בגלל הקורונה: נשבר השיא לטיסה הארוכה בעולם

אני נדהם מהשיאים המקומיים וה"יעדים" החדשים שעשתה אל על

פתאום במקום טיסות הניסיון שתוכננו באל על למלבורן הצליחה לקיים טיסות מפרת' באוסטרליה לישראל שלקחה יותר מ17 שעות. פחות משבוע לפני כן ראינו טיסות ישירות מלימה בפרו (16 שעות, כלומר תוך שבוע אל על שברה פעמיים את שיאי מרחקי וזמני הטיסות הארוכים ביותר שקיימה אי פעם), ומסנטיאגו בצ'ילה (חברת התעופה הצ'יליאנית טסה בנתיב הזה אבל אל על לא), מתכננת להוציא טיסה מבוגוטה בקולומביה, מסן חוזה בקוסטה ריקה וכמובן הטיסו מסאו פאולו בברזיל. ומצד שני לא שכחנו שדחו ל29 באוגוסט השקת טיסות אל על ישירות לטוקיו שבמקור תוכננה למרץ 2020 ובפברואר הודיעו שנדחתה בשל הקורונה (מה שמשתלב גם לא רע עם דחיית המשחקים האולימפיים בטוקיו). וכמובן שאר היעדים הסטנדרטים הרחוקים יחסית כמו לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ועוד. צריך גם לזכור שמנהלים דיונים שונים שנועדו לקצר שעות טיסה ובכך לאפשר יעדים נוספים כמו טיסות מעל אמירויות המפרץ הפרסי (איפשר בכך לקיים טיסות לדלהי ובהמשך גם לטוקיו ב11 שעות בלבד ולאוסטרליה בכ17 שעות) ומדינות אפריקה כמו סודן וצ'אד (יקצר זמני טיסות לדרום אמריקה, למשל מסאו פאולו לישראל הטיסה תיקח 12 שעות ולא 14 כמו במסלול הישן שעבר מעל הים התיכון).
 

סילון91

New member
לידיעה, לאטאם טסה כבר כיום מעל סודן ואפריקה בדרכה מתא לסאו פ

סאו פאלו.. לפי flight radar זמן הטיסה לא התקצר באופן דרמטי.. בסה"כ
בשעה פלוס מינוס...בשביל זה כל המהומה?
 
נ.ב. אל על בחנה הוצאת טיסת חילוץ לישראלים בניו זילנד

אבל ירדה מזה ובמקום זאת סגרו עם גרמניה על הקצאת מקומות לישראלים בטיסות שהיא מקיימת. אני מניח שגם אם אל על היתה טסה, היא היתה כוללת נחיתת ביניים לתדלוק.

ועוד טיסת חילוץ שנבחנה, היא מבואנוס איירס
 
ואחרי הטיסה מפרת' נוספה טיסת חילוץ ארוכה יותר ת"א-מלבורן-ת"א

יותר מ17 וחצי שעות טיסה בממוצע לכל נתיב, כשממלבורן לת"א הממושכת יותר ייקח כמעט 18 שעות, כ17 שעות ו40 דקות. אגב טיסת החילוץ שיצאה לפרת' ריקה, איפשרה לסיים את מסלול הטיסה בכ14 שעות ו45 דקות בלבד והחזור שלה (גם בלי תובלת מטענים עודפים) לקחה כ15 שעות. הטייסים ואנשי הצוות יימנעו מלרדת מהמטוס מה שאומר שישהו בו כ40 שעות רצופות וכמובן בשל משך הטיסות מדובר בצוותים כפולים.
 
למעלה