ביקורת - "Yojimbo" של Alfrex

Wing Chan

New member
ביקורת - "Yojimbo" של Alfrex

אני לא ממש אוהב את הביקורת הזו שכתבתי, אבל נו מילא.
כמה מילים על החברה, לפני הדמות- חברת Alfrex היפנית ידועה בדמויות בגדלי 1:6 שלהן, מהסיבה הפשוטה שאלה אולי הדמויות הכי איכותיות בשוק של ה-1:6. הדמויות נהנות ממספר גדול של מיפרקים ומיפרקים בעלי "מסילה" (למשל במרפק, במפשעה, ועוד), מה שנותן לדמות את האפשרות ליצור תנוחות שונות, שדמויות למשל בעלות גוף של Dragon או BBI אינן מסוגלות לבצע מבלי להישבר. החפצים הנלווים אל הדמויות איכותיים ומיוצרים הרבה פעמים מחומרים שונים, ולא "סתם" פלסטיק או ויניל כמו שנעשה בחברות אחרות. ישנם חפצים שעשויים מחומרים שונים ובין השאר ניתן למצוא חומרים שהם מחוץ לסטנדרט של "פלסטיק ובגדי כותנה" כמו עץ, פורצלן, קש, ומתכת (Diecast) שמהווה את הלהבים. ועכשיו לדמות עצמה- הדמות היא השנייה בסידרת דמויות ה- Jidaigeki (בתרגום פשוט- סרט או סידרת דרמה של סמוראים) והיא אחת האיכותיות שם. הדמות נוצרה לאחר שדמותו של זאטואיצ'י (קאטסו שינטארו) נוצרה, וגם היא הוקדשה כמחווה לשחקן המפוסל, הפעם זה השחקן טושירו מיפונה (Toshiro Mifune), שחקן שאני אישית מאוד אוהב וששיחק בהרבה סרטים שונים, בחלקם הוא עצמו גם היה הבמאי ובחלקם הוא פשוט שיחק כמו בקשר הארוך שהיה לו עם הבמאי אקירה קורוסאווה. אז הדמות כאמור נוצרה בדמותו של מיפונה, כנראה על-פי הסרט "שומר ראש" (או "יוג'ימבו" ביפנית), בגלל הבגדים שהוא לובש. הפיסול של הראש וההבעה מקפיצה לראש מיד את הרעיון שמדובר בטושירו מיפונה ולמרות שהייתי רוצה שהתווי פנים יהיו מעט יותר מודגשים (והם באמת מודגשים יותר בדמותו בסידרת ה-Shinsengumi של החברה), הם לא כך, אך הדבר אינו פוגם בדמות. הדמות נשארת יציבה בחלק גדול מהתנוחות ואינה צריכה עזרה ממקור אחר. ניתן ליצור עם הדמות פוזות יפות ורצויות ושהיא עדיין תעמוד כמו שצריך בלי ליפול קדימה\אחורה כתוצאה מעודף משקל (ולהב החרבות הוא כבד יחסית, זה לא פלסטיק). ביגוד: קימונו של גברים, הקאמה (אותה שימלה שחורה), אובי (חגורה שמחזיקה את הקימונו), זוג טאבי (גרביים), תחתונים של פעם (שנראים כמו חצי חיתול בערך) וזורי (הסנדלים שנראים כמו כפכפים כאלה). הוא מגיע עם שתי חרבות עם להב מתכת (אחת קצרה- וואקיזאשי, ואחת ארוכה- קטאנה), כלים לסאקה שכוללים כוס ובקבוק מפורצלן, וכלי משקה כלשהו (מים?) שלא ממש מצאתי איך לתרגם אותו ("דלעת"
) מעץ מצופה לקה. הדמות נדירה יחסית והיא כבר מחוץ לייצור ממזמן. אם תשיגו אותה במצב חדש או כמעט חדש במחיר שיורד מ200 דולר, ראו את עצמכם כבני מזל. אני השגתי את שלי במחיר זול יותר מכיוון שהקופסא מעט משופשפת וחסר לו סנדל אחד.
 

alon3232

New member
תודה על הביקורת - אני דווקא אהבתי !

טוב לראות ביקורת כזאת כאן שחושפת אותי ליצרנים ודגמים אחרים שלא הכרתי בעבר. המשך כך !
 

Wing Chan

New member
האמת זה לא חדש באוסף... ../images/Emo13.gif

זאת למעשה הייתה הדמות הראשונה שקניתי שפיתחה אצלי את האהבה לדמויות של אלפרקס, אז מבחינתי היא הראשונה שראויה לביקורת אבל תודה, נחמד לשמוע
 

Wing Chan

New member
אם הייתה לי מצלמה כרגע...

הייתי מצלם כבר את כול האוסף
וזה ייקרה מתישהו, רק עניין של זמן עד שאני אשיג מצלמה...
 
למעלה