בחירת מכשיר שמיעה

daniili

New member
בחירת מכשיר שמיעה

יש כל כך הרבה סוגים של מכשירי שמיעה. איך אני יוכל לדעת מהו המכשיר שיתאים ביותר עבורי? איך בוחרים? על מה חשוב לשים את הדגש?
 
בחירת מכשיר שמיעה

שלום לך,
ישנם הרבה סוגים של מכשירי שמיעה וזה אכן עשוי להיות מבלבל, בהתאמת מכשיר שמיעה חשוב להתייחס למס' נקודות חשובות.
1. בחירת מכשיר שמתאים לירידה בשמיעה שלך, דבר זה כמובן ייעשה ע"י קלינאי/ת התקשורת בפגישת הייעוץ.
לדוגמא: מכשיר קטן ונסתר בתוך האוזן לא יתאים לירידת שמיעה חמורה, משום שהוא לא יוכל לספק לאדם המרכיב אותו את ההגברה לה הוא זקוק.
2. התחשבות בנתונים האישיים של האדם כגון: גיל, קשיי ראייה וקשיים במוטוריקה, הפרשות מהאוזניים- אם קיימות, עיסוק של האדם במשך היום יום ועוד. לדוגמא: אדם שנמצא בסביבות אקוסטיות משתנות ביום יום ורוצה שמכשירי השמיעה ייתנו לו מענה בכל המצבים האקוסטים (בפגישות, בנסיעות, בשיחות טלפון ועוד) צריך כמובן לשקול לקנות מכשיר שמיעה יותר מתקדם ומשוכלל עם אפשרות מעבר אוטומטי בין מצבים אקוסטים שונים.
3. שיקולי תקציב- קיים פער גדול במחירים של מכשירי השמיעה כתלות בשכלול המכשיר, היקרים מבין המכשירים כוללים ערוצים רבים, המאפשרים כיוון והתאמה מדויקת יותר בהתאם לירידה בשמיעה, יותר שליטה ברעשי רקע והגברה מדויקת יותר של הדיבור גם בסביבות מאתגרות.
קופות החולים משתתפות בעלות המכשיר, אך עבור המכשירים היותר משוכללים קיימת כמובן השתתפות עצמית גבוהה יותר של המטופל.
4. חשוב מאוד לנסות מכשיר שמיעה במכון שמיעה אמין ומקצועי ע"י קלינאי תקשורת. תהליך התאמת וכיוון מכשיר השמיעה הוא תהליך שמחייב מספר פגישות ולכן למכון שנבחר יש חשיבות רבה בהצלחת התהליך.
אני ממליצה לך לפנות באופן מסודר לייעוץ עם קלינאי/ת תקשורת שם תוכל לקבל מידע יותר ספצייפי לגבי איזה מכשיר יכול להתאים לך.
בהצלחה,
הדס.
 
למעלה