מאוד מוצלחות למשפחות, אבל לא מתלהבים מהקומיוט הארוך שיתלווה לשעות עבודה ארוכות ממילא.
האם מישהו יכול להמליץ על בתי ספר טובים (חטיבה + תיכון) בשכונות בברוקלין (ברוקלין הייטס, פארק סלופ), פורסט הילס בקווינס, אפר ווסט, באטרי פארק סיטי? נסיון עם קבלה לבתי ספר ציבוריים (הבנתי שגם לבתי ספר ציבוריים יש קריטריונים לקבלה+ רשימת המתנה)? המלצות אחרות?
שאלה נוספת - הבנתי שויזת L1 לא מאפשרת עבודה לילדים, או שכר לימוד אוניברסיטאי של תושב. כיוון שהגדול יסיים תיכון תוך שנתיים מהמעבר, האם סביר לבקש מהמעסיק כבר עכשיו ספונסרשיפ לגרין קארד? מה בדיוק כדאי לבקש בהקשר הזה?
תודה!
 

KallaGLP

New member
לא מכירה את ניו יורק,

אבל אם אתה מתכנן להישאר בארה"ב לפרק זמן ארוך, ברור שכדאי להתחיל תהליך גרין קארד כמה שיותר מהר, רצוי מיד עם תחילת העבודה בארה"ב. צריך להבין מה המדיניות של החברה בנידון. יש חברות שנהוג בהן להוציא גרין קארד ואפילו בלי הסכם כתוב יעשו זאת, אך רוב החברות, במיוחד במקרה של ויזת L, לא בהכרח יתחילו בתהליך גרין קארד אם אין סיכום מפורש וכתוב, וגם אם כן - אולי רק כעבור שנים, ומשיכת זמן ועיכובים. זאת מפני שבחברה יודעים שכבעל ויזת L אתה תלוי לגמרי במעסיק ולא יכול לעבור למקום עבודה אחר (אלא אם תצליח למצוא מעסיק נוסף שיסכים להוציא לך ויזת עבודה בארה"ב, שזה לא פשוט וגם עלול לסבך אותך), ולכן אין להם כל עניין לשפר לך את תנאי ההעסקה עם הזמן. לעומת זאת, ברגע שיש לך גרין קארד, המעסיק יודע שאם לא תהיה מרוצה, אין לך שום מניעה לקום וללכת, וכמובן שזה לא באינטרס שלו.
 

doronf65

New member
רק על עצמי לספר ידעתי

האם אתה זה שכבר המלצתי לו?
מכל מקום בדוק זיפ
10543
10538
40 ד' ברכבת לגרנד סנטרל, עוד 15-25 ד, משם לדאוןטאון.
הרבה יהודים אמריקאיים, פחות ישראלים מהשכונות שציינת.
קהילה יהודים רפורמית גדולה אבל יש ייצוג גם לחב"ד. לפעמים הרבי חוצה את הכביש לסטארבקס ומחפש יהודים למניין...

אבל אם חשוב לך קהילה יהודית אורתודוכסית זה לא המקום. תישאר במקומות שציינת.
&nbsp
בתי ספר חט"ב ותיכון מצויינים. ללא רשימות המתנה. בני כמה הילדים? שלי עכשו ב- י'.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה