שאלה בעניני טאבו - אני מקוה שזה

אתי@

New member
שאלה בעניני טאבו - אני מקוה שזה

המקום הנכון לשאול... כשקונים דירה, לאחר שרושמים הערת אזהרה בטאבו - האם לוקח פרק זמן מסוים עד שהטאבו עובר לשמם של הבעלים החדשים, או שזה מיידי עם תשלום מס רכישה??? שמעתי על פרק זמן של 45 יום... זה נכון??? בכלל, איך עובד כל הסיפור הזה עם הטאבו??? תודה מראש...
 
המקום הנכון לשאול הוא ...

אצל עוה"ד שלך, כי לצורך רכישת דירה - עדיף לקחת עו"ד. זה לא משהו "אוטומטי" שהבעלות עוברת בטאבו עם תשלום מס הרכישה, יש לנקוט עוד פעולות. לא כדאי להסתבך ברכישת דירה לבד, בלי עו"ד.
 
הרישום בטאבו לעולם אינו אוטומטי

וחוץ מתשלום מס רכישה צריך תשלומי מיסים אחרים, או אשורים על פטורים מתשלומי המיסים. על פרק זמןשל 45 יום, לא שמעתי לענין רשום בטאבו, ובענין עו"ד זה אכן חיוני. רוב האנשים בארץ עושים רק פעם או פעמים בחיהם עסקה שערכה גבוה כמו רכישת דירה. לא כדאי לחסוך בכמה אלפי שקלים, ולהסתבך אח"כ.
 

igalgolan

New member
רישום בטאבו

הרישום בטאבו פשוט מאוד. צריך להביא רשימה של מסמכים (לפי הוראות מדויקות שהטאבו מוציא), הפקיד בודק שהכל כשורה, ומבצע את ההעברה (בדרך כלל 5 דקות). יש לדעת מראש האם נעזרים בעורך דין להעברה (שאז ניתן להשתמש ביפוי כוח רגיל) או שמבצעים זאת לבד (שאז צריך יפוי כוח נוטריוני). שאר המסמכים זהים בשני המקרים. יגאל גולן
 
כדי שהפקיד יעשה את עבודת

חמש הדקות שלו, יש לקבוע תור. (או להפקיד את התיק). חלק מן המסמכים (שטרי מכר/חכירה, ויפויי כח) חיבים להיות מודפסים, ומוחתמים בנוכחות עו"ד, או נוטריון, או פקיד הטאבו. זה פשוט מאוד לאדם שיודע, קצת יותר מסובך לאדם שמוכן נפשית לדרישות, אבל יש צורך בעו"ד לא כדי לבצע את הפעולה היחסית פשוטה הזו, אלא לכל ההליכים מרגע רכישת הדירה, ועד רשומה בטאבו.
 

igalgolan

New member
שכחתי שרק עורך דין יודע להדפיס.

ברוב המקרים אין כל בעיה אם המסמכים, למשל יש להביא אישור מהעיריה ששולמו המיסים. מעולם לא שמעתי על עורך דין שהולך לקבל את הטופס, זה תמיד המזכיר או המתמחה (או להפך). גם אין צורך לקבוע תור, ואף אם יש רוצים לקבוע תור, וכדאי לעשות זאת זו פרוצדורה הדומה לקביעת תור במספרה - מטלפנים! יגאל גולן
 
לא, רק עורכת דין יודעת להדפיס

עו"ד מבקשים מהמזכירה.
האם אינך סבור שיש מקום להאיר את עיניה של שואלת שאין העברות במקרקעין עיקר עסוקיה, שחלק מהטפסים צריכים להיות מודפסים? כמובן שהיא היתה יכולה ללכת לטאבו ולגלות את זה שם, אבל הרי כל מטרת פניתה לפה, לעניות דעתי, היה כדי למנוע את הלך ושוב לטאבו, הלא כן? ישנם דברים הנמצאים בידיעתם של עו"ד כל כך לעומק, עד שלעיתים אין הם שמים לב, שאדם הדיוט אינו יודע את הדברים. וסתם שאלה, באיזה טאבו בארץ מבצעים העברות במק´ באותו יום, ואין צורך להפקיד את התיק או לקבוע תור? והאם אתה חולק על הצורך לשכור את שירותיו של עו"ד לצורך עריכת חוזה במקר´?
 

everafter

New member
הרשה לי להאיר את עיניך בנוגע

לקיומם של עורכי דין שהולכים להביא אישורי עירייה. אני מכירה לפחות אחת.
 

אתי@

New member
תודה לכולכם, כמובן שהתכוונו לקחת

עו"ד, אבל השאלה בענין ה- 45 יום קשורה לתאריך בו נחליט לשלם את הכסף ולקבל את המפתחות. פשוט רצינו הכי מהר שאפשר, אבל בלי לקחת סיכונים מיותרים. ורצינו להחליט עוד לפני שנפנה לעו"ד. תודה בכל אופן...
 

ציפי ג

New member
אם את רוצה לתכנן

אז תתקשרי ללשכת מס רכוש באזור מגוריך, ותשאלי תוך כמה זמן לאחר הגשת המש"ח, בממוצע מקבלים אשור לטאבו. (מש"ח - הצהרת מס שבח)
 

דובי123

New member
קצת סדר

ניתן להגיש שומה עצמית - ע"י המוכר לצרכי מס שבח- עד 45 יום [או 50 כמדומני] מיום חתימת החוזה ע"מ להעביר הרישום בטאבו יש להמציא לטאבו כל מיני מסמכים ואישורים שונים בלעדיהם לא ניתו להעביר הרישום בכל חוזה [בדר"כ]מותנה העברת הרישום כנגד תשלום מלוא התמורה למוכר בדר"כ התשלומים מחולקים על ציר זמן כאשר התשלום האחרון הוא עם המצאת כל המסמכים הנדרשים לצורך רישום בטאבו או כנגד הרישום בטאבו בפעל שימי לב הרישום בטאבו הוא סוף תהליך קנית הדירה ואז הדירה היא על שמך לצורך כך נידרש הן מלוא תשלום התמורה למוכר והן המצאת כל המסמכים והאישורים הנדרשים ע"י הטאבו ע"מ להעביר בעלות עכשיו צאי ותכנני
 
למעלה