ברכות חמות, ושאלה לחמום הקנה

ענת ג2

New member
../images/Emo6.gifברכות חמות, ושאלה לחמום הקנה

באבחון שקבלתי מק. התקשורת לגבי אחד מתלמידי כתוב שכמעט ואינו משתמש בשפה פיגורטיבית. האם אתיכולה לתת לי טיפים כיצד לעבוד על הנושא הספציפי הזה? (הילד בכתה ד' רגילה)
 
שלום, התוכלי להוסיף מידע?

אין מספיק מידע בשאלתך לגבי התלמיד. האם קלינאי התקשורת שייך לבית הספר? האם את המחנכת של הילד? האם הוא לומד אצלך עברית/ הבעה וכדומה? האם בידך דו"ח סיכום אבחון? אם כן נסי להוסיף עוד פרטים על תפקודו של הילד. האם הילד כותב וקורא בשטף? איך הבנת הנקרא שלו? האם הוא מרקע סוציו-אקונומי רגיל או "טעון טיפוח"? עני לשאלותי ואשמח לנסות לעזור, בגדול, כנראה שמדובר על שפה הבעתית מצומצמת וקונקרטית,יש מקום להעשרה דרך קריאה וחשיפה לטקסטים בשפה עשירה יותר.
 

ענת ג2

New member
ק. התקשורת אכן מבית ספרי

אך אינה מטפלת בילד. לילד יש בעיה של זיכרון שמיעתי לטווח קצר. הוא אינו קורא קריאה רהוטה, הוא פגוע גם בערוץ השמיעתי וגם בערוץ החזותי, הבית הוא בית מטפח מאוד, מרקע סוציו אקונומי רגיל, הילד הוא הבכור במשפחה ואני המורה המשלבת. ו... תודה על תשובתך המהירה.
 
קלינאית תקשורת בבית-ספר

תפקידה לאבחן ילדים ולהחליט על סדר עדיפויות בטיפול, כלומר ייתכן שהילד שאבחנה יש לו בעיות שפתיות אך לא התקבל לטיפול בגלל שיקולי מערכת (יש מקרים דחופים ממנו), אך ודאי תוכלי להיעזר בה לגבי המלצות לטיפול. כקלינאית תקשורת שעובדת בבית ספר, ילדים שאבחנתי ואיני מטפלת-המורה שהפנתה לאבחון תקבל המלצות כיצד ניתן לקדמם בתחומים החלשים במסגרת הכיתה והבית. אגב, זיכרון שמיעתי לטווח קצר הוא אחד המאפיינים של ליקוי למידה-שפתי. בהצלחה.
 
למעלה