בעיות עם אבא ...

בעיות עם אבא ...

יש לי בת זוג כתשעה חודשים ולפני קצת יותר מחצי שנה אמא שלי גילתה , לקח לה זמן אבל היא קיבלה את זה בסוף . כל הבית ידע וכולנו הסתרנו את זה מאבא שלי . מסיבה אחת , הוא לוקח כל דבר כאילו זה סוף העולם ופחדנו שיקרה לו משהו . אבל אחרי משהו כמו חודש אמא שלי נתנה לאבא שלי מכתב שכתבתי לה , כתבתי שם על זה שאני אוהבת את הבתזוג שלי ושטוב לי איתה , שזה לא בכוונה ושאני מבקשת שיקבלו את זה . לאמא שלי זה עזר אבל כשהיא הראתה לאבא שלי הוא לא כל כך הבין , הוא בא ושאל אותי מה היא בשבילי ולא היה לי אומץ להגיד לו בדיוק , קיוויתי שהוא יבין לבד . חשבתי שהוא הבין ובחודש האחרון הוא התנהג מוזר ושונה וכל שיחה שלי איתה גורמת לו להתעצבן שאנחנו מדברות וכו' . מסתבר לי שהוא חשב שאנחנו חברות טובות בכלל ופתאום זה נראה לו קרוב מדיי היחסים בנינו , כי היא באה המון ואני נוסעת אלייה . הוא שאל אותי לפני משהו כמו שבועיים מה קורה איתנו ואמר לי שהקשר הזה כבר לא נראה לו כמו קשר בין חברות רגילות והוא לא אוהב את זה . אני לא רוצה לאכזב אותו , אני לא רוצה לעצבן אותו ... אני מתה שזה יפסיק להיות ככה אני לא יכולה לסבול את זה יותר שהוא מתנהג אליי ככה ולא מבין . אני רוצה שיבין שאנחנו יחד ויקבל את זה . אין לי מושג איך לומר לו את זה . אני יודעת שהוא רוצה לדבר איתי אבל אין לו אומץ לבוא לדבר איתי כי אף פעם לא היינו קרובים כלכך וגם לי אין אומץ לבוא לדבר איתו . בקיצור , אין לי מושג מה לעשות , איך להגיד לו על זה , ואם בכלל . אני פוחדת מהתגובה שלו כשהוא ישמע את זה ממני . אני פוחדת שהוא ירחיק אותי ממנה . אני לא יחייה בלעדייה . אין לי מושג מה לעשות .. בבקשה תעזרו לי . . .
 
אהלן

אין תשובה אחידה מתי ואיך לספר להורים/אחד ההורים, זה תלוי בתנאי האדם והמשפחה הספציפית. למשל יש הורים שאכן יש סכנה ברורה ומידית שתגובתם תהיה קשה ברמה בה יהיה קשה לעמוד בשלב זה בהשלכות, ואז כדאי לשקול לדחות את השיתוף עד שאפשר יהיה לעמוד בהשלכות (למשל עבור קטינים, למשל במצבים של תלות כלכלית וסכנה של זריקה מהבית/הפסקת תמיכה כלכלית בשלב קריטי גם בגילאי העשרים פלוס). אחד היתרונות לפי סיפורך הוא שאמך כבר יודעת ומקבלת, האם אפשר להעזר בה בנוגע למה ששאלת של איך להגיד לו אם בכלל? למשל, האם אפשר להתיעץ איתה האם לדעתה זה רעיון טוב לספר לאבא בשלב הזה לפי איך שהיא מכירה אותו ותגובתו בזמן האחרון? האם אפשר לבקש את תמיכתה במצב הנוכחי בבית שתגן עליך יותר גם אם לא מספרות כרגע? האם אפשר לבקש את תמיכתה אם תחליטו שעכשיו זה זמן טוב לספר? יש עמותת תמיכה להורים של הומואים לסביות בי וטרנס, עמותת תהילה, אפשר להציע לאמך, ואם את ואמך תחליטו שזה שלב מתאים לספר לאביך אז גם לאביך, לפנות כדי לסייע בהתמודדותם. יש אפשרות לפנות טלפונית, להפגש אחת על אחת עם אמא אחרת, או להשתתף בקבוצת תמיכה. ההשתתפות עשויה לעזור בין היתר להבין ולהפנים שהתנהגות לא מקבלת לא משפיעה על הנטיה המינית אלא על הרווחה הנפשית שלך ועל טיב הקשר שלך עם ההורים.
 
היי טל

אין סכנה של זריקה מהבית או חלילה פגיעה פיזית וכאלה . והוא די יודע כבר , הוא יודע ממזמן אבל הוא חשב שזה יעבור לי .. הוא חשב שזה לא רציני ועכשיו שעבר די הרבה זמן מאז והוא רואה שאנחנו עדיין יחד ורואה שזה רציני אז הוא מתחיל לדאוג מזה . בסך הכל אני ואמא שלי רוצות להסביר לו שמה שהוא חושב זה נכון , ז"א שאנחנו יחד ולהסביר לו שזה לא באמת סוף העולם כמו שהוא חושב . ואני לא יודעת כל כך איך לעשות את זה , איך להסביר לו . הוא מיושן ויש לו דעות שונות משלי .. בכל מקרה אני ואמא שלי היינו בשיחה בטיפול משפחתי ודברנו על זה וקבענו שבפגישה הבאה נצרף גם את אבא שלי ונדבר איתו על זה , נפתח את הנושא והוא יגיד כל מה שמפריע לו ואנחנו ננסה להסביר ולהראות לו שזה לא סוף העולם באמת . ובקשר לתהילה ולקבוצות תמיכה וכל זה , אמא שלי לא תרצה . מבחינתה זה כבר בסדר והיא מקבלת ומבינה , היא איתי בכל זה . ואבא שלי בכלל לא יסכים לזה אז עדיף שנדבר איתו באמת בשיחה עם המטפלת וזהו , נראה מה יהיה . נקווה לטוב .. בכל מקרה , תודה על העזרה . :)
 
אהלן

אכן חשוב לבדוק את הנושא של בטחון אישי לפני שמשתפים (שכן למרבה הצער יש גם משפחות בהן נטיה מינית או זהות מגדר זו עילה לאלימות ו/או לזריקה מהבית). לפי הודעתך אמך איתך ואתן גם מתכננות לשתף את אביך במסגרת תמיכה מקצועית. נראה שאכן פעלתן לשיפור הסיכויים, וכן לא תהיי לבד כשתשתפי אלא אמך והמטפלת יהיו איתך. שיהיה לכן בהצלחה, ואת מוזמנת לשוב לעדכן
 

love you21

New member
לילה נעים!!!

אוקיי..... אם הייתי במצב שלך לא הייתי אומרת כלום כי הייתי יודעת שהצד הזה שאני הולכת לעשות יכול לגרום לאפרדה ביני ובינה! אבא זה לא הכתובת הנכון. לפחות במצבך!!! כי את כבר יודעת בערך מה הוא הולך לעשות ואיך הוא יגיב!!! בהצלחה
 
למעלה