שלום לכולם, מקווה שהגעתי לפורום הנכון

chenna

New member
שלום לכולם, מקווה שהגעתי לפורום הנכון ../images/Emo140.gif

אני עומדת לסיים שירות לאומי ומתחילה לחשוב על לימודיי האקדמיים. אני מאוד רוצה ללמוד מחשבים, והשאלות שלי הם כאלה הבגרות שלי במתמטיקה כוללת אך 3 יחי' ודי ברור לי שאאלץ להשלים ל4, מקצוע מורחב יש לי ביהדות כך שכנראה אני אצטרך לבחור מקצוע מורחב מסויים ולהשלים, אנגלית אני עם 4 יחי' בציון יפה (89) אבל אני די רוצה לעלות ל5 כי אני טובה בזה ורוצה להעלות לעצמי את ממוצע הבגרות עכשיו, איפה הכי כדאי לי להשלים? הלכתי לברר מחירים בלחמן ונשמע לי מאוד מאוד יקר... המחירים נעים בסביבות 4 וחצי ל5 אלף (אני מדברת כמובן על השלמה עם קורס, לא סתם לבדי) האם בכל המקומות המחירים הם כאלה? איפה הכי כדאי? אני שומעת פה דיבורים על מכינות, מזה אומר? יש מכינה ללימודים? אשמח אם תפרטו
ובקשר למקצוע המורחב, אני עוד לא יודעת איפה אני רוצה ללמוד, אבל בלחמן ייעצו לי ללמוד גאוגרפיה בתור מקצוע מורחב כי הוא קליל ורובם עוברים בציון טוב, במקום אחר שמעתי על מדעי החברה, מזה בדיוק? מה לומדים בזה? ושוב, האם באמת כדאי ללמוד גאוגרפיה? זה יעזור לי בהמשך? אשמח לתשובות, יום טוב שיהיה :)
 
היי

לדעתי, לפני הכל, כדאי שתבדקי בעצמך את תנאי הקבלה למדעי המחשב במוסדות בהם את רוצה ללמוד ותוודאי בדיוק מה את צריכה להשלים/לשפר וכמה. באתרי המוסדות השונים כתובים תנאי הקבלה של ממוצע בגרויות ופסיכומטרי, ויש גם מחשבונים לחישוב ממוצע הבגרויות שלך ולאחר מכן חישוב סכם (שקלול בין הבגרות לפסיכומטרי). אחרי שתעשי את זה, התחילי בסקר שוק. אם תריצי חיפוש בכל אתר לימודים (כמו ערוץ הלימודים שכאן בתפוז), תמצאי את כל מכוני ההכנה והמכינות שקרובים למקום מגורייך. ערכי לך רשימה שלהם וקבעי עימם פגישות ייעוץ. בפגישות הייעוץ ימליצו לך מה לשפר, איך ומתי וגם יתנו לך הצעת מחיר מפורטת (אם לא נותנים, בקשי אחת כזו). דאגי לצאת עם נתונים כתובים מכל פגישה אליה את הולכת. לאחר מכן, תוכלי להשוות בין ההצעות השונות ולראות מה הכי מתאים לך. מומלץ גם לבקש לראות שיעור ניסיון במקומות שמעניינים אותך. כך תוכלי להתרשם מהמקום, לדבר עם התלמידים הנוכחיים, לבדוק אם הם מרוצים וממליצים על המקום ועוד. לגבי מכינות: מכינה היא עוד סוג של מסלול לשיפור נתוני קבלה לאוניברסיטה. מכינות מתחלקות לשני סוגים: מכינות קדם אקדמיות, שהן סוג ממוסד יותר של קורסים לשיפור בגרויות, ומכינות אוניברסיטאיות, שהן מסלולים מוגדרים מראש שנועדו לשיפור סיכויי הקבלה לאוניברסיטה אליה הן שייכות. לגבי מורחבים שכדאי לקחת: גיאוגרפיה אכן נחשב למקצוע קל יחסית, אבל ייתכן שיותר כדאי לך להרחיב מקצוע חובה, כמו היסטוריה למשל. זאת מאחר ואת מוסיפה רק שלוש יחידות לתעודת הבגרות, אבל מקבלת בונוס על כל חמש היחידות (כולל 2 יחידות החובה). אם כדאי לך לעשות את זה או לא תלוי בסוג תעודת הבגרות שלך. אם ניגשת לבגרויות "חילוניות", אז עדיף לך להרחיב היסטוריה. אם ניגשת לבגרויות "דתיות", אז זה כבר סיפור אחר, מאחר ותכנית הלימודים שונה. בנוסף לכך, שימי לב שישנם מוסדות (אוניברסיטת תל אביב למשל) שמעדיפים מועמדים עם מקצוע מורחב מדעי (פיסיקה, כימיה, מדעי המחשב). קחי זאת בחשבון לפני שאת מחליטה מה להרחיב. זהו בינתיים, אם יש לך עוד שאלות, נשמח לענות.
 
למעלה