בוקר טוב, מצטרפת חדשה-ישנה

גל חוף

New member
בוקר טוב, מצטרפת חדשה-ישנה

קודם כל, סחטיין על היוזמה. וקצת הסבר: כתבתי חדשה-ישנה מכיוון שאני חדשה בפורום, אך ישנה-נושנה בעניין האנדומטריאוזיס. כרגע, יושבת על המחשב בבית ומתאוששת מעוד לפרסקופיה מורכבת ומסובכת במיוחד... אבל נתחיל כמו שצריך, מההתחלה: אני עוד מעט בת 29, נשואה חמש שנים וללא ילדים.לפני כארבע שנים הפסקתי לקחת גלולות והתחלנו לנסות להיכנס להריון. המחזורים הפכו בלתי נסבלים, הייתי על סף התעלפות לא פעם, ובעיקר חייתי על משככי כאבים. לאחר שמונה חודשים הרופא שלי חשד באנדומטריאוזיס, ואכן בצילום הרחם ראו הידבקויות. הלפרוסקופיה איבחנה באופן חדש משמעי דרגה גבוהה במיוחד: בצד שמאל אפילו לא הצליחו לראות את החצוצרה. ניקו כמה שאפשר ושלחו אותי ל- IVF. לאחר שמונה IVF כושלים, החליטו להוריד את החצוצרה השמאלית, שבינתיים גדלה והתמלאה נוזלים ורק מזיקה, וכרגע אני מחלימה. זהו, פחות או יותר, המצב קשה ולא ממש רואים את האור. מספר הביציות קטן וכמויות ההורמונים בטיפולים עצומות - זה לא ממש עוזר. אין לי מוקפאים בשום טיפול. בעוד שבועיים אגיע לרופא שלי ונראה מה יחליט לגבי הפרוטוקול הבא.... אין לכן מושג כמה הופתעתי מקיומו של הפורום הזה (או שבעצם יש לכן!!! אנחנו באותה הסירה!!!!), אשמח לקבל מידע מנשים שהצליחו בהפריות למרות האנדומטריאוזיס הקשה!!
 

סדני

New member
שלום לך

קודם כל תחזיקי מעמד. אני אישית עדיין לא נשואה ויש לי אנדו' כשנתיים. הייתי שמחה לדעת מה זה הפרוטוקול הזה שכולן מדברות - האם זה משהו קבוע? זה קשור לטיפולי פוריות? סליחה על הבורות... עכשיו משהו לעידוד אני מכירה בחורה שהיה לה אנדו' ברחם ממש גדול והצליחה לבסוף להיכנס להריון ועכשיו יש לה תינוקת חמודה בת 4 חודשים אז לא להתייאש. דרך אגב איפה את מטופלת?
 

גל חוף

New member
סדני, לגבי הפרוטוקול

לשאלתך, פרוטוקול הוא תכנון הטיפול : איזה הורמונים, כמה אמפולות ביום, לאורך כמה זמן וכו'... לא רק בהפריות חוץ-גופיות אלא גם בהזרעות. מקווה שלא תצטרכי את זה ואין שום צורך להתנצל על הבורות, גם אני לא ידעתי עד שלא הזדקקתי!!!
 
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

כל מילה כאילו אני כתבתי.חוץ מהשמונה טיפולים. ההסטוריה שלי קצת שונה ומשלבת יותר סכינים אבל אני מאד מזדהה עם תחושתייך. את מוזמנת להישאר איתנו. איפה את מטופלת? ואם אפשר לשאול מי ניתח אותך? תרגישי טוב
 

גל חוף

New member
תודה לכן../images/Emo24.gif

ובכן, עברתי ארבעה IVF אצל ד"ר מלצר באשקלון, אח"כ ארבעה IVF אצל פרופ' רונאל באסף הרופא ועכשיו אני אצל פרופ' לב-רן באסותא, ת"א. הוא זה שהמליץ על כריתת החצוצרה - מצא חן בעיני שהוא נקט בגישה קצת יותר אגרסיבית ולא ביקש ממני סבלנות ואולי עוד כמה טיפולים יהיה הריון... ושלא תבינו לא נכון- אני נגד התערבויות מיותרות, עד לפני ארבע שנים לא הייתי זקוקה לאקמול! שלא לדבר על אנטיביוטיקה או בכלל ללכת לרופא... התהפכו היוצרות... את הלפרסקופיה הראשונה ביצע פרופ' תדיר ועכשיו ביצעו אותה פרו' גולן וד"ר שגיב, שעובדים עם פרופ' לב-רן. מעבר לזה, טיפולי IVF עם אנדו' הם קונפליקט רציני, מכיוון שכל טיפול גורם לשגשוג מאסיבי של המוקדים בחלל הבטן, ומצד שני חייבים להעלות את רמות ההורמונים כדי לקבל כמות מספיקה של ביציות... כמובן, שבשל האנ' אין לי מנוחה בין טיפול לטיפול ואני לוקחת דקה או גלולות... בקיצור - תענוג מפוקפק... יש לי בעיות ספציפיות של הדבקויות במעי. האם מישהי כאן בפורום עלתה משהו כזה? - אני ממש לפני התייעצות עם גסטרולוג, אם לעצור טיפולי פוריות ולהתחיל לטפל במעי...
 
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

מאד מזדהה עם הסיפור שלך (מלבד כריתת החצוצרה). לגבי הדבקויות במעי לי יש, אבל אני יכולה להגיד לך שלצערי לא הצלחתי למצוא רופא גסטרו' שמבין באנדו ויודע במה מדובר. שלחו אותי לעשרות בדיקות מיותרות כולל גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה כדי לקבוע בסופו של דבר שאני סובלת מ"מעי רגיז". נו באמת. החלמה מהירה ואת מוזמנת למפגש הפורום שלנו
 

סדני

New member
לדניאל

האם קבעו כי יש לך הדבקויות במעי או שאת משערת? לא כל כך הבנתי ממה שכתבת. מעניין הוא כי אני שנים סבלתי מכאבי בטן ותמיד עשו לי את כל הבדיקות וקבעו שיש לי מעי רגיז. רק לפני שנתיים גילו אצלי את האנד' אבל בשלפוחית השתן. אני משתדלת לקוות שאין קשר.
 
אני יודעת שיש לי

ב- 2 הלפרוסקופיות שעשיתי נאמר לי כי יש לי הדבקויות במעי - המעי דבוק לרחם, דבוק לשחלות, לשלפוחית. בבדיקה פנימית של המעי כפי שציינתי בהודעה הקודמת לא מצאו כלום ולכן אבחנו מעי רגיז. לפי מה שהבנתי ההדבקויות הן מחוץ למעי ולא בתוכו. כלומר, המעי דבוק לכל אורכו בחלק החיצוני שלו, ולא שיש לי הדבקויות בתוך מערכת העיכול עצמה. אבל אין ספק שזה מה שגורם לי לכל התופעות המאד לא נעימות שדומות לתופעות של מעי רגיז.
 

גל חוף

New member
דניאל, לגבי המעי

את לא מוטרדת מהמעי? האם יש רק הדבקויות או גם מוקדים פעילים של אנדומטריאוזיס על המעי? אני חייבת לומר שאני ממש מוטרדת מהעניין, זה נראה לי מסוכן מדי. מצד שני, לא הייתי רוצה לעבור את הבדיקות המזעזעות האלה לחינם!!! מה לעשות? שאלה נוספת, אם תרשי לי, האם יש לך ילדים? אם כן, האם הרית לאחר שנתגלתה המחלה? אני פשוט מנסה למצוא קצת אופטימיות, מאחר ואני לא מקרה רגיל של טיפולי פוריות... השאלות אישיות, אני יודעת, אבל בכל זאת- מאוד מעריכה אם תעני...
 
לי יש מוקדים במעי

הטיפול בהם הוא כירורגי בלבד ע"י מנתח מיומן. יש מקרים שבהם מתעורר צורך לקצר את המעי. אם את מתכוונת להמשיך בטיפולים חבל על כל ניתוח שתבצעי עכשיו. ניתוח רדיקלי במקרים קשים צריך להיעשות לאחר תום עידן ההורמונים. בהצלחה
 
בוודאי שאני מוטרדת

אבל לצערי אין פתרון ממשי מלבד ניתוח רציני שזה משהו שכרגע אני לא מעוניינת לעבור. לא יודעת מה לייעץ לך, אולי כן שווה לעבור את הבדיקות למקרה שכן יש לך הדבקויות בתוך המעי. יש לי ילדה מדהימה אבל לא הריתי - אימצתי אותה
ואוטוטו אני מקווה לקבל טלפון שהבת השניה שלי מחכה לי
חיפשת אופטימיות ומבחינתי זו תשובה אופטימית לחלוטין (למרות שאני יודעת שלא את זה קיוות לשמוע).
 

ר ו מ י ה

New member
ברוכה הבאה../images/Emo140.gif

לי יש (בין היתר) הדבקויות בין המעי לדופן הבטן. מעבר ללפרוסקופיות שעברתי לא ערכתי בירור נוסף לנושא. ישנן נשים עם אנדו' שהרו לאחר הפריות מבחנה וישנן נשים שהחליטו על אימוץ , תרומה או פונדקאות וכמובן ישנן נשים שעדיין נמצאות בטיפולים. אני חושבת שבפורום הזה תמצאי את כל הסקאלה . שמחה שהצטרפת ושיהיה בהצלחה.
 

גל חוף

New member
סופית- אני בהלם מוחלט!!!../images/Emo70.gif

אז ככה, כמו שכתבתי קודם, אני בהתאוששות בבית מהלפרסקופיה האחרונה. בבוקר "עליתי" על הפורום הזה ונכנסתי להלם, אבל בהמשך היום עברתי על כל ההודעות, כולל התכתובות של הקומונה הקודמת, ואני פשוט בשוק מוחלט!!! אני לא מאמינה שאני לא לבד! אני לא מאמינה שלא רק אני מתעלפת מכאב ופשוט בוכה כמו ילדה קטנה! לא רק לי קשה בשירותים!!!!!! בקיצור- אני לא היחידה שחיה ככה! חייבת לומר לכן, שעד כמה שזה נשמע רע - זה פשוט עושה טוב לדעת שאתה לא לבד בצרה הזאת! מתנצלת על הרגשנות, אבל הוכתי בתדהמה היום. אני כבר פחות מוטרדת מהמעי שלי, שהחליט להידבק לכל מה שהוא מזהה בחלל הבטן ואפילו- יכול להיות- מוכנה לקראת ה- IVF הבא. אני הולכת לישון עכשיו בן אדם הרבה יותר אופטימי, זה בטוח. לא בטוחה שזה יקל על המחזור הבא...אבל נכון לעכשיו... בנות, תודה לכן.
 
ברוכה הבאה../images/Emo140.gif

גם אצי המעיים דבוק לדופן הרחם , אבל לא חדר ממש לתוך המעיים , אני חושבת שאצל רובנו כאן, אלו שסובלות מדרגת חומרה גבוהה , המצב פחות או יותר אותו דבר . אם דפדפת בשירשורים הקודמים שלנו בטוח שראת מ"ס הודעות על הריון או נתקלת בהודעות של כאלו שכבר הצליחו אז לא להתייאש גם לך ,לי ולכולנו זה יקרה בסוף(רק שהסוף יגיע - אה..) אי מקווה שעם הרופא החדש והשינוי המשמעותי שעשית( הוצאת החצוצרה ) ההריון המיוחל יגיע בקרוב מאוד . בהצלחה !
 
רצית אופטימיות, קבלי עוד קצת ../images/Emo140.gif

קודם כל כמו שדוב דוב אמרה לך, אם תדפדפי אחורה, תוכלי לראות מקרים של הצלחות
. אבל אני גם מכירה אישית (טוב, לא בדיוק אישית, אבל 3 שנים בטלפונים בינינו מספיק אישי לא?
) שיש לה בן, וכן למרות האנדו הקשה... כרגע היא מנסה ילד/ה שני (ואם את מדפדפת כאן - בהצלחה!) לגבי, אני בטיפולים כרגע, אמנם ב- IVF "רק" 3.5 שנים, אבל בפוריות עצמה עוד שנתיים וחצי (לפני שידעו על האנדו...) אני עברתי לפרוסקופיה לפני 3.5 שנים (שבעקבותיה הגעתי ל- IVF) ואצלי השלפוחית, המעי, השחלות היו דבוקים מאוד (למזלי, לא חדר לתוך המעי או כל דבר אחר, חיצוני) יש לי כאבים בזמן מתן שתן (לא בכל מחזור). הלפרוסקופיה שעברתי, מבחינת הרופא בעיקר היתה קשה (ככה הוא אמר) הוא צרב את רוב המוקדים במשך כמעט שעה, הוא החליט גם לאשפז אותי ללילה, כיוון שדאג לשלומי לאחר הניתוח (למזלי, היה לי בסדר). לטענת הרופא שניתח אותי בצד שמאל כמעט ולא נגע, אמר "כדי שזה לא יפגע בפוריות" והיום כשאני חושבת על זה, אולי במזל, כי בטיפולים, הזקיקים שקיימים אצלי, הינם בצד שמאל בלבד (לפעמים יש איזה אחד בצד ימין) אמנם לא בכמויות ופחות באיכויות, אבל לפחות הם קיימים.. יש לי תחושה, שאצלי הלפרוסקופיה (אולי) עזרה, כיוון שכיום כאבים אני כמעט ולא מרגישה, (חוץ מבזמן מתן שתן) רק מקרים בודדים או בזמן ביוץ. בכל מקרה - מאחלת לך הרבה מאוד הצלחה!
 
למעלה