שאלה על חזרה לארץ

Futureishere

New member
שאלה על חזרה לארץ

אז עברו להם 4 שנים והרבה חלומות בדרך התנפצו, במפתיע זיכינו השנה בהגרלת הגרין קארד, אך איננו רואים עוד טעם להישאר, החיים מאוד נוחים, אבל חסר לנו חברים, סביבה, לראות אנשים ברחוב וללכת ברגל, וגם הילדים לא יכולים לעשות שום דבר חוץ מהמחשב כל היום, אז אם שורדים את החיים מעדיפים לשרוד אותם בסביבה של חברים (משפחה אין) וחיים חברה.-

אני יודע שזה הרגע שחיכיתי לו המון זמן, אבל אני באמת לא מצליח למצות את הפוטנציאל העסקי והבדידות הורגת ולכן החלטנו שנוותר על הגרין קארד ונחזור לארץ.

קראתי את כל החוברות שיש לגבי זכויות עולה וחוץ מהרבה דברים לא ברורים לא הצלחתי להבין כמעט כלום.

1. האם מישהו יודע האם יש לתושב חוזר איזה זכויות ברכישת רכב בארץ? (פטור ממיסים, מע״מ משהו?)

2. האם יש איזה הנחה ברכישת מוצרי יסוד (מקרר, תנור וכו׳?)

3. האם מישהו יודע על איזה פיתרון ומה באמת כדאי לייבא לארץ? הבנו שכבר לא כדאי להביא מוצרי חשמל מארה״ב ולכן חושבים על לייבא מאירופה - השאלה האם כדאי? ומה עושים עם המע״מ שמשלמים על המוצרים שם?

4.יש לנו פגישה בשגרירות באירופה בעוד מספר חודשים, מכיוון שאנחנו כבר מתכננים לחזור לארץ לא ראינו לנכון לטוס לאירופה לראיון (כ 10 אלף יורו - צריך לשהות שם חודש) אם אנחנו גם ככה חוזרים לארץ היות ולאחר שנה הגרין קארד גם ככה יבוטל כי אנחנו לא נגור בארה״ב - האם אני מפספס משהו פה? לפי הבנתי לא ניתן להחזיק בגרין קארד ללא מרכז חיים (פעיל) בארה״ב ושנרצה להיכנס שוב לארה״ב יבוטל הגרין קארד לצורך הנושא אז חבל על הכסף והזמן.

5. אני מבין שנאלץ לחכות 6 חודשים לקבל ביטוח לאומי, האם מישהו יודע האם זה כולל גם חברות ביטוח כמו כללית ומכבי? ומה קורה לגבי הילדים? (מתחת לגיל 18)

תודה לכולם וגמר חתימה טובה
 

guy56782

New member
רק לגבי 4

אתם יכולים להוציא גרין קארד ואז לבקש אישור לעזוב לשנתיים - זה יתן לכם אופציה לחזור לארהב אם תתחרטו אחרי שתחזרו לישראל. אבל זה אכן טרטור רציני (תצטרכו להוציא את הגרין קארד, לחזור לארהב ואז לבקש אישור לעזוב...), אז אם החלטתם על ישראל - לכו על זה.
לגבי שאר השאלות שלך - הפורום הזה הוא לא כתובת טובה. תנסה ב ״חוזרים לישראל - שאלות תשובות והתייעצויות״ בפייסוש.
 

Boston Guy

New member
למיטב הבנתי התשובה היא "לא אחרי 4 שנים".

בהנחה שדברים לא השתנו דרסטית בשנה שנתיים האחרונות, אני יודע שיש \ היו כל מני זכויות בנושא מיסוי מופחת ברכישת רכב בארץ לתושבים חוזרים שהיו לפחות 10 שנים מחוץ לישראל.
לגבי שאר המוצרים שהזכרת - מכיוון שבת'כלס המיסוי היום על מוצרי חשמל ומוצרי מטבח בישראל נמוך (יחסית למה שהיה בישראל לפני 15 ו 20 שנה) - כל הנושא של "הנחות במס" ו"ייבוא אישי במכולה" איבד את האטרקטיביות שלו. לפי חשבונות שעשו כמה מהחברים שלי שעמדו לפני חזרה לארץ לפני שנתיים ולפני שנה - כשלוקחים בחשבון את מחיר השילוח של הציוד ואת נושא האחריות והשרות בארץ, הכדאיות קיימת אם קונים ומייבאים מאירופה רק מוצרי יוקרה מה"שורה הראשונה". זה משהו שאפשר לשקול לעשות אם אתה יודע בדיוק את המידות של המטבח בוילה שאליה אתה חוזר בישראל.

לגבי "היכולת לשמר גרין קארד בלי לגור בארה"ב" - זה תמיד היה קשה, ובשנים האחרונות ככל שהמחשבים של רשות ההגירה משתכללים זה אכן נעשה יותר קשה משנה לשנה.

לגבי ענייני ביטוח לאומי - ביולי השנה הוכרז על איזשהוא מבצע של "חנינה מהעונש של חיכיון לביטוח לאומי" לכבוןד יומולדת 70 של ישראל. אבל זה היה מבצע מוגבל בתקציב, שהם אמרו שייגמר כשייגמר להם הכסף שהוקצה לעניין. פנה ל"ביית הישראלי" בקונסולייה של ישראל שאחראית על מקום מגורייך ושאל לפרטים.
 

Futureishere

New member
תודה לכולם

אכן בגלל שהראיון שלנו באירופה זה משהו שנצטרך לוותר עליו
 

Kender00

New member
כפי שרשמו יש פורום בפייס לחוזרים לישראל

לגבי 1. לפי זכורני רק אחרי 10 שנים יש הטבה (אתה יכול לבדוק באתר של רשות המיסים) אבל יש מגבלה לגבי הנהיגה לרכב שקיבל הקלה במס,
למי שגר מעל שנתיים יש הקלה לגבי גי״ הרכב (אבל לא לגבי מס) לתושב ישרא״ ניתן להביא רכב משומש עד שנתיים על הכביש, למי שהיה מעל שנתיים ניתן להביא רכב משומש עד 4 שנים על הכביש
&nbsp
2. יש אפשרות להביא מוצרים ללא מע״מ ומכס ומס קניה, אבל יש מגבלה על כמות, ניתן לראות באתר של המכס
&nbsp
לגבי מס בריאות, ילד עד גיל 18 אוטומטית מבוטח מיום החזרה, למבוגר מעל גיל 18 יש תקופת שבה הוא משלם אבל לא זכאי לכיסוי תלוי במשך הזמן שהוא לא היה בארץ/שילם ביטוח לאומי ובריאות, ניתן לבדות את זה בכסף, וכפי ש Boston guy רשם היה השנה פטור אבל צריך לברר את התנאים ואין בתוקף. אבל ניתן גם לקנות ביטוח מקופת החולים בדיוק לתקופה הזאת ולרוב זה זול יותר לעומת לשלם ״קנס״ על מנת לבטל את תקופת ההמתנה
&nbsp
שים לב שהמונח תושב חוזר שונה בין המשרדים וגם התנאים שונים, למשל המכס רואה תושב חוזר אחרי שנתיים ע״ מנת לקבל חלק ההטבות, למס הכנסה יש קריטריון של תושב אחרי שש שנים (אני לא זוכר עם זה 5 או 6) ואחרי 10 שנים
משרד הקליטה זה אחרת וכדומה...
&nbsp
&nbsp
 

Futureishere

New member
תודה, אכן בעייה

המיסים על ייבוא רכב כולל משלוח והתאמה יוצא יותר יקר מהארץ כבר, חבל מאוד!
 
בהקשר הטבות מס הכנסה ישראלי -לא רואה הטבות

הן פוטנציאליות לאחר מינימום שש שנים שבה אדם אינו מוגדר תושב ישראל ואז הן חלות עבור הכנסות פסיביות שמקורן בארהב
רושם הכותב שהוא בארהב -4 שנים ולכן הטבות מס הכנסה ישראל -לא נראה רלוונטי
 
למעלה