רעיון קצת שונה

רעיון קצת שונה

לפני כחודשיים התחלתי לחשוב על בניית דגם של רכבת הרים. התוכנית שלי היא לבנות את כל החלקים מאפס (הרעיון לנסות לפתח את הרעיונות הקיימים כיום ולשפר כל מני רכיבים בנוסף ללימוד עצמי של הנושא וצבירת ניסיון). רציתי להתייעץ איתכם בנוגע למספר נושאים מרכזיים: - מימדים - איני בקי בקנה המידה של דגמי רכבות רגילות והסתכלתי קצת כאן בפורום ובקישורים כדי לקבל מושג איך לא הצלחתי להבין עד כמה גישה לפרטים טכניים יש לי כמו הגלגלים - המערכת הכי חשובה ברכבת הרים אשר אני מתכנן לבנות אותה כמובן מבסיסה מה המימדים הכי נוחים לעבודה לדעתכם? - חומרים - מאחר וזהו פרוייקט אישי והמימון שלי תלוי בעבודה שלי בלבד אני צריך חלקים וחומרים זמינים. מה לדעתכם החומרים הכי נוחים וחזקים לעבודה (צריך לזכור שהמסילות מקבלות מעמסה רבה ברכבת ההרים ועץ לא יהיה טוב מבחינתי בגלל בעיות חיכוך וכו'). עקרונית אני רוצה לבנות את המסילה מצינורות חלולים ממתכת כלשהי כך יהיה קל יחסית לעבד אותה לעיקולים חדים. הרעיון לגבי מבנה מערכת הגלגלים די גם ברור לי אך איני יודע היכן להשיג גלגלים וכו'. בקיצור, אשמח לרעיונות שמהם יהיה אפשר להתחיל לעבוד בפועל על הנושא. יש לי זמן וזה יקח לי גם לדעתי המון זמן. כרגע הדברים הראשונים שאני רוצה להשיג הם אב-טיפוס של קרון ושל קטע מסילה - ברגע שאראה שיש התאמה טובה בין השניים שבניתי אזי אוכל להמשיך הלאה. שוב, אשמח לעצות, הערות, הארות ועוד. בברכה.
 

shimonfu

New member
המלצה

הי,ממליץ להועץ בחובב הרכבות טל מירושלים,הנ"ל בנה כבר מספר מערכות מאפס ובשימוש מחומרים המצואים מתחת ליד בשילוב של מערכות הפעלה ממכשרים לפני השלכה לפח,כמדומני שבניהם גם רכבל,בהצלחה ובברכת רכבתאים
 
דגמי רכבות הרים

אני חייב להודות שעד שהעלת לכאן את הודעתך, אף פעם לא חשבתי שמישהו רוצה לבנות דגם של רכבת הרים, אבל בעקבות שאלתך בדקתי ב-Google ומסתבר שאתה לא היחיד. אני ממליץ שתכנס לאתר Roller Coaster Models, של אדם שבונה (ומוכר ללקוחות) דגמים של רכבות הרים, אם כי לא דגמים פעילים. לפי מה שהוא כותב באתר, רוב הדגמים נבנים לפי קני המידה המקובלים בדגמי רכבות רגילים - H0 (כלומר 1:87) או N (כלומר 1:160)
 
ואוו תודה ../images/Emo45.gif באמת יכול לעזור לי

רק שאני מתכנן דגם פעיל :) יכול להיות מעניין אה? בכל אופן תודה לשניכם על התגובות. בינתיים אני עדיין בשלבי התיכנון והעלאת רעיונות לפתירת בעיות שונות.
 
למעלה