תחנת הרכבת בירושלים תחובר לשכונת מאה שערים

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
 

Ccyclist

Well-known member

תלוי מאד אם מדובר בחלק הדרומי או הצפוני של רחוב שטראוס.

בצד הדרומי, מהמלך ג'ורג' לנביאים מדובר בחלק ממרכז העיר הכללי. ברכס - מהנביאים ועד בית שטראוס דרך בניין ההסתדרות - מדובר באזור שיש לציבור הכללי דריסת רגל בו גם אם החנויות בעלות ציוויון חרדי - דתי. היו שם חנויות עם ספרות יהודית באנגלית שפנו גם לציבור הדתי לאומי והמסורתי בקרב העולים דוברי האנגלית. בשנות ה80 ו 90 היו שם מוסדות רפואיים שהציבור הכללי מכל חלקי העיר הופנה אליהם לשירות מומחים בתחונים מסויימים. זה בהחלט לא "מקומותיהם". כשיורדים מהרכס מגיעים לכיכר השבת שהיא מרכז העיר החרדית, 600 מטר מצומת האיקסים (במהרה בימינו - צומת המסילות), 700 מטר בקו אווירי מכיכר ציון ועולם אחר לחלוטין. זה אזור חרדי.

הפתווה שלי תלוייה במיקום התחנה המתוכננת. אם מדובר בתחנה על פורטל שטראוס בצד הדרומי של הרחוב והיציאה המדוברת היא ברכס ליד ההסתדרות - זה אזור כללי מספיק שאי אפשר לוותר עליו. הפשרה היחידה שאפשרית במקרה כזה היא שילוט ומידע לבאים לעיר מבחוץ. שלטי הכוונה למרכז העיר ולרחוב הנביאים מחד אולי עם המרחקים במטרים, שלט הכוונה למאה שערים מאידך, גם הוא עם מרחקי הליכה. אולי יש מקום לאיזה שלט אזהרה על "תרבות האזור" במיוחד לתיירים ולבאים מבחוץ, אבל לא ברמה של "לא יבואו" כי זה לא רק "מקומם". במקרה כזה החיבור הישיר לתחנת הדווידקה חיוני למעבר טוב מהרכבת לרק"ל כמקובל במערכות מסילתיות תת קרקעיות בכל רחבי העולם. כל זה כל עוד התחנה מרוחקת 200 מטר מכיכר השבת.

במקרה שמדובר בתחנה ממש מתחת לכיכר השבת זה כבר בעייתי. זה יתקרב לרמה שבגללה יש תוכניות עוקפות בני ברק ב M1. תחנה שהיא בהחלט "במקומותיהם" עדיף שלא יגיעו אליה מבקרים ממחוץ לעיר שלא מכירים את המורכבות שלה. תיירת שהגיעה ברכבת מנתב"ג עוד תקבל את השוק של החיים.

הבדל של כמה מאות מטרים בעיר כמו ירושלים זה הבדל בין עולמות שונים. אגב - כיכר פריס היא קילומטר מצומת האיקסים אך שייכת לאותו העולם, לעומת כיכר השבת המרוחקת רק 600 מטר ממנו.
 
נערך לאחרונה ב:

מוישי67

Active member
במקרה שמדובר בתחנה ממש מתחת לכיכר השבת זה כבר בעייתי. זה יתקרב לרמה שבגללה יש תוכניות עוקפות בני ברק ב M1
גם תוכניות עוקפות בני ברק במטרו - לא צריכות להיות.
חברות הביצוע מחפשות חיים קלים, וכל מקום שקשה - מנסות להתחמק. זה לא תקין. הציבור כולו סובל מזה אח"כ.
רוב החרדים רוצים רכבת קלה בקרבת השכונות החרדיות, וחבל לבטל תוכניות בגלל קומץ קיצונים.
 

Ccyclist

Well-known member
גם תוכניות עוקפות בני ברק במטרו - לא צריכות להיות.
חברות הביצוע מחפשות חיים קלים, וכל מקום שקשה - מנסות להתחמק. זה לא תקין. הציבור כולו סובל מזה אח"כ.
רוב החרדים רוצים רכבת קלה בקרבת השכונות החרדיות, וחבל לבטל תוכניות בגלל קומץ קיצונים.

פתחתי אתר של מחשבון גימטריה. הקיצוניים (976) הם בין השאר:

-אדום ישמעאל ערב רב

-אשר לא יתגאל

-אשר יקרה לעמך

-ואתה עניתם

תעמידו את הקיצוניים במקומם כדי שיפסיקו להזיק לציבור שלכם. התוכניות לאופציה שניה שאינה בני ברק נובעות מפחד הקיצונים. התחנה בבני ברק היא הבחירה הראשונה של המתכננים, התחנה העוקפת היא אופציית חירום שנועדה לאפשר לקו להבנות גם אם תהיה הפרעה מצד "ארמילסס הרשע" (976)
 

מוישי67

Active member
התוכניות לאופציה שניה שאינה בני ברק נובעות מפחד הקיצונים. התחנה בבני ברק היא הבחירה הראשונה של המתכננים, התחנה העוקפת היא אופציית חירום שנועדה לאפשר לקו להבנות גם אם תהיה הפרעה מצד
גופי התכנון לא צריכים לפחד מהצקות והפרעות.
אם יש הפרעות - המשטרה צריכה לטפל, כמו שהיא עושה בבר אילן.
אם יש נזקים פיזיים לכלים הכבדים במקום - חברות הביצוע/המשטרה צריכות לדאוג שיהיה צוות שיתעד את המזיקים בזמן אמת, וחברות הביצוע צריכות להגיש נגדם תביעה אזרחית.
אם יש לנת"ע חילוקי דעות עם עיריית בני ברק על קצב העבודות בשבת - זה צריך להיפתר במו"מ.
כרגע זה נראה שגופי התכנון וחברות הביצוע משתמשים בתושבים כמנוף לחץ על העירייה במו"מ: "אם לא תסכימו לכל מה שאנחנו מבקשים, לא תקבלו תחנה בבני ברק, ואז התושבים יכעסו עליכם".
זה לא תקין, הקיצונים לא צריכים להיות שיקול בתכנון, לא שיקול בביצוע, וודאי שלא לשמש כמנוף לחץ בין גופים שונים על חשבון התושבים
 

Ccyclist

Well-known member
גופי התכנון לא צריכים לפחד מהצקות והפרעות.
אם יש הפרעות - המשטרה צריכה לטפל, כמו שהיא עושה בבר אילן.
אם יש נזקים פיזיים לכלים הכבדים במקום - חברות הביצוע/המשטרה צריכות לדאוג שיהיה צוות שיתעד את המזיקים בזמן אמת, וחברות הביצוע צריכות להגיש נגדם תביעה אזרחית.
אם יש לנת"ע חילוקי דעות עם עיריית בני ברק על קצב העבודות בשבת - זה צריך להיפתר במו"מ.
כרגע זה נראה שגופי התכנון וחברות הביצוע משתמשים בתושבים כמנוף לחץ על העירייה במו"מ: "אם לא תסכימו לכל מה שאנחנו מבקשים, לא תקבלו תחנה בבני ברק, ואז התושבים יכעסו עליכם".
זה לא תקין, הקיצונים לא צריכים להיות שיקול בתכנון, לא שיקול בביצוע, וודאי שלא לשמש כמנוף לחץ בין גופים שונים על חשבון התושבים

אני מקווה שיתרונות תחנות הרק"ל אהרונוביץ' ובן גוריון בציר ז'בוטינסקי שיווקו לציבור בבני ברק את יתרונות השירות המסילתי התת קרקעי. בזמנו היו אי הסכמות עם עיריית בני ברק באשר לאופן פעולת ה TBM שחייבת לפעול באופן רצוף ואינה יכולה להפסיק את פעילותה מתחילת החפירה ועד סופה - כולל שבתות וחגים. אני מקווה שההנהגה החכימה להבין את אופן הפעולה כך שתהיה הסכמה רחבה.

טוב לשמוע מגולשים חרדים בפורום. לפעמים הפוליטיקאים החילוניים חוששים מדי מהציבור החרדי - ולכן יצרו את תוכניות העיקוף שמוציאות שירות יעיל מעיר של כ 200,000 שמרבית תושביה נוסעים בתח"צ.
 

מוישי67

Active member
בזמנו היו אי הסכמות עם עיריית בני ברק באשר לאופן פעולת ה TBM שחייבת לפעול באופן רצוף ואינה יכולה להפסיק את פעילותה מתחילת החפירה ועד סופה - כולל שבתות וחגים. אני מקווה שההנהגה החכימה להבין את אופן הפעולה כך שתהיה הסכמה רחבה.
אני לא יודע מה פרטי הסיפור, אבל לפי שמועות ששמעתי, היה ברור גם לעיריית בני ברק שאי אפשר להפסיק את פעילות המכונה, והמחלוקת במו"מ היתה על קצב החפירה בשבת.
 
גופי התכנון לא צריכים לפחד מהצקות והפרעות.
אם יש הפרעות - המשטרה צריכה לטפל, כמו שהיא עושה בבר אילן.
אם יש נזקים פיזיים לכלים הכבדים במקום - חברות הביצוע/המשטרה צריכות לדאוג שיהיה צוות שיתעד את המזיקים בזמן אמת, וחברות הביצוע צריכות להגיש נגדם תביעה אזרחית.
אם יש לנת"ע חילוקי דעות עם עיריית בני ברק על קצב העבודות בשבת - זה צריך להיפתר במו"מ.
כרגע זה נראה שגופי התכנון וחברות הביצוע משתמשים בתושבים כמנוף לחץ על העירייה במו"מ: "אם לא תסכימו לכל מה שאנחנו מבקשים, לא תקבלו תחנה בבני ברק, ואז התושבים יכעסו עליכם".
זה לא תקין, הקיצונים לא צריכים להיות שיקול בתכנון, לא שיקול בביצוע, וודאי שלא לשמש כמנוף לחץ בין גופים שונים על חשבון התושבים
אני מאוד מקווה שיצליחו בסוף לייצר קו נורמלי , שישרת גם את בני ברק, שזקוקה לכזה. אולם, הבעיה עם הפניה למשטרה והתביעות האזרחיות היא: א. ההצלחות המוגבלות של המשטרה בעברות רכוש למיניהן (מי מכם שגנבו לו משהו, הגנב נתפס או לא?) ב.חוסר שיתוף הפעולה של האוכלוסיה. אף אחד לא ראה כלום, לא שמע כלום ולא ידע כלום. בכלל כולם היו בבית. לא יעזרו פרסום תמונה של העבריין בעת ביצוע העברה בעיתון ובקשת עזרת הציבור, כמקובל . אי שיתוף פעולה של האוכלוסיה עם גורמי האכיפה הוא גם סוד "ההצלחה" של כנופיות ומשפחות הפשע במגזר הערבי. הסובלים העיקריים הם השכנים בכפרים. ג. תביעה אזרחית יכולה להתקיים רק כשהעבריין ידוע. ד.גם אם יתבעו ויזכו, אדם יכול לגרום נזק בסכומים כאלה, שלעולם לא יצליח לכסות. הוצל"פ יכולים לחלט את כל רכושו של החוליגן ולהשאירו בבגד שעל עורו, אבל זה עדיין לא יכסה על כלי חפירה שעלה מיליונים רבים.
למרבה הצער, אפשר להבין את גורמי התכנון והביצוע שמנסים להתחמק מלשרת את בני ברק.
 

מוישי67

Active member
ההצלחות המוגבלות של המשטרה בעברות רכוש למיניהן (מי מכם שגנבו לו משהו, הגנב נתפס או לא?)
צודקת. לצערנו

חוסר שיתוף הפעולה של האוכלוסיה. אף אחד לא ראה כלום, לא שמע כלום ולא ידע כלום. בכלל כולם היו בבית
בהפגנות, המשטרה כל כך בטוחה שזו תהיה רמת שיתוף הפעולה של הציבור, שהיא אפילו לא מנסה. אבל זה לא ממש המצב בהפגנות שמתקיימות בתוך שכונות מגורים, במקרים כאלו, שהשכנים סובלים מאוד מההפגנות, הם ישמחו לשתף פעולה עם המשטרה בתיעוד, במיוחד אם תהיה דרך לשתף תיעוד באופן אנונימי ולא ביורוקרטי
גם אם יתבעו ויזכו, אדם יכול לגרום נזק בסכומים כאלה, שלעולם לא יצליח לכסות. הוצל"פ יכולים לחלט את כל רכושו של החוליגן ולהשאירו בבגד שעל עורו, אבל זה עדיין לא יכסה על כלי חפירה שעלה מיליונים רבים.
זה בהחלט יכול להרתיע.
ועדיין, לא משתמשים בפתרון הזה אפילו כשהנזק קטן (לדוגמה שריפת פח, אפשרי שהמזיק ישלם, אבל גם בזה לא שמעתי על תביעות אזרחיות), והמזיקים כלל לא מפחדים מלהזיק
 

ערןל1

Active member
אפשר במקום לחבר אותם עם קו אוטובוס 666 (הגימטריה של השכונה).:p
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר במקום לחבר אותם עם קו אוטובוס 666 (הגימטריה של השכונה).:p
20240416_074412.jpg
צודק ב 666% !!!

לפי אתר מחשבון גימטריה 666 זה גם:

- באבא בובה בגמטריה זה השטן

- אחלה בחורות
 
נערך לאחרונה ב:

em28

Well-known member
הכותרת לא התכתבת עם התוכן, לא מאה שערים ולא נעליים:
ההחלטה לאשר את התחנה התת-קרקעית היא חלק מהחלטה גדולה יותר של הוועדה לתשתיות לאומיות שמאשרת את תוכנית הארכת הרכבת לירושלים (התוכנית עוד צריכה לקבל את אישור הממשלה).

השלב הראשון בתוכנית להארכת הרכבת לתוך ירושלים מוערך בכ־4.6 מיליארד שקל, וזה כולל את הארכת מנהרת הרכבת מתחנת יצחק נבון בכניסה לעיר עד למרכזה בסמוך לצומת האיקסים של יפו-קינג ג'ורג'.
 

Ccyclist

Well-known member
הכותרת לא התכתבת עם התוכן, לא מאה שערים ולא נעליים:

ככה זה עם מקבלי החלטות וכתבים תל אביבים שלא מכירים את ירושלים. מפחדים מכל מה שאפילו פונה לכיוון חרדים במרחק חצי קילומטר. אני חושד במעורבות השיטה הפסולה שבה לכל תחנה יש שם נפרד כי הכתבה התייחסה לתחנה בשם "שטראוס" ולא "יפו מרכז" (שם שיצטרך להשתנות ל"ירושלים מרכז" ולכלול את תחנת הרכבת). נהגתי בשבת בכביש בר לב שנמצא 300 מטר מרחוב מאה שערים. יש תחבורה ציבורית בשבת של קווי מזרח ירושלים כ 400 מטר מרחוב מאה שערים. לפעמים המשת"פים החילוניים ממישור החוף יותר חרדים מהחרדים הקיצוניים ביותר. כמעט ויתור על חיבור בין הרכבת לרק"ל בשם דיעות קדומות על ציבור מסויים זו פגיעה בציבור כולו.
 
לתחנה החדשה של קו ת"א ירושלים מתחת לרחוב יפו תהיה שלוחה תת קרקעית להולכי רגל שתגיע לתחנת שטראוס של הקו הכחול. התחנה הזו תהייה ממוקמת מתחת לרחוב שטראוס בדיוק ליד בניין שטראוס, והצומת עם רח' בליליוס. זה אומר מרחק של כ-400 מטרים מצומת האקסים וקצת יותר מזה לתחנה הבאה של הקו הכחול ברחוב המלך ג'ורג'.

לתחנה החדשה של הרכבת הכבדה תהייה גם יציאה בדיוק בצומת האיקסים, על חשבון הבניין בפינה הצפון מזרחית. כאחד שמן הסתם יחליף רכבות במקום הזה, לא ברור לי שאכן יש עדיפות להליכה התת קרקעית בת כמה מאות מטרים לתחנת שטראוס במקום לצאת החוצה, ללכת כמה עשרות מטרים ולתפוס את הרק"ל. מהצד השני, מדובר באיזור צפוף למדי, וכבר היום יש ביציאה מהתחנה בקו האדום שליד פקקי תנועה על המדרכה הצרה, וזה בלי 500 נוסעים שמנסים לצאת מתחנת הרכבת הכבדה ומנסים לתפוס רכבת להמשך הנסיעה.
 

Ccyclist

Well-known member
לתחנה החדשה של קו ת"א ירושלים מתחת לרחוב יפו תהיה שלוחה תת קרקעית להולכי רגל שתגיע לתחנת שטראוס של הקו הכחול. התחנה הזו תהייה ממוקמת מתחת לרחוב שטראוס בדיוק ליד בניין שטראוס, והצומת עם רח' בליליוס. זה אומר מרחק של כ-400 מטרים מצומת האקסים וקצת יותר מזה לתחנה הבאה של הקו הכחול ברחוב המלך ג'ורג'.

לתחנה החדשה של הרכבת הכבדה תהייה גם יציאה בדיוק בצומת האיקסים, על חשבון הבניין בפינה הצפון מזרחית. כאחד שמן הסתם יחליף רכבות במקום הזה, לא ברור לי שאכן יש עדיפות להליכה התת קרקעית בת כמה מאות מטרים לתחנת שטראוס במקום לצאת החוצה, ללכת כמה עשרות מטרים ולתפוס את הרק"ל. מהצד השני, מדובר באיזור צפוף למדי, וכבר היום יש ביציאה מהתחנה בקו האדום שליד פקקי תנועה על המדרכה הצרה, וזה בלי 500 נוסעים שמנסים לצאת מתחנת הרכבת הכבדה ומנסים לתפוס רכבת להמשך הנסיעה.

האם תוכל לפרסם את התוכניות / לינק ?

בליליוס זה "על הרכס" בצד הצפוני של בניין ההסתדרות.

ארבעת המבנים בצומת יפו - המלך ג'ורג' - שטראוס הם אחידים יחסית והוקמו כמכלול. אני רואה איך אולי יהרסו את הצד האחורי של המבנה הצפון מזרחי, אך אינני רואה איך יהרסו את החזית, אולי ישמרו אותה כחלק ממבנה התחנה. לטעמי עדיף היה שהיו משתמשים בחלק מבניין העמודים ככניסה לתחנה התת קרקעית. בשנות התשעים חלמתי ש"יש" שם כניסה "לרכבת התחתית של ירושלים" שמשרתת בעצם את עמק נחל שורק עם איזה ענף לבית הכרם ולכן אף אחד לא משתמש בה - טיפה כמו הקו הישן.
 
האם תוכל לפרסם את התוכניות / לינק ?

בליליוס זה "על הרכס" בצד הצפוני של בניין ההסתדרות.

ארבעת המבנים בצומת יפו - המלך ג'ורג' - שטראוס הם אחידים יחסית והוקמו כמכלול. אני רואה איך אולי יהרסו את הצד האחורי של המבנה הצפון מזרחי, אך אינני רואה איך יהרסו את החזית, אולי ישמרו אותה כחלק ממבנה התחנה. לטעמי עדיף היה שהיו משתמשים בחלק מבניין העמודים ככניסה לתחנה התת קרקעית. בשנות התשעים חלמתי ש"יש" שם כניסה "לרכבת התחתית של ירושלים" שמשרתת בעצם את עמק נחל שורק עם איזה ענף לבית הכרם ולכן אף אחד לא משתמש בה - טיפה כמו הקו הישן.

במפה הראשונה משמאל אפשר לראות בקו הכחול את שטח התכנית על רקע מפת האיזור ומימין את תוואי המנהרה בשטח התכנית. הבליטה מימין היא לפיר אוורור. בחנתי שנית את המצגת של התכנית ואכן המבנה שבפינה, שנקרא בניין טרבלוס, הוא לשימור בלתי מחמיר, מה שאומר שיפרקו ויזיזו את החזית שלו, והתחנה עצמה תיבנה מאחוריו (לכיוון רחוב שטראוס) ומתחתיו, וכמו שאני מבין חלק מבניין העמודים יוסר כדי לאפשר רחבת גישה לתחנה.
 

קבצים מצורפים

  • שלוחת שטראוס.png
    שלוחת שטראוס.png
    KB 550.8 · צפיות: 8
  • כניסה משנית.jpg
    כניסה משנית.jpg
    KB 421.7 · צפיות: 8
  • כניסה משנית 2.png
    כניסה משנית 2.png
    KB 1,018.6 · צפיות: 8
למעלה