The Grant Rant (וסיכום האוף סיזן)

Krit123

Well-known member
החדי קרן של הרול פליירס
שחקנים שקולעים 40% מחוץ לקשת, מסוגלים לשמור 1-5 (תיאורטית) ולהגן על הטבעת לא בדיוק מסתובבים חופשי וחותמים אבטלה כרגע. אני מאמין שהביקוש ההולך וגדל בליגה שדוגלת בהגנת חילופים וכדורסל ללא עמדות, ייצר יותר כאלו עם הזמן, גם אם תחילה לא נראו כמו מועמדים טבעיים. כרגע tho, מי שעונה להגדרה יצ'ופר בהתאם וההיצע די דליל.

בגדול למצוא מחליף לא תהיה משוכה בלתי אפשרית. ראינו את קבינגטון הופך פתאום לאופציה (בדומה לג'רמי בעונה שעברה), קבוצה צינית הייתה רואה בכך הזדמנות לחסוך בעלויות. במידה והצד של גרנט היה משדר שהוא לא סגור על דנבר ומחפש תפקיד מורחב, היינו יכולים לגשש. לא מאמין שהיינו משווים את ההצעה של פורטלנד, אבל אי אפשר לדעת, הגישה שלנו לפרי אייג'נסי והדראפט הייתה משתנה באותו רגע.
בקיצור, אפשר יהיה למצוא מחליף פשוט התסכול אדיר כי כבר היה לנו את זה ביד, ראית את מצליח, היינו שם. אין צורך לדאוג לגבי התאמה ולהתחיל לחשב עלות-תועלת, העסק כבר רץ, האופק היה ברור.

*שמות שהתפספסו?
רוברט קבינגטון (בלייזרס)
הארי ג'יילס (בלייזרס – מינימום)
וויין גבריאל (ניו אורלינס – מינימום)
כריסטיאן ווד (יוסטון – 3/41)
ג'יי קראודר? (פיניקס – 3/29)
ג'סטין הולידיי (אינדי – 3/18): הלוואי היה קורה.
נואה וונלה: יביא טבעת לניר בשיקאגו (כבר היה אצלנו בקבוצה)
KBD (ספרס – חוזה כפול): כנ"ל, מוטת ידיים של 2.13, היחיד בסגל עם פרופיל מתאים לנסות להיכנס לנעליים של גרנט. שחררנו אותו סתם ככה.

חריגים בנוף
גרנט היה מיוחד כי הוא השלים כמו כפפה קבוצה ששלושת הכוכבים שלה שחקני הגנה חלשים. כמעט ואין לכך אח ורע בליגה, בערך בכל קונטדרית לפחות אחד משני/שלושת הכוכבים הוא אחד משחקני ההגנה הבכירים בקבוצה שמשמש גם כאחד הסטופרים לפעמים:
לברון/איידי
קוואי/PG
באטלר/באם
אמביד/סימונס
טייטום/בראון
יאניס/הולידיי
(קיידי בנטס וקליי בווריורס לפני הפציעה גם ענו להגדרה, אולי פורטלנד של השנה תהיה היוצא מן הכלל.)

ברוב המקרים מאוד קשה לבנות סגל מאוזן כשהכוכבים שלך לא שומרים, לעיתים רחוקות העסק צולח כשיש לך יחידי סגולה התקפיים ביד.
JG נתן לנו תקווה שאפשר להמשיך עם השלד הנוכחי וללכת, אולי אפילו עד הסוף.

ההחלטה
הסרטון הנל תפס תשומת לב, בעיקר בהקשר של גיוס ללייקרס, אך יכול להיות שהמשמעות שלו קשורה למה שגם קראתי במאמר של הרינגר, בו ניתחו את ההתקדמות שלו לאורך הקריירה, והרצון שלו להתקדם ולהמר על עצמו, לאו דווקא להסתפק במה שהשיג (אולי הפרגון של לברון שיחק תפקיד, במכוון או לא). קצת ריכך אותי לגבי ההחלטה התמוהה שלו האמת. הדרך הייתה לא משהו, אני מאמין שאם היה ניגש לצוות המקצועי אפשר היה לתת לו עוד קרדיט בדרכים יצירתיות, למעשה ראינו את זה קורה בצורה אורגנית ככל שהשתפר בצד השני של המגרש. העובדה שהמסרים שהועברו מהכיוון שלו דיברו רק על הישארות זה החלק הצורם שהעצים את ההפתעה. בגדול אני חושב שההתקפה שלנו נתנה לו במה להראות יותר ממה שהוא באמת שווה. אני לא טוען שיש לו תלות בה, אלא שהוא נהנה מכוכבים לא אנוכיים ואחד שרק מחפש למסור למי שזז בלי הכדור (נתקלתי בנתון שהרוב המוחלט של הנקודות שלו הגיעו מאסיסט).
עכשיו כשימצא עצמו מול שומרים בכירים ולאו דווקא עם יותר סמכויות הוא כנראה יבין that he bit off more than he can chew.

*האכזבה בנוסף גורמת לך לתהות איך נצליח למשוך או להשאיר שחקנים חופשיים אם אחד כרגע העדיף ללכת להפסיד בדטרויט על סיכוי להתחרות על טבעת בדנבר, באותו סכום בדיוק. משהו לחשוב עליו לקראת הפרי אייג'נסי הבא...
טים קונלי ציין לא מזמן בראיון סיכום העונה שבעבר סוכנים היו אומרים לו: מה שלא תעשה, don't trade for my guy. היום הם נשמעים כמעט הפוך כלשונו.

חושבים קדימה
אז נמנענו מלשלם 20 מיליון לרול פלייר, שביחס למחיר לאו דווקא שם אותנו over the top ומקשה עלינו להתחזק במקומות אחרים.
זאת אומרת היינו משלמים לו מס הכרחיות שלאו דווקא היה משתלם.
נשאלת השאלה, באיזו גישה נמשיך הלאה?
1. חיפוש אחר מחליף שיכנס לנעליו, במחיר דומה (גבוה).
2. לוותר על הרעיון של לבנות קבוצת הגנה טובה סביב יוקיץ'/מורי/MPJ וללכת בגישת fight fire with fire, מקסימום להחתים שחקן דמוי גרנט בזול ולחשוב התקפה שאר הזמן.
3. או, (וזה בדיוק החלק שהסקילסט שלו חסך מאיתנו) לחשוב במונחים של טרייד על מייקל פורטר J, רק על כוכב שהוא כוכב on both ends.

מועמדים אפשריים:
מקסי קליבר – מועמד מוביל לגישה 2/3.
אארון גורדון – יקר, לא בטוח משתלם. מסוגל לשמור על כמה עמדות, אולי גם לעזור להגן על הטבעת.
ברנדון קלארק – סימן שאלה לגבי ההגנה און דה בול, הראה יכולת להביא עזרה בצבע.
אייזיק בונגה – 2.03. במידה ויתחזק, אולי יהיה מסוגל לשמור על שחקנים בפרופיל דומה. בסימן שאלה די גדול, כמו גם הקליעה, לכן הייתי רואה אותו בתור מחליף למחליף. יש סיכוי שהערך שלו יהיה ברצפה העונה, הזדמנות לגנוב בזול.
מיילס ברידג'ס – השם שלו נקשר אלינו בשמועות לטרייד. עדיין לא בשל בהגנה אך הוא מסוג השחקנים שמסוגלים לשנות את הסגנון בעקבות הצורך.
ת'אד יאנג – מעבר לשיא ולא בדיוק זול.
גרנט וויליאמס – התקפית הוא לגמרי טעון שיפור, לא בטוח שימצא מקום בסגל של בוסטון בעתיד. אופציה מאוד מעניינת.

אני לא חושב שיש טעם לזרוק מועמדים של כוכבים סתם ככה, מופרך מידי. אני רק ייתן דוגמא אחת שתסביר את הכיוון – פסקל סיאקם. ארוך מספיק לשמור על כמה עמדות ומשלים אותנו יפה בהתקפה, לצד שחקנים כמו קליבר וגאריס ההגנה תהיה מספיק טובה.
 

Krit123

Well-known member
סיכום האוף-סיזן

הגיעו:
ג'מייקל גרין (2/15), פקונדו קמפאסו (?) אר ג'יי המפטון (דראפט), זיק נאג'י (דראפט), מרקוס הווארד (חוזה כפול) גרג וויטינגטון (חוזה כפול, שיחק בגלבוע גליל לפני שנה) אייזיה הארטנשטיין (מינימום).
מילסאפ חזר לעונה נוספת (10). קיבלנו טרייד אקספשיין תמורת גרנט על סך 9 מיליון שיפוג בעוד כשנה.

עזבו: גרנט/פלאמלי (דטרויט), קרייג (מילווקי), וונלה (בולס), KBD (ספרס), טיילר קוק/טרוי דניאלס (FA).

מונטה מוריס בדרך החוצה(...?)
מהשחקנים האהובים עליי, קיוויתי שאפשר יהיה להימנע מכך או לפחות לדחות את הרגע, אך עושה רושם שאין מנוס מלבצע את המהלך, קשה להאמין שהוא יסיים את העונה בקבוצה (להוציא סיין אנד טרייד בסופה). אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשלם לו מה שהרוויח ביושר.
בנוסף לדיבורים על הארכת החוזה שלא התממשו, האיתות הגיע בדמות לא פחות מ-3 שחקנים על העמדה (בנוסף לדוזייר שצפוי לקבל דקות).

הדראפט
טים קונלי, יום לפני הדראפט: "אנחנו ניקח את השחקן הכי טוב על הלוח ללא קשר להתאמה. מי שזה לא יהיה, הוא לא יקבל דקות העונה כי הסגל מלא".
מה קרה בפועל: 2 רוקיז לאותו סגל, אחד מהם בוודאות לא היה הכי טוב על הלוח.
עם הזמן אני מתחבר לבחירה בהמפטון, מבין את הקטע. רק לא ברור לי.. היה.. פשוט.. פשוט אפשר היה.. נ.. נכון.. ה.. הבחירה? אז, אז, פשוט הייתם.. הוא היה על הלוח. הבנאדם היה על הלוח. אין הצדקה לעשות טרייד על בחור שיכולתם לאסוף בחינם. התמורה עליו הייתה בחירת סיבוב ראשון ושתי בחירות סיבוב שני!! הזוי.. גם אם הייתם ממש high על העיראקי, סבבה, קחו את המפטון קודם ותעשו עליו טרייד בנפרד. הוא היה צפוי ליפול במקומות 28-34, הערך היה יורד בהתאם. קשה לי להאמין שקבוצות לא היו מוסרות אותו תמורת בחירת סיבוב ראשון שבוודאי תהיה גבוהה יותר. מקסימום היה צורך להוסיף בחירת סיבוב שני וזהו. הסיכוי שהיה נופל לסיבוב השני היה סביר מספיק בשביל לקחת את הסיכון.

לסיכום
אמרתי יותר מידי אז אני יסיים בקצרה - יהיה בסדר, אנחנו אחלה קבוצה שתמצא דרך, לפחות ככה אני מאמין. עם זאת, היה אוף סיזן לא פשוט שהפתיע לאאלה. התמונה הזאת מסכמת אותו די יפה Xp2arZ5hYQqihMO7v_kUE0sQp9yHbWKvZiKOBr9e1rU.jpg
 

88nothing

Active member
קמפסו הולך להיות נהדר בדנבר, הוא פשוט שחקן טוב!
לא יפתיע אותי אם אחרי כמה חודשים דנבר יעשו טרייד על מונטי מוריס כדי להתחזק במקומות אחרים.

גרנט עשה את מה שאריזה ניסה ללא הצלחה, כנראה שגם גרנט יסיים באותה הדרך.
אבל לתת לעצמו צ'אנס להוביל קבוצה זה לא משהו רע, פשוט צריך להיות יותר אובייקטיבי לגבי עצמך.
החוזה שחתם עליו בדטרוייט עדין שכיר, ככה שייתכן שנראה אותו בסוף העונה בקונטנדרית תמורת חוזים נגמרים.
 

Rapgamer

Well-known member
הדוגמה של אריזה מדויקת, בדיוק מה שעבר לי בראש.
 

Little Sharky

Active member
אוף סיזן מאכזב אפשר לומר לקאמבק קידס.
אני חושב שג'רמי גרנט עשה טעות קריטית ולא יצליח למצות את עצמו אפילו מחצית כמו שהצליח בפלייאוף עם דנבר.

לגבי קמפאסו, כמו שאר טובי היורוליג זה חידה.

נאבארו - עשה עונה בממפיס קלע 11 נק', חמישיית רוקי שנייה וחזר לבארסה, הוא גם הרוויח יותר וגם חזר למקורות.

ספאנוליס - לואן גנדי יש מזל שהוא בחיים, ספאנלויס וויתר על כסף להגיע ליוסטון בשביל לא לראות דקות, טיול לא מוצלח לאמריקה שבמהלכו עבר בטרייד לספרס אבל זה היה ברור שלNBA הוא לא חוזר.

תיאודוסיץ' - ויש גם את השנתיים הפושרות שלו בקליפרס.

בודדים הם האנשים שהיו כוכבי על ביורוליג, סטייל מירוטיץ' או פארקר שעשו קריירה יפה בNBA. (אינגלס ושאר החברה הסולידים אף פעם לא היו כוכבים).

אז אני דווקא מחכה לראות את קמפאסו על המגרש, הוא מוסר לא פחות טוב מיוקיץ'.
 

Rapgamer

Well-known member
אפשר להוסיף את שאראס לרשימת האכזבות.
האמת שגם מירוטיץ' ופארקר לא בדיוק הבריקו, פארקר כן היה טוב אבל הגיע בשלב הדעיכה בקריירה.
 

Krit123

Well-known member
אוף סיזן מאכזב אפשר לומר לקאמבק קידס.
אני חושב שג'רמי גרנט עשה טעות קריטית ולא יצליח למצות את עצמו אפילו מחצית כמו שהצליח בפלייאוף עם דנבר.

לגבי קמפאסו, כמו שאר טובי היורוליג זה חידה.

נאבארו - עשה עונה בממפיס קלע 11 נק', חמישיית רוקי שנייה וחזר לבארסה, הוא גם הרוויח יותר וגם חזר למקורות.

ספאנוליס - לואן גנדי יש מזל שהוא בחיים, ספאנלויס וויתר על כסף להגיע ליוסטון בשביל לא לראות דקות, טיול לא מוצלח לאמריקה שבמהלכו עבר בטרייד לספרס אבל זה היה ברור שלNBA הוא לא חוזר.

תיאודוסיץ' - ויש גם את השנתיים הפושרות שלו בקליפרס.

בודדים הם האנשים שהיו כוכבי על ביורוליג, סטייל מירוטיץ' או פארקר שעשו קריירה יפה בNBA. (אינגלס ושאר החברה הסולידים אף פעם לא היו כוכבים).

אז אני דווקא מחכה לראות את קמפאסו על המגרש, הוא מוסר לא פחות טוב מיוקיץ'.
רכזים בדרך כלל מאכזבים. מוסרים לא מהעולם הזה באירופה ופחות מצליחים לשחזר את ההצלחה בליגה. לא מעט נופל על איום הסקורינג שמצטמצם והיכולת למשוך עזרה שזה חלק כמעט בלתי נפרד מניהול משחק ב-NBA אפשר להגיד. יכולת המסירה לא תמיד באה לידי ביטוי בלי האיום, תאודוסיץ' למשל לא הצליח להגיע לצבע באותה תדירות..
סרחיו רודריגז היה האכזבה אולי הכי גדולה שלי, היה מוסר מבריק באירופה בעונה שריאל שיחקו בקצב מהיר שמתאים לליגה והייתי בטוח שהוא יעשה את המעבר, בסוף היה קשה להבדיל בינוי לבין טי ג'יי מקונול.

לרכזים אחרים היה מסלול מעניין, מרסלו הוארטס התחיל כמעט כבדיחה אבל הפך להיות רכז שנותן האסל וניהול משחק.
לקאלת'ס היו רגעים יפים בממפיס אבל לא התרומם. פריג'יוני הגיע בגיל ממש מאוחר והפך להאסל פלייר ששומר בניקס אם אני זוכר נכון. מה שאפיין אותם זה חוסר היכולת לשים את הכדור בסל.
בקושי ראיתי את קמפאסו, אני כבר שנתיים לא רואה יורוליג ובכלל די נטשתי ברגע שעברו למתכונת של ליגה. אולי החלטה נכונה ורווחית מבחינתם אבל חיים בסרט שאוהדי nba יעקבו אחרי שתי ליגות במקביל. אני מאמין שהוא יהיה טוב בעונה הרגילה, הפלייאוף זה סימן שאלה. הבנתי שהוא קלעי טוב שירד קצת באחוזים, בוא נראה איך הוא מסתדר עם הטווח. במידה ולא יפגע מבחוץ שחקן בסייז שלו פשוט יתקשה לאיים בצבע.

צריך להזכיר את שתי הבוגדנוביצים שעשו מעבר מוצלח. גם מירוטיץ כאמור היה הצלחה בסך הכל ועזב בתנאים שלו אפשר להגיד. אלן אנדרסון ופארקר הפכו לשחקני הגנה מאוחר יותר. היו עוד ווינגס שלא הלך להם כמו קוזמינקאס ופפאניקולאו, מהאחרון היו לי ציפיות.
 
למעלה