בבית הספר היסודי הקרוב למקום מגוריי,

מצב
הנושא נעול.

שילה1

New member
בבית הספר היסודי הקרוב למקום מגוריי,

בבית הספר היסודי הקרוב למקום מגוריי,
הופעלו מגשרים .כלומר:נבחרי התלמידים עברו קורס גישור(לא ברור לי מי העביר ואיך,אנסה לבדוק זאת). המגשרים לובשים מטפחות מיוחדות,וכך ידעים כולם כי הם בעלי תפקיד. "עבודתם" באה לידי ביטוי בכל מיני סכסוכים ואלימות בין תלמידי בית הספר,ובמקרים מיוחדים בהם הנהלת בית הספר או המורים פונים אליהם. הם עורכים ישיבות,כמגשרים של ממש. מה דעתכם? (אגב-לא מדובר בבית ספר בו רמת אלימות גבוהה,ואף על פי כן טוענים כי ירדה.)
 
תופעה זו הולכת ומתרחבת

בבית הספר היסודי הקרוב למקום מגוריי,
הופעלו מגשרים .כלומר:נבחרי התלמידים עברו קורס גישור(לא ברור לי מי העביר ואיך,אנסה לבדוק זאת). המגשרים לובשים מטפחות מיוחדות,וכך ידעים כולם כי הם בעלי תפקיד. "עבודתם" באה לידי ביטוי בכל מיני סכסוכים ואלימות בין תלמידי בית הספר,ובמקרים מיוחדים בהם הנהלת בית הספר או המורים פונים אליהם. הם עורכים ישיבות,כמגשרים של ממש. מה דעתכם? (אגב-לא מדובר בבית ספר בו רמת אלימות גבוהה,ואף על פי כן טוענים כי ירדה.)
תופעה זו הולכת ומתרחבת
ומצויה גם בבתי ספר ברעננה. ישנם מרכזי גישור שמעבירים קורסי גישור מיוחדים לתלמידי בית ספר. תופעה זו מבורכת ביותר, שכן היא יוצרת תרבות חדשה, התלמידים מגיל צעיר לומדים שקיימת דרך אחרת לפתור מחלוקות, הם גם לומדים שישיגו הרבה יותר אם יפעלו בדרך של מו"מ משלב (שהלוקח בחשבון את האינטרסים של שני הצדדים, תפיסת ה win-win) מאשר מו"מ תחרותי, שבו נצחונו של האחד הוא הפסדו של האחר, או - פשרה, שבה שום צד אינו ממש מרוצה, כי מרגיש שויתר על משהו.
 

שילה1

New member
רואה גם חשיבות גדולה לכך שהמגשרים הם תלמידים,

תופעה זו הולכת ומתרחבת
ומצויה גם בבתי ספר ברעננה. ישנם מרכזי גישור שמעבירים קורסי גישור מיוחדים לתלמידי בית ספר. תופעה זו מבורכת ביותר, שכן היא יוצרת תרבות חדשה, התלמידים מגיל צעיר לומדים שקיימת דרך אחרת לפתור מחלוקות, הם גם לומדים שישיגו הרבה יותר אם יפעלו בדרך של מו"מ משלב (שהלוקח בחשבון את האינטרסים של שני הצדדים, תפיסת ה win-win) מאשר מו"מ תחרותי, שבו נצחונו של האחד הוא הפסדו של האחר, או - פשרה, שבה שום צד אינו ממש מרוצה, כי מרגיש שויתר על משהו.
רואה גם חשיבות גדולה לכך שהמגשרים הם תלמידים,
בפיקוח מורה או מנהל. המעורבות חשובה,מבחינת המניעה.וגם-אולי גם זו דרך להביא לתודעה את מקצוענו...
 
גישור בבתי ספר

בבית הספר היסודי הקרוב למקום מגוריי,
הופעלו מגשרים .כלומר:נבחרי התלמידים עברו קורס גישור(לא ברור לי מי העביר ואיך,אנסה לבדוק זאת). המגשרים לובשים מטפחות מיוחדות,וכך ידעים כולם כי הם בעלי תפקיד. "עבודתם" באה לידי ביטוי בכל מיני סכסוכים ואלימות בין תלמידי בית הספר,ובמקרים מיוחדים בהם הנהלת בית הספר או המורים פונים אליהם. הם עורכים ישיבות,כמגשרים של ממש. מה דעתכם? (אגב-לא מדובר בבית ספר בו רמת אלימות גבוהה,ואף על פי כן טוענים כי ירדה.)
גישור בבתי ספר
מרכז גבים, לדוגמא, מעביר ברחבי הארץ תוכנית בבתי הספר המותאמת לגילאים שונים ולרמות שונות. התוכנית המלאה כוללת שפה גישורית לכיתה , שיכבה ולעיתים אף יותר. בהמשך נבחרים מספר ילדים להיות מגשרים. במקביל מתקיימות סדנאות והשתלמויות ברמת חדרי המורים ולהשלים את המעגל, גם עם ההורים. זאת התוכנית על קצה המזלג, מי שרוצה פרטים נוספים שיפנה אלי ואשמח לקשר אותו. אשמח לשמוע על אחרים העוסקים בתחום, ועל תוכניות נוספות המתקיימות בארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה