שאלות לדר´ סובחי

THEFAIRY

New member
שאלות לדר´ סובחי

טוב עברתי את הניתוח לפני שבועים ובמקרה הגעתי לפורם הזה שהוא ממש ברכה והיה עוזר לי עם הייתי מוצאת אותו לפני הניתוח מכיון שהיו לי כל כך הרבה שאלות ולבטים ולא ידעתי מה לעשות איתם. לאחר שקראתי את השאלות והתשובות עדיין יש לי שאלות. 1. הייתי כבר אצל הדיאטנית רציתי לשאול אם אני יכולה לשתות מיץ תפוזים סחוט טרי כי זכור לי שנאמר שאסור לשתות אחרי הניתוח. ומה בנוגע לאלכוהול אתמול יצאתי וההתלבטות הייתה מאוד קשה כולם שותים ואוכלים ואני רק על כוס תה אומללה האם מותר לשתות אלכוהול לא בכמות רבה כוס פעם בשבוע? ( כשאלכוהול אני מתכוונת לא לבירה דברים כמו טקילה, לונגאיילנד, כל הדברים "העדינים" האלה לא מוגזים) האם מותר לי לאכול אבוקדו מעוך בבלנדר? מבחינת תבלון האם מותר לי לאכול מאכלים, או לשתות רטבים שהתבלון בהם מודגש- חריף, חמוץ וכו... 2. מכל השאלות שקראתי נכנסתי ללחץ אני ברוב תמימותי חשבתי שהטבעת נשארת בתוכי לזמן לא מוגבל אם לא צצות בעיות ופה אני קוראת את כל מה שכתוב ומתחילה להתחרפן. אז אני זקוקה לתשובתך המקצועית בהנחה שלא יצצו לי בעיות בהמשך האם מוצאים את הטבעת בשלב מסויים האם היא לא נשארת ואם כן מוצאים לאחר כמה זמן מוצאים את הטבעת מהניתוח? 3. דיברתם על מצב של ארוזיה, איך נוצר המצב הזה אם הטבעת תפורה? 4.ועוד שאלה שלא קשורה לניתוח הספציפי שלי רציתי לדעת מה זה מעקף קיבה? הבנתי שהוא מיועד למי שמכור למתוקים ולמי שלא הצליח עם הטבעת איך הוא מסייע למי שמכור למתוקים? איך הוא עובד? ועוד שאלה אישית אחרונה מאז הניתוח ממש כואב לי הגרפסים הדיאטנית אמרה לי שזה בגלל שאני שותה מהר מדי או בגלל שאני שותה בכמויות גדולות מדי ומאז הורדתי את הכמות והמהירות אך עדין הגרפסים לא יוצאים כרגיל הכאב קצת פחת מאז הניתוח אך הם עדין מציקים לי והאמת אין לי מי יודע מה שליטה עליהם אני עובדת עם קהל ואמורה לחזור השבוע לעבוד ואני ממש חוששת מהקטע הזה מהפדיחות, אי הנעימויות שעלולות להתרחש מול הלקוחות. מה לעשות???? מצטערת על גליון השאלות הארוך הזה אודה על טיפולך המהיר
 

באיה

New member
בנוסף לתשובה של הרופא....

אני ממליצה לך להיכנס לפורום הנוסף שקיים בתפוז שנקרא קיצורי קיבה בהנהלת רוייקו. הפורום מתנהל ע´י מנותחים לשעבר ובו את יכולה לקבל אינפורמציה מתוך ניסיון אישי, ויש הרבה ניסיון.
 
תשובות לשאלות

בשלב הזה לאחר הניתוח את יכולה כבר לשתות מעבר לכוס התה המסכן , וזה כולל מיצים ואפילו אלכוהול בכמות קטנה-לא מוגז- לעיתים רחוקות ללא חשש בתום הירידה במשקל וכשמגיעים למשקל אידיאלי אין אנדיקציה להוציא את הטבעת - הוצאת הטבעת תביא לעליה מהירה במשקל וחזרה למצב שהיה ערב הניתוח . במידה והכל תקין הטבעת יכולה להשאר ואין המלצה להחלפה או להוצאה . ארוזיה פירושה חדירה של חלק מהטבעת לחלל הקיבה עקב לחץ מוגבר על דופן הקיבה בסמוך לטבעת - עקב אירעי הקאות חוזרים או אכילה בנפח גדול- או זיהום או פגיעה בשלמות דופן הקיבה סביב הניתוח .העובדה שהטבעת תפורה אינה מונעת ארוזיה . מעקף קיבה- זה ניתוח הכרוך בחלוקת הקיבה ע"י סיכות - לחלק עליון שנפחו כ 20 סמ"ק ואליו מתחברת לולאת מעי דק במרחק של כ 80 ס"מ מהתריסריון עם קוטר של 1 ס"מ - כך שבנוסף לנפח הקטן ישנו מרכיב של הפרעה בספיגה ולמרבית החולים יש מספר יציאות ליום וזו הסיבה שהוא יעיל גם אצל אוכלי מתוקים לגבי "הגרפסים" והכאב אם זה עדיין נמשך אנא פני לייעוץ אצל הרופא המטפל .
 
למעלה