עוגות החג שלי

  • פותח הנושא ak5
  • פורסם בתאריך

ak5

New member
עוגת גבינה עם אוכמניות. מתכון ותיק

עוגת גבינה ואוכמניות ברטה חומרים לטורט: 2 ביצים 2 כפות סוכר 2 כפות קמח תופח כפית וניל להפריד הביצים. להקציף החלבונים עם הסוכר. לקפל פנימה חלמונים, קמח ווניל. לאפות בחום 180 בתבנית קפיצית 26 עד שמזהיב כ- 15-20 דקות. חומרים למלית: 2 חב' גבינה 9 אחוז 2 שמנת מתוקה מוקצפת עם חצי כוס סוכר 1 שקית ג'לטין מומסת ב-רבע כוס מים רותחים לערבב הג'לטין המומס עם הגבינה. לקפל עם הקצפת לצפות הטורט. להכניס להתיצבות למקרר. לערבב קונפיטורת אוכמניות עם 7 ג' ג'לטין מומס ברבע כוס מים רותחים. לצפות את מלית הגבינה.
 

ak5

New member
עוגת גבינה עם למון גם ותיקה מאד

עוגת גבינה לא אפויה ברטה טורט: 4 ביצים 3/4 כוס סוכר 1 כפית וניל קליפה מלימון 3/4 כוס קמח תופח. להקציף חלבונים עם סוכר. לקפל פנימה את יתר החומרים ולאפות כ- 40 דקות בחום 180, תבנית 26. קרם גבינה: 1 ח' גבינה 9 אחוז 2 כפות אבקת סוכר 1 כף קליפת לימון מגוררת 1 כף מיץ לימון שמנת מתוקה מוקצפת עם 2 כפיות סוכר. לקפל את כל החומרים עם השמנת. לחצות הטורט לשניים. להניח חצי מהקרם על הטורט,להניח עליו עוד טורט ומחצית הקרם. לגרר לקישוט קליפת לימון
 

ak5

New member
ולאילו שלא אוכלים גבינה-שכבות פירגה

עוגת שלוש השכבות פירגה מתוך מחברת של אמא שלי - עוגה נפלאה --של פעם.לא טורט ----יוצא סוג של בצק פריך. מכינים יום לפני ההגשה. שומרים במקרר. תבנית עגולה קפיצית מספר 24 -משומנת. בצק : 4\3 חבילה מרגרינה מזולה רכה 4\1 כוס חלב 3 חלמונים כוס סוכר קמח תופח קטן = 2\1 2 כוסות ללוש היטב לבצק רך ונעים. להוסיף קמח וללוש עד שהבצק לא נדבק לידיים –והוא רך ונעים למגע. לחלק ל-3 חלקים שווים חלק אחד להכניס לפריזר ---והוא ישמש כפירורים. מילוי: 3 חלבונים מוקצפים עם 2\1 כוס סוכר---כשהקצף יציב... מוסיפים בערבול איטי גם: 2 כפות קקאו כפית רום כפית נס קפה שטוחה באבקה (לא גרגרים) את השכבה הראשונה של הבצק--- אין בעיה לשטח ולהדק בתחתית התבנית. את השכבה השניה מרדדים—ואם היא נקרעת,מסדרים אותה בפיסות מעל למלית). הסידור בתבנית: בצק , 2\1 מכמות המילוי, בצק, יתר המילוי שכבה עליונה----הבצק כפירורים,או כטלאים -איך שרוצים...... את פני הבצק העליון מחוררים לפני האפיה במזלג עד לקרקעית התבנית. אופים בחום 175 מעלות - 40 דקות . פני העוגה שחומים. כשהעוגה חמה מיד עם הוצאתה מהתנור יוצקים בכף כוס חלב קר באופן שווה על פני כל העוגה. מצננים היטב במקרר. אחרי הצינון----בוזקים ביד נדיבה אבקת סוכר. שומרים את העוגה תמיד במקרר. כדאי להוציא שעה לפני הפריסה., לטמפרטורת החדר. אפשר לחמם ממש כמה שניות במיקרו את העוגה לפני ההגשה. מצויין. אפשר להכין ציפוי, ולצפות את העוגה מיד אחרי שיוצקים את החלב. 5 עוגיות\פתי-בר\בישקוטים\ופלים וכו'....... 4 כפות אגוזים חצויים, כף סוכר חום או 2 שורות של שוקולד מריר – כמו בתמונה. מעבירים במג'ימיקס ב-2-3 פולסים . מרקם גס. תהנו.
 

yifatushc

New member
אההה.....ak!! ../images/Emo13.gif

העוגות נראות מצוינות, והכי בא לי עכשיו לטעום דווקא את זו, ללא הגבינה. (מרוב מוצרי חלב שכבר אכלנו עד כה בחג הזה).
יפעת
 

pirge

New member
מעולפת ממך, כבר התרגשתי עוד

לפני שפתחתי את השרשור.
העוגות שלך מהממות. מהממות. חג שמח וטעים לכולכם.
 
למעלה