בענין האופציה בחוזה?

yuli nur

New member
בענין האופציה בחוזה?

לא הצלחתי להבין בדיוק את המסר שנתת אם לא הוסכם על שכ"ד לתקופת האופציה השכר חייב להשאר כמו בתקופה הראשונה או שאפשר לשנות כתוב בחוזה אופציה לשנה נוספת ולא נאמר דבר על שכ"ד
 
אולי תצטט את סעיף האופציה?

מה אומר עוה"ד שניסח את החוזה? מה נדברתם בינכם בעת חתימת החוזה? צריך לדעת את כל העובדות כדי ליעץ. לא כל חוזה דומה לרעהו, וגם אם הם תאומים זהים, יש ניואנסים בדבורים בין השוכר והמשכיר לכתחילה, שמהווים אבן דרך בפרשנות ההסכם.
 

pumic

New member
תלוי בחוזה

אני לא עו"ד אבל בתחום זה יש לי נסיון רב. בדרך כלל בחוזה שכירות מצויין נושא השכר דירה לתקופת האופציה ואם לא ישנם כמה אפשרויות: אם אתה מוסד בהחלט יכול להיות שמתשלם לך להזמין שמאי אשר יחליט על שכ"ד כמובן אם אין לצד השני שום התנגדות. אם אתה אדם פרטי ולא מצויין שום פרט בחוזה על שכ"ד בתקופת האופציה או דו"ח שמאות, שכ"ד הדירה נשאר בעיניו. אם שכ"ד אינו מוצא חן בעינך הינך ראשי לא לממש את תקופת האופציה. הצעה אישיתת בכתיבת חוזה שכירות הבא תכניס את נושא השמאות, האופציה, מימוש האופציה, ותנאים שיכולו בשנת האפוציה וכד´. בהצלחה !!!
 
מה היחס בין ההסכם לזכרון הדברים

האם זכרון הדברים גובר, או ההסכם? בד"כ המאוחר. נשאלת השאלה האם היית מודע לכך שהאופציה בוטלה בחוזה, או לא. כמו כן נשאלת השאלה האם אתה נסחת את החוזה, או המשכיר. אם היית מודע - מה לך כי תלין. אם לא - ואתה נסחת את החוזה - כנ"ל. אם לא והצד השני נסח את החוזה- הרי האופציה צריכה להתממש. עכשיו הבה ונניח שאתם ממש לא מסכימים - הוא רוצה העלאה, ואתה לא מוכן, או אתה רוצה הפחתה והוא לא מוכן. מה עושים? השאלה אינה משפטית טהורה, כי גם אם אתה ממש צודק, והוא ממש לא מסכים, והוא ממש יתבע אותך, ואתם ממש תגיעו לבימ"ש, אתה עלול להפסיד הרבה יותר - זמן, שכ"ט עו"ד, אגרות גבוהות אם תפסיד. לכן כדאי להגיע להסכמה. בשיקולים להסכמה אתה צריך לשקול לדעתי כמה העלאה/ הפחתה מדובר. תכפיל ב12 תגיע לפער לאורך השנה, ואז תכניס לשיקול כמה מהר תמצא דירה אחרת, כמה יעלה לך לעבור דירה, ומה העלות של שכירת דירה אחרת. כמו שאמרתי - זו לא עצה משפטית, כי בהחלט יתכן ואתה צודק במאה אחוז. זו עצה פרקטית. בקצרה, לפעמים גם צודקים, יש מקום לוותר. והעצה שלי - להבא לקחת עו"ד.
 
למעלה