בית משותף גדול מדי...

Pini1

New member
בית משותף גדול מדי...

ידידי גר במתחם של 9 בניינים בני 9 קומות כל אחד (4 דיירים בקומה) , שנבנה ע"י חברה מסויימת. החברה רשמה את המתחם כבית משותף. יש במתחם גם בריכה וחדר כושר. לא נערכו אף פעם בחירות לועד כללי שיטפל בנושאי איזורים משותפים , בעיות מול העריה וכמובן במרכז הספורט. חבורה מסויימת החליטה לקחת את הטיפול בנושא , ובאופן תמוה ומתמיה עשתה כל מיני דברים נטולי הגיון לחלוטין. אחד מהם , בנושא הבריכה הם חתמו על חוזה לשנתיים עם מפעיל בריכה (קבלן). החליטו על מחיר (גבוה מדי , ובמיוחד לא מוסבר). זה הסיפור בקיצור נמרץ , שאלתי היא , לאור העובדה שאין מדובר בבניין רגיל , האם צריך לבצע בחירות מיוחדות לועד שייבחר לפי רוב מיוחד , או לא. בכל זאת קרה מצב ש-4 אנשים קיבלו החלטה עבור 324 משפחות , החלטה גרועה ומעיקה. בנוסף , האם יש מחוייבות (שוב לאור העובדה שהקבלן חתם על חוזה עם גוף לא מייצג חוקית) לא לשלם לו את מחיר האחזקה (וכמובן לא להשתמש בשירותיו).זאת כמובן עקב שירות גרוע , מכונות ריצה מושבתות , סאונה לא עובדת , מזגנים מקולקלים וכו´. העניין מורכב הרבה יותר , רציתי לקצר , אני מקווה שהנתונים שהעברתי מספיקים.
נ.ב. - כאשר הקבלן מתבקש להסביר מדוע המחיר הוא כפי שהוא , או להציג נתונים (מאזן וכו´ שיאששו את דרישתו למחיר שהוא מבקש) הוא מסרב. כמו כן , את תיקון המכשירים המקולקלים הוא מטיל על ה"ועד" , אך לכולם ידוע שלועד אין כל כוונה לטפל או לתקן זאת - בנוסף אין לו יכולת. איך מתקדמים ?
 
בודקים קודם כל

אתתקנון הבית המשותף. בבבנין מסוג זה, מן הסתם הוא לא התקנון המצוי, אלא תקנון מוסכם. התקנון אמור להמצא בטאבו. בתקנון יפורט איך בוחרים ועד, איך מכנסים אסיפת דיירים, כמה אנשים צריכים להיות בפורום הבוחר. רק לפי זה תוכלו לדעת האם היה ל"ועד" סמכות, ואיך ניתן להחליפו. בינתיים לא הייתי משלמת, אבל כותב מכתב חריף לודעד בו מצוינות התלונות שלי, עם פירוט כוונותי בנושא - בדיקת הסמכות ואיך להחליפם.
 

עו~ד עפר

New member
הנושא כאוב - לא כדאי להזניח

ידידך עשוי להיות בבעיה שתלך ותחריף, והנושא מוכר לי אישית. "בנינים משותפים" מהסוג שתארת הם מקור בלתי אכזב להכנסות לכל מיני "טרמפיסטים", "מאכרים" ו"קומבינטורים" (כמובן בלי לפגוע בוועד שלכם, שמורכב מאנשים ישרים כסרגל והגונים ללא דופי). על כן עצתי - אסוף כל מסמך שאתה יכול, רשום את הארועים והנתונים (ותשלומים שנדרשת לשלם) - ואם אתה מרגיש שמסדרים אותך - פנה לערכאות (המפקח על בתים משותפים). בברכה עו"ד לרינמן ואתה מוזמן לשאול עוד [email protected]
 

Pini1

New member
../images/Emo51.gif ודבר מה בנוסף

אשמח לדעת דבר עקרוני ודי חשוב: בבית משותף עם 324 משפחות (אגב רובם לא ידעו בעת הקנייה כי המתחם יירשם כבית משותף) , כיצד יש לבחור ועד באופן חוקי , איזה רוב דרוש במקרה כזה 50% מהדיירים , 75% מהדיירים? באיזה אופן אפשר לארגן הצבעה רחבה מסודרת וחוקית שכזו? אני המלצתי ללכת לכיוון עמותה , גם יהיה יותר זול כנראה וגם מסודר וחוקי , כל פעילויות הבית המשותף יתנקזו ויטופלו על-ידה. האם הרעיון נראה ? חן חן.
 
דרך בחירת הועד מוסדרת

בתקנון. התקנון גם צריך להיות אצל עוה"ד שביצע את הרישום בטאבו. התקנון פתוח לעיון הדיירים בבנין בודאי, אם כי לפעמים לוקח קצת זמן עד שהוא מגיע מהארכיב לעיון.
 

Pini1

New member
עוד משהו חשוב ומקומם בנושא

בעת קניית הדירה , דרש הקבלן תשלום של $2000 עבור "מנייה" בבריכה מכל דייר. הוא היתנה את קבלת מפתחות הדירה בתשלום ה- $2000 , חד וחלק. איפה הבעייה??? אם הבריכה רשומה כרכוש משותף (והיא כן) , מדוע נדרשו לשלם בגין "זכות שימוש בבריכה" (כך קראו לזה במעמד התשלום ועל החשבוניות) את ה - $2000 ? רכוש משותף זה רכוש משותף , כמו שלא שילמו על מדרגות מעליות וחצרות , גם כאן לא היתה סיבה. אני מעריך שבניית הבריכה היתה חלק מהשיווק של הפרוייקט , למשוך דיירים לסוג כזה של קומפלקס מגורים. הקבלן זכה מזה , מדוע צריכים לשלם כביכול פעמיים?? האם צודק ? או שמא מפספס משהו? אינני זוכר /יודע על מישהו ששילם עבור אלמנטים המוגדרים כרכוש משותף. העניין תמוה מאוד. מה דעתכם ?
 
אם זה היה חלק מהחוזה

אז מי ששלם רשאי להשתמש בבריכה ומי שלא מן הסתם לא קנה את הדירה... בטח היתה מאחורי זה איזו מטרה מיסויית. בחוזים מותר להתנות כמעט הכל, ובלבד שהדברים ברורים ומוגדים, וכך זה נשמע כאן.
 

Pini1

New member
נגעת בנקודה - מי שלא מן הסתם לא

קנה את הדירה. האם אפשר בכלל (ואני מתייחס לרוכשי הדירות כתמימים לצורך העניין , אני יוצא מנק´ הנחה שהם אכן כאלה) לדרוש תשלום עבור רכוש משותף?? בהגדרה לדעתי , רכוש משותף הוא נלווה ומתומחר במחיר הדירה. לא יעלה על הדעת שיבקשו בנפרד מחיר לכיסוי התקנת המעלית לדוגמא. לא כן?
 

ציפי ג

New member
כמו שאמרתי - יש חופש חוזים

ישנם בתים בהם התקינו בעבר מעליות שבת, שהן חלק מהרכוש המשותף. מי שרצה מעלית שבת, השתתף בעלות, ומי שלא, לא. מי שלא רוצה בריכה שלא ישלם את דמי ההשתתפות, או לא יקנה את הדירה.
 
בית משותף גדול מדיי

קראתי את שאלתך ואת תוסופותיך ואת התגובות. לעניות דעתי, עליכם לקבץ חבורה של 10 דיירים רציניים (בתור התחלה) ולשכור עו"ד שיבדוק את כל הסוגיה. נוסחת הקסם להצלחה היא לבחור עו"ד טוב אל תשאל אותי איך בוחרים עו"ד טוב, צריך הרבה מזל.
 
למעלה