בית בעיתי-עוצו עצה

mron1

New member
בית בעיתי-עוצו עצה

הגגות בבית המשותף שלנו בנויים מכמה מפלסים. ראובן פתח בקיר דירתו דלת אל גג במפלס נמוך יותר, כך שהגג משמש לו כמרפסת. הוא פרץ את הדלת לפני מספר שנים, האם אפשר לדרוש ממנו שיסתום את הדלת ? וזה עוד כלום:שמעון רוצה להתקין את המנוע של המזגן שלו על הגג, וראובן לא מסכים בטענה שהמנוע יפריע לו. אכן ניסים וניפלאות!!!
 

r_yuvali

New member
עצה בענין בית בעייתי

ונתחיל דווקא מהסוף. התקנת מזגן על קיר חיצוני אסורה, אלא אם מתקבל אישור של רוב דיירי הבית באסיפת הדיירים. לפיכך, כל עוד לא התקבלה הסכמה כאמור, התקנת המזגן אסורה, וניתן לפנות בבקשת סעד למפקח על המקרקעין (או לבית המשפט). כך אף לענין פריצת הדלת לגג. אדם אינו רשאי לפרוץ "פריצות" ברכוש המשותף (קרי, הקירות). יחד עם זאת, מתעוררת כאן שאלת של שיהוי, והאם ניתן כיום לתקוף את ההחלטה. זו שאלה של הזמן שחלף, ושל כלל הנסיבות הנוגעות לענין.
 
למיטב ידיעתי

יש פסיקה שמזגן יכול להיות מותקן ברכוש המשותף ללא צורך בהסכמת הדיירים. בטח על הגג, שם הוא ממש לא מפריע, לאף אחד מדיירי הבית המשותף, וגם לא לאסתטיקה של המבנה. לגבי פריצת הפתח, השאלה כמה שנים מאז הוא פרץ את הפתח, וגם האם זה מפריע לכם להשתמש בגג. אם כולכם יכולים לשבת שם לעת ערבית ולאכול אבטיח,(הלוואי עלי) אז זה כמובן פחות מגביל מאשר אם האזור מגודר רק לו, והוא לא נותן זכות שמוש לאף אחד. נתקלתי לא מזמן בפס"ד של בית משותף בו קומות הקרקע התנחלו בחצר, וגדרו אותה, שלא עפ"י הסכם כתוב, ובכך מנעו מהקומות העליונות שמוש בה, והשופטת הורתה להוריד את הגדרות 20 שנה לאחר הקמתן. אין לי את האזכור לפסה"ד לצערי.
 
למעלה