איך הסבלנות שלכן?

איך הסבלנות שלכן?

בני בכורי מחמל נפשי הוא ילדון קשה כרגע אנחנו באיבחון איתו ההרגשה שלי היא שהוא לוקה בפינוק יתר הוא מאוד אוהב מגע והמון תשומי בעלי ואני עובדים משרות מלאות יוצאים ב5:30 בבוקר (אני) וב6:15 (החצי) יש לי מטפלת שלוקחת לגן חוזרים הביתה ב4:00 (אני) וב5:00 (בעלי) בשעות שאנחנו בבית נתנאל דורש המון תשומת לב אין מצב שנתייחס לאחותו ולא אליו ברגע שהוא רואה אותנו לידה הוא קופץ זה כולל שהוא דוחף אותה ומכה אותה הרבה פעמים אני חשה שהסבלנות שלי נגמרת ושנמאס לי להסביר לבקש לדרוש להתנהג כראוי כלומר בלי מכות צעקות דחיפות... אני מוצאת את עצמי לפעמים על סף הפלקה מה קורה איתכם? הכוונה להורים עם ילדים בגילאי חובה וקטנים יותר?
 

טילי2

New member
הסבלנות לא משהו, אבל משתדלים לא

להפליק(למרות שיש הפלקות לעיתים נדירות) מכיוון שזה מחנך לפתור בעיות באמצעים אלימים והילדים מפנימים את זה בקלות.
 
אמאשל...על זה בדיוק דיברתי בשירשור

למטה. לא משהו בכלל.... את מוזמנת לקרא. וגם לתת טיפים אם יש לך.....
 
אמנם הבן שלי כבר גמר גן חובה...

אבל אענה לך בכל זאת.... בניגוד למקובל לחשוב או אולי בניגוד למה שאני חושבת...שמקובל לחשוב, בסיבוב השני של ההורות שלי (זה שהתחיל כשהייתי בת 40+) , יש לי הרבה פחות סבלנות זוכרת שעם הגדול הייתי יושבת שעות ומשחקת משחקים חינוכיים, ומספרת סיפורי שינה בלי די, עםם הקטן לפעמים רק חיכיתי שיגמר הערב, הוא ירדם ויהיה לי את השקט לעצמי... היום כשהוא נער מתבגר, אין לי למשל סבלנות להתכווח איתו על כל מיני דברים, והרבה פעמים כשהויכוחים מתישים אותי, אני מסכימה לדברים שלא הייתי אמורה להסכים ("מותר לי לנסוע לכנרת ולחזור מחרתיים"?)
 
לחדד את העניין

נתנאל הוא ילד פיקח חכם נבון בעל קליטה מהירה בעל כושר ריכוז מדהים אבל מבחינה ריגשית הוא מתנהג כמו ילד קטן מגילו הגננת בגן חובה מצפה להתנהגות בוגרת מהבן שלי היא מקבלת עקשנות שינויים מהירים במצב רוח תגובות ילדותיות וקיצוניות למצבים שונים אני אישית לא חושבת שיש בעיה רצינית איתו אבל היא דחפה אותי לכוון איבחון בבחינת לא יועיל לא יזיק במקסימום לא ימצאו כלום מה מצופה מילד בן חמש ורבע? איך מצפים ממנו להתנהג? (לצורך העניין אני לא מפליקה) אני מדברת איתו המון בגובה העניים מסבירה לו מה מצפים ממנו במסגרת בה הוא נמצא(ממלכתי דתי) הבעיה שההתנהגות שלו לא תואמת לנורמות המצופות מחינוך דתי גם בבית אנחנו יותר משוחררים בקטע של הדת מסבירים הכל ומשכנעים בדרכי נועם לבצע כל מני פעולות שקשורות במילוי מצוות שונות ובבית זה עובד יופי בגן ככל הנראה יש לו תחושה שכופים עליו והתגובות שלו בהתאם אולי פה הטעות שלנו אולי אם היינו מכניסים לו מלכתחילה לראש זה מה יש וככה זה וצריך לבצע בלי לשאול שאלות החיים שלו היו יותר קלים (מקווה שלא הלאתי אתכם)
 

טילי2

New member
כלנית, אני חושבת שלשירשור הזה מגיע

מקום של כבוד ואשרשר אותו כשרשור עצמאי. עולים כאן דברים ממש חשובים. חוצמזה, תמיד חשבתי שאת בת-28 אולי שלושים, איזה הפתעה!
 
לאמא של נתנאל

לא סיפרת די על הילד שלך- אבל על פניו זה נראה כמו ה"תכשיט" שלי בגן לא הסתדר כלל וכלל- מסגרת היתה דבר שנועד בשביל לצאת ממנה או לחילופין לשבור אותה מצבי רוח- שלא נדע בתוספת קריזות כ"שעצבנו אותו" ותוספת אקסטרה נקרא לה בעדינות אלימות גם כלפי חברים וגם כלפי מבוגרים. עד עכשו כשאני חושבת על הגן נעשה לי רע... בסופו של דבר הסתבר שהוא סובל (לא יודעת אם סובל היא המילה המתאימה) מדיסלקציה קשה מאד. עד היום -כתה ט', מתקשה לקרוא אבל חוץ מזה, מבחינה התנהגותית- לא ניתן לזהות את "הילד השובב" של הגן צריך המון סבלנות זה מה שאני יכולה לומר.
 
כלנית, אני תמיד בתחושה שהמסגרת

הדתית לא מתאימה לנתנאל ולכם. דיברנו על זה פעם, זוכרת? יש לי הרגשה שלנתנאל לא טוב במסגרת הדתית והוא מתמרד. נשמע שהוא ילד חכם ומקסים אבל צועק לעזרה ואולי אתם לא מזהים את הבעיה האמיתית שלו.
 
גאיה לנתנאל יש בעיה

עם כל מסגרת לאו דווקא דתית זה בולט במסגרת הדתית משום שבמסגרת זו יש ציפיה לקוד התנהגות מסויים שהוא שונה מהמסגרת החילונית ולנתנאל קשה לעמוד בציפיות אילו אבל גם בצהרון שהוא חילוני יש קצת בעיות אבל זה פחות בולט כי המסגרת יותר חופשית
 

טילי2

New member
אני מסכימה איתך כלנית, אני לא חושבת

שבגיל כזה יש לילדים בעיות עם מסגרת דתית. בגיל צעיר מסגרת דתית היא עוד שירים ודיקלומים. הברכות והתפילות נערכות בשירים ודיקלומים. כלנית מזהה נכון שהבעיה היא עם מסגרת וההשתדלות לעשות את המיטב ולאפשר לנתנאל לחיות טוב יותר במסגרות היא חשובה מאוד. מה לעשות חיינו מורכבים ממסגרות שצריך להתרגל אליהם ולתפקד בהם וככל שהרגלים אלו ירכשו או לפחות יתורגלו מוקדם יותר יהיה לילד קל יותר בעתיד. זה בדיוק כמו הרגלי נקיון, לכאורה זה נראה שלעשות צרכים בשרותים זה הקלה על האמא, אבל זה בפרוש הקלה לילד ואני חושבת שהשתלבות במסגרת היא כמו הרגל הנקיון. יש בהם אלמנט של שליטה גם מצד ילד שממשיך לעשות צרכים בחיתול וגם לילד שמסרב להתיחס לכללי המסגרת. ובשם כל המצדדים במיוחדות של מיחוץ למסגרת וילד פורץ גבולות, בגיל של נתנאל יש עוד צאנס לא להרים ידים.
 
אבל לזה בדיוק אני מתכוונת.

שהמסגרת הנוקשה לא מתאימה לו (לא בגלל הדת). אם אתם מתעקשים על מסגרת דתית, אולי תחפשי לו גן בניהול פחות נוקשה שיתאים לאשיות שלו. נכון שהבעיה אצל נתנאל, אבל צריך להתאים לילד גן (ולא להפך) שלא יוציא ממנו החולשות שלו ויקצין אותן ובכך יהפוך אותו לילד בעייתי.
 
נתנאל במסגרת ממלכתי דתי

פחות נוקשה זה מסגרת חילונית הוא הולך לגן מעורב וילך לבית ספר מעורב
 
השנים עשו לי טוב.

אני טיפוס מאוד טמפרמנטי וקצת חסר סבלנות, לשמחתי השנים מיתנו אותי. עם השנים הפכתי להרבה יותר רגועה, אם כי אפשר לזקוף זאת גם לזכות הניסיון והשקפת העולם שלי. הבן שלי רק מרוויח מכך, למרות שיש לי את הרגעים הקשים שלי. באפן עקרוני - מכות לא אצלנו ולא חשוב התירוץ! יש לי עקרונות שאני לא זזה מהם וכל השאר נתון למשא ומתן
 
אני מוצאת את עצמי הרבה יותר

רגועה עם הקטנצ'יק שלי מאשר הייתי עם הגדול. היום אני הרבה יותר "חכמה" מאז ומקבלת את הדברים הרבה יותר בקלות. יכול להיות שהילד מרגיש את מה שאני משדרת והוא ילד נוח , שובב אמנם אבל לא פורק עול. ממש כיף להיות איתו.
 
כתבתי אנחנו באיבחון (מתנצלת על האור

אז יש מסקנות ראשוניות לילד יש ברקסים חלשים הוא אינטליגנט מעל לממוצע בעל תפיסה מילולית וחתזותית למעלה מגילו מה שכן יש לו מספר סממנים של הפרעת קשב וריכוז אין לו טת כל הסממנים אלא רק חלק והם באים לידי ביטוי יותר בגן ופחות בבית זה האיבחון של פסיכולוג השלב הבא זה איבחון של ניורולוג הפסיכולוג לא חושב שיש הפרעה אבל בגלל שיש כמה סימנים כדי לבדוק הוא מה שנקרא מקרה גבולי קשה לו עם מסגרות מכל סוג שהוא לא משנה אם המסגרת דתית או חילונית מה שכן הוא קצת מבולבל בנושא הזה של הדת מכמה סיבות הראשונה בבית המסגרת היא דתית ליברלית בגן מסגרת דתית בצהרון (אילוצי עיריה) מסגרת חילונית המשפחה מהצד של בעלי הם דתיים עד חרדים (פאות ושות) המשפחה מהצד שלי היא חילונית למהדרין הפסיכולוגית טוענת שהצורך להתאים את עצמו כל הזמן לסביבה בה הוא נמצא הצורך לענות למה שמצופה ממנו גורם לו ללחץ העובדה שהוא פיקח ויודע מה מצופה ממנו גורם לו בעצם להתפרצויות כי הוא ל מצליח לעמוד בציפיות ההללו(צפיות מבחינת התנהגות ועמידה בכללים לא מבחינה לימודית) בחוג הכנה לכיתה א' הוא פורח הוא משתתף יפה לומד יפה בגלל הסיבה הפשוטה שם כרגע לא מצפים ממנו לשום דבר שמצריך עמידה בכללים מסוימים או קודים מסויימים מתנצלת על אורך ההסבר
 
הוא מתוק!

באמת ילד חמד וכואב לי הלב לקרוא את מה שאת כותבת. שימי לב למה שאת אומרת - נתנאל לא נמצא במסגרת שמתאימה לו. הוא מבולבל ונלחץ מהמסרים המבלבלים שהבית והגן משדרים לו. הגננת שלו מעודכנת? אולי זה מה שיגרום לה להניח לו קצת...
 
הגננת מעודכנת

דווקא היא בסדר גמור היא מאוד מחזקת אותו אחרי שדיברנו איתה בנושא היא בהחלט משתדלת לזרום איתו בשבועיים האחרונים חל שיפור בולט אצלו הוא יותר רגוע ויותר משתף פעולה אין ספק שהדרך היחידה לעזור לו זה שיתוף פעולה הדוק בין הגננת לביננו ואת זה אני בהחלט מקבלת ממנה
 
למעלה