שלום לציפי. יש לי בעיה...

augustus

New member
שלום לציפי. יש לי בעיה...

אני עוזבת דירה ששכרתי לפני שלוש שנים. כשנכנסתי, נתתי לבעלת הדירה פקדון של 650 דולר. לא חששתי מפני הסידור הזה, כי ראיתי שלדיירים הקודמים היא החזירה את הפקדון בלי שום בעיה. עכשיו אני מבינה שהקלות שבה היא החזירה את הכסף נבעה מכך שאני, הדיירת החלופית, נמצאתי מיד. עכשיו, היא מתקשה להשכיר דירה בשל הזנחתה ובשל הזנחת כל הבניין (ישנן אפילו תביעות דיירים אחרים), זאת גם הסיבה שאני עוזבת (לא אמרתי לה כדי לא לריב), והיא התחילה להאשים אותי שבגלל הבלאגן על הגג שעשיתי האנשים לא רוצים את הדירה ואמרה שאני אקבל את הכסף רק אחרי שייכנס דייר חדש, רעיון לא הוגן בעליל. אני מרגישה במלכוד: מצד אחד, בא לי עכשיו לספר לכל דייר פוטנציאלי שבא לכאן עד כמה היא מזניחה את הדירה והבניין ומתקמצנת על כל גרוש, מצד שני, אני רוצה שתשכיר כבר את הדירה הארורה ותחזיר לי את הכסף. אני עוזבת ב - 14.08, ואחרי זה חוץ מתביעה לא תהיה לי דרך להשפיע עליה, ואני לא יודעת מה לעשות, כי אני בניתי על הכסף כדי לשלם לבעל הבית החדש. כרגע, אני הופכת את הדירה כדי למצוא את חוזה השכירות, אבל היא לא מתכחשת לקבלת הכסף. אולי אני צריכה בעצם להקליט אותה, למקרה שהיא תשנה את דעתה, אבל אני גם לא יודעת איך. מה שאני צריכה זאת עצה חצי משפטית חצי אישית - רעיונית: איך להוציא לה מראש את הרעיון של אי החזרת הפקדון בזמן? הבניין כל כך מוזנח, שמציאת דיירים חדשים יכולה לקחת זמן, ואני צריכה כל גרוש. האם יש לה זכות לסרב להחזיר לי את הכסף (נגיד שאין סעיף בחוזה, אבל יש הסכם מילולי), אחרי שאשלם את כל החשבונות?
 
אוגוסטוס, האם שלמת את כל החשבונות

אם לא, את יכולה לשלוח לה הודעה בכתב, על קיזוז החשבונות שעליך לשלם, כנגד החובה שלה להשיב לך את הכסף. אם פרעת את כל התשלומים, את יכולה לתבוע אותה בתביעות קטנות להשיב את הכסף, ולבקש להטיל לה עיקול על חשבון הבנק. בדרך כלל עיקול כזה מריץ אנשים מהשורה. (אם כי העיקול נתון לשיקול דעתו של ביהמ"ש, ואין הכרח שהוא יענה לבקשתך). אין מה לעשות החוק הוא לא מטה קסמים, והגם שעל המשכריה להחזיר את הכסף, שום הנפת שרביט לא יגרום לה לעשות את זה אלא רק בימ"ש. לגבי חוזה שכירות, אני מקווה שתמצאי אותו, בכל מקרה,לעתיד לבא תשמרי על החוזים הם די חשובים. אם אין לך חוזה, אז הקלטה בהחלט יעילה, לצרכי ראיה והיה ותאלצי לתבוע אותה.
 

augustus

New member
תודה רבה לך ציפי

אני אפעל לפי הנחיותיך. את החשבונות התכוונתי לשלם לקראת היציאה מהדירה, כדי לא להשאיר שום חוב, ועל כך סוכם איתה מראש. אני כבר מחפשת מכשיר הקלטה, ואם הבנתי נכון, עם ההקלטה אני אפנה לתביעות הקטנות (בהנחה שתהיה בעיה). ד"א הם לא בפגרה? ואם כן, אז עד מתי?
 

r_yuvali

New member
פגרה

ככלל, בתי המשפט בפגרה עד סוף חודש אוגוסט (31 באוגוסט). אינני בטוח כי הפגרה חלה על בית המשפט לתביעות קטנות (מציע לך שתבררי זאת עם בית המשפט). כן ישנם שופטים תורנים, למרות שלא בטוח שהמקרה שלך מצדיק הזעקת שופט תורן (יש מקרים הרבה יותר דחופים שממתינים). לגופו של ענין, שימי לב כי אם את מפעילה זכות קיזוז, אין לך מה לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות (אם החשבונות בגובה הפקדון). כמו כן, חשוב לראות שאין בחוזה סעיף איסור קיזוז (ולשם כך עלייך למצוא את החוזה). אחרת, בעלת הדירה עשויה לתבוע אותך.
 

מ.ה.

New member
פגרה בבית משפט לתביעות קטנות

בסוגיה זו ישנה מחלוקת בין בתי המשפט המחוזיים (איני זוכר איזכורים כעת). ע"פ תקנה 529 לתקנות סד הדין האזרחי, תשמ"ד 1984 הרי שככלל תקופת הפגרה לא תובא במנין הימים שבתקנות אלו או שנקבעו ע"י הרשם או בית המשפט. לבית משפט לת"ק יש תקנות נפרדות והן תקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין) התשל"ז - 1976 ובהן אין איזכור לפגרה. לכן לכאורה אין הפגרה מעכבת את מנין הימים. לכאורה אם היום האחרון נופל בפגרה ואז ע"פ סעיף 10 (ג) לחוק הפרשנות ניתן להגיש את המסמכים ביום הראשון לאחר הפגרה אלא שאיני משוכנע שסעיף זה חל על פגרת הקיץ.
 

מ.ה.

New member
צירף פסיקה

פסקי הדין הורדו ה"תקדין". אם שלחתי יותר מפעם אחת אני מתנצל.
 
למעלה