אנטרפרייז זה לא זה.

DRYICE

New member
אנטרפרייז זה לא זה.

הסדרה החדשה היא פשוט בושה וחרפה, אני מוחה בכלל על כך שמחשיבים אותה כאיזו שהיא המשכיות של STAR TREK. היה המקור והוא נפלא, היה הדור הבא שהיה עוד יותר טוב DS9 גם נורא טוב וויג´אר נחמד אבל פחות. אנטרפרייז לא נכנסת על אותה הסקאלה. יש שחקן אחד ששוה משהוא (סקוט באקולה) הדמויות גרועות האפקטים לא שווים כלום והכי חשוב כל הסדרה סותרת לחלוטין את כל מה שידוע על היסטוריה של STAR TREK ראשית לפי התאריכים שהם שמו הם סותרים טיפה את עצמם שכן הם אמורים להיות גם יותר מ90 שנה אחרי FIRST CONTACT מה ששם אותם במאה ה22 ואילו הם גם טוענים שהם במאה ה21. והם משתמשים בחללית אנטרפרייז כאשר הם מתיימרים להיות לפני קפטן קירק וחבריו שהיו על האנטרפרייז A. הם גם משתמשים בעיצוב לחללית שדומה לזה של D אבל ממה שאני ראיתי לא ראיתי סימנים שיש להם 1000 איש, משפחות והכל על הסיפון מה שעושה את העסק לא כל-כך הגיוני. וזה כמובן רשימה חלקית ביותר של הדברים שלי צרמו הכי הרבה. הנטרפרייז זאת סדרה שלא ראויה לשם שלה, הם רוצים להכין סדרת מד"ב לפי הקונספט הזה, בסדר גמור, רוצים להשתמש ברעיונות של WARP אנטי חומר פייזר בסדר גמור, אבל אל תקראו לזה אנטרפרייז על תכינו ייצוג מעוות של וולקונס תכינו סדרה שונה, באבילון היא סדרה שונה וודאי שהגם היא נעשתה בהשראת STAR TREK אבל הם לא מתיימרים להיות קשורים לSTAR TREK בשום צורה, כך צריך להיות. DRYICE
 

אילן די

New member
כמה פרקים כבר ראית ?

קודם כל, הם במאה ה- 22 ואמרו את זה. הם אכן לפני "קפטן קירק", והאנטרפרייז A היא ספינה יותר מתקדמת מאנטרפרייז שבסדרה. כזכור לך - האנטרפרייז A יכלה להגיע ל- WARP 6 (במצבי חירום) ואילו האנטרפרייז של ארצ´ר מגיעה ל- 4.5. הספינה אינה דומה כלל לאנטרפרייז D. שים לב לבניה ולמעברים הצרים. היא מזכירה יותר מבנה של צוללת. מה לא בסדר עם הוולקאנס ? מן הסתם מתמקדים בהם יותר בסדרה הנוכחית כיוון שאלה הם האליאנס העיקריים שבני האדם מכירים. בסדרה המקורית - למרות שספוק היה רק חצי וולקן - הוא היה דמות שטוחה למדי (לוג´יק, לוג´יק). כאן מנסים להסביר לנו למה הוולקאנים הם כאלה. לדעתי קיימת כימיה מצויינת בין השחקנים שמגלמים את ארצ´ר וט´פאל. כל פעם שיש שיחה בין שניהם, אתה מרגיש את הקליק בין הדמויות. כבר ציינתי בהודעה אחרת שבתחילת הסדרה לא התמקדו בבניית הדמויות (של טריפ, מלקולם ומייוות´ר בעיקר) אבל זה ישתפר בפרקים שעוד לא ראיתם. אני דווקא ציפיתי לחוסר עקביות מושלם, אבל למעשה הנאמנות לסדרה המקורית לא מושלמת אך גם לא רעה בכלל. לסיום - אל תשכח שגם DS9 התחילה גרוע מאד, למעשה היא גם המשיכה גרוע לאורך 4 עונות, והשתפרה רק ב-3 העונות האחרונות כשהתחילה המלחמה בדומיניון. אני מקווה שתמשיך לצפות ושתתבדה אילן די Resistance is futile
 

^hunter^

New member
האנטרפרייז המקורית (ולא A)

יכולה להגיע לעל חלל 8 במצבים מיוחדים (עיינו פרקי הסדרה המקורית בערוץ ביפ שבכבלים..) ובאופן רגיל אכן לעל חלל 6. אבל האנטרפרייז הנסיונית של ארצ´ר (NX-01) יכולה להגיע לעל חלל 5 ולא 4.5... שכחתם שבתחילת הסדרה יש את הקטע הזה של פרויקטה העל חלל 5 שאבא של ארצ´ר היה בו?... וחוץ מזה DS9 תמיד הייתה גרועה... בכלל , כל הקטע בסטאר טרק זה האנטרפרייז.. כשהיא לא הייתה שם, הסדרה הייתה גרועה. ולכן DS9 וויג´ר ממש לא אהבתי....
 

אילן די

New member
DS9

על וויאג´ר כבר חיוויתי את דעתי. זוהי סדרת הסטארטראק הטובה ביותר עד כה. לגבי DS9 - האם ראית את 3 העונות האחרונות שבהם נלחמו הפדרציה בשייפשיפטרס ? מה שהפריע לי ב- NG היו בעיקר דמויות די חסרות תוכן. מלבד פיקארד ודאטה אין שם אף דמות ממש מעניינת. הפרקים הטובים היו הפרקים עם הבורג והפרקים עם קיו.
 

^hunter^

New member
לא ראיתי כי לא ראיתי שום צורך לראות

כל הקטע בסטאר טרק זה לא האקשיין. וחוץ מזה, כדי שהסדרה תהיה טובה, האנטרפרייז צריכה להיות בסביבה (הי , יצא לי חרוז). וויג´אר הייתה גרועה ואני פשוט לא קולט את זה שאתה אוהב אותה. סה"כ נכון שיש שם גזעים חדשים והכל בגלל שהם בגזרת דלתא של הגלקסיה אבל זה לא ישנה את זה. וויג´אר היא כמו הדפיינט אולי או איזה ספינת מקי עלובה לעומת האנטרפרייז. חוץ מזה רציתי להגיד, שנמאס לי מכל הקטע הזה שמפיקי הסדרות לא התאימו תמיד את לוח הזמנים כמו שצריך יחד עם הסרטים. למשל, בפרק הסיום של הדור הבא התקינו לאנטרפרייז D עוד מנוע על חלל והיא יכלה להגיע ל על חלל 13 אבל זה היה בתאריך כוכבי יותר מאוחר מהתאריך הכוכבי שבו היא התרסקה ואז נבנתה האנטרפרייז E שהיא שונה מהקודמת. בקיצר, אני שונא כשהדברים האלו קוראים. למרות שניתן להניח שפשוט רצף הזמן העתידי השתנה איכשהוא... בכל מקרה, את האנטרפרייז E פחות אהבתי מה D אבל היא עדיין נחמדה... אנטרפרייז D לנצח !
חוץ מזה, "אני חושב שימשיכו לבנות אותם עד שיגמרו כל האותיות בא"ב" (נחשו מי אמר, איזה סרט ולמי...)
 

אילן די

New member
אתה לא ממש מסביר

אבל לא נורא. אתה רק אומר שוויאג´ר גרועה... מעניין כמה ממנה ראית ושאתה לא צריך לראות את העונות השוות של DS9 כי אנטרפרייז לא שם... נו טוב, שיהיה.
 
הניחוש שלי,

הוא שהוא ראה רק את העונות הראשונות (אם בכלל הגיע לעונה שלמה) של הסדרות הנ"ל. כל מי שהמשיך לצפות מעבר למס´ עונות ראשונות מודע לכך שוויאג´ר וח"ע9 הן סדרות מצויינות אשר מצדיקות את השם מסע בין כוכבים.
 
DS9, כן... וויאג´ר פחות.

וראיתי את כל הפרקים וכל העונות. העומק, המלל, הדרמה... ב-DS9 רב הפרקים היו חכמים, כתובים טוב, משוחקים טוב... וויאג´ר מזכירה לי מאוד את אנטרפרייז, סדרה לילדים... נבוב, שטוח, Stripped of all forms of sophistication.
 
וויאג´ר לא גרועה... היא סתם חלשה.

וראיתי את כל הפרקים, כל העונות... עדיין יש לי אותם, צרובים, מעלים אבק על המדף. נסכם את זה בפסקה קצרה... וויאג´ר הגיעו אל הקצה השני של הגלקסיה, אוקיי? 95% מהמינים החדשים שהם נתקלים בהם הם Humanoids, למרבה הנוחות, כשכל ההבדלים ביניהם זה איזושהי תוספת עלובה מעל לאף ואולי תסרוקות שונות... אפילו בסטאר טרק המקורי השקיעו יותר בתצוגה של דמויות, שלא לדבר על תרבות. אפילו הפרקים האהובים עלי (Scorpion) נראים כמו Rip-Off עלוב של גייגר (הנוסע השמיני).
 

^hunter^

New member
אם יש לך אותם צרובים על המדף

אני אשמח לקחת אותם (אם תסכים כמובן) לראות... כי אני באמת ראיתי מע מוויאג´ר. מה דעתך? התסכים ?
 
בשמחה...

אחרי החג אני אביא אותם מהבית של ההורים. למרות שאתה בעצמך יכול פשוט להתקין מורפיאוס/קאזה ולהוריד אותם, במלואם, בעצמך...
 

אילן די

New member
וויאג´ר משתפרת מאד בעונה 4

כשמגיעה 7 אוף 9 והופכת לחלק מהצוות. למי שלא מכיר : 7 היא בת אדם, בת לשני אקסו ביולוגים (חוקרי מינים אחרים) שחקרו את הבורג במחשבה מוטעית שהבורג עשויים להיות ידידותיים. הם כמובן סופחו (יש למישהו תרגום טוב למילה assimilated ?) לבורג והפכו לדרונים בעצמם. 7 (אניקה הנסן אז) היתה ילדה קטנה אז כך שרוב חייה היא חיה כבורג. וויאג´ר מצליחה להציל אותה ולגרום לה להפוך בחזרה לאדם אינדיבידואלי. היא עדיין בורג, וכל המערכות הפנימיות שלה אינן אנושיות. הדמות מצויינת וג´רי ראיין השחקנית (שגם היתה מיס ארה"ב) מגלמת אותה הייטב. היא מעין מקבילה לדאטה ב- NG (יש בוויאג´ר 3 דמויות שניתן להקבילן לדאטה - 7, טובוק (וולקאן) והדוקטור (הולוגרמה) שהופיע גם לכמה שניות ב- first contact).
 
אני לא אוהב להקביל בין הסדרות...

כמו שג´יינוואי אף פעם לא תגיע לרמה של פיקארד, כך גם בוורלי קראשר הפוסטמה לעולם לא תגיע לרמתו של The Doctor המצויין מוויאג´ר. ההקבלה בין צ´אקוטה לרייקר הרבה יותר מתאימה, הם היו שניהם די בסדר... האלמנט הרומנטי הוסר כמעט לחלוטין בוויאג´ר (למעט הגיחות של הארי קים והנישואין של טום פאריס ובלאנה טורז (ג´יזס, רק אני לא סבלתי אותה?))... מה שהיה מצוין, לדעתי. מה שפחות מקירק, יותר טוב.
 

BluePrint

New member
חשוב לזכור

שמה שראינו ב"All Good Thins..." היה עתיד אפשרי, וכשאדמירל רייקר הגיע עם ה-D המשופרת זה היה לפני שהם ריסקו אותה בGenerations. (ולכן אחרי Generations העתיד שראינו ב"All Good Things..." מתבטל) מה שיותר מטריד זה שהם כל הזמן שוברים את חוקי הפיסיקה של עצמם, לדוגמא: שאי אפשר להגיע לעל חלל 10 בגלל ההכפלה החוזרת של המהירות ככל שנעים מהר יותר. "there´s planty more letters left in the Alphabet".
 

G.O.D

New member
אז ככה:

השיבושים שתארת, אינם שיבושים, הרי בפרק "paralls" שבו וורף עובר בין מציאויות, רואים שיש אינסוף יקומים מקבילים לכן בפרק הסוגר של TNG שרואים את D לא עם 3 מנועים אלא עם שלשה מחוללי שדה על חלל, מדובר ביקום חלופי, הרי יש שם את הסצנה שפיקראד שואל אם זכור לצוות שלו שהוא הזעיק את כולם לעמדות ביום הגיעו לאנטרפרייז, ולא היה זכור להם מאורע שכזה. מלבד לכל אלו, היה שם התערבות של Q ואז כל מה שלא הגיוני, הQ מסביר את הסיבה... מי שאמר את המשפט ההוא היה פיקארד בסרט First Contact בסצנה שהם מחליטים להשמיד את האנטרפרייז E. G.O.D
 
רק כדאי לעדכן את הלא מקומיים

בארץ מוקרנת כרגע עונה אחרונה בDS9 חלק גדול מהפרקים טיפשים וויאגר כרגע בעונה הראשונה שנראית יורת כמו סדרת אקשן ולדעתי טובה למדי רק מה הרבה דברים שם נראים מיושנים ביחס לעולם ST (כנראה בגלל שלמעשה הסדרה שודרה לפני זמן רב)
 

^hunter^

New member
אנדר וויגיין! המשחק של אנדר !

אני מת על הספר הזה
וראיתי בצומת ספרים שיש המשך ספר רביעי או משהו כזה ועוד לא קראתי אותו...
 

galga

New member
יש גם חמישי

שישי אוטוטו ויש בתכנון גם שביעי כבר
 

galga

New member
סליחה, תמה שראית זה כנראה החמישי

פשוט תוסיף אחד לכל מספר בהודעה הקודמת :)
 

אילן די

New member
ווייאג´ר אינה ישנה

למעשה העונה השביעית והאחרונה של וויאג´ר הסתיימה בשנה שעברה. העונות הראשונות הן קצת פחות טובות מ-4 העונות האחרונות. הפרק האחרון והכפול של וויאג´ר הוא לדעתי הפרק המסיים הטוב ביותר בכל הסדרות עד עכשיו.
 
למעלה