שאלות על טלית ותפילין:

אני רוצה לרכוש טלית ותפילין. הנחת התפילין מסובכת מאוד בשבילי, אני לא מצליח לזכור אותה ולכן אני תוהה איך אצליח להסתדר אתה. לא נעים לי לצאת עם טלית על הגב לרחוב, אני עדיין לא רגיל לזה ופוחד שזה ייראה מוזר ורציתי לדעת אם אפשר להסתפק בהנחת הטלית בבית למשל בזמן התפילות. עוד דבר חשוב: סבי ז"ל אמר לי שהמפיל תפילין לא אוכל כל היום, ואני פוחד שייפלו לי בטעות התפילין ואצטרך לצום. איך אפשר להיות בטוח שלא ייפלו לי? קראתי עכשיו בגוגל שצריך לשים את תפילין היד, לכרוך שבע פעמים ואחר כך לכרוך על האמה. השותף שלי אמר לי שצריך גם ללפף כמה פעמים על כל כף היד, וזה מבלבל אותי. גם קראתי עכשיו בסידור שצריך לשים את הצד הקדמי של התפילין על קצה השערות, ומצד שני שצריך לשים אותם בין העיניים ושלא יהיה אף חלק על המצח. אני לא מבין איך זה מסתדר.
 
נערך לאחרונה ב:

asafeig

Member
1. תקנה ותלמד לאט לאט, בסוף מתרגלים. אשר להעזר בסרטונים ביוטיוב.
2. לא צריך לצאת עם טלית על הגב, אפשר לקחת אותה בשקית ולהתעטף בה בבית הכנסת ואם גם זה קשה לך אז תתעטף בה רק בבית בזמן התפילה.
3. יש מנהג לצום אם התפילין נופלים אבל זה מאוד לא מצוי שהתפילין נופלים, גם אם כן אתה לא צריך לצום כי זה רק מנהג ולא חובה. ויש נוהגים לתת צדקה במקום לצום.
4. אם אתה מסתבך בהתחלה עם הכריכות על האמה תכרוך איך שיוצא לך. תפילין של ראש צריך שיהיו על הראש עד קו השערות ולא על המצח ובאמצע הראש.
בין העיניים הכוונה שיהיו באמצע הראש ולא ממש בקו של העיניים.
 
למעלה