בקשת עזרה

חלי176

New member
בקשת עזרה

אני אמורה לצלם משפחה 7 נפשות מצלמת עם קנון 50 1.8 כדי שהם לא ייצאו מטושטשים איזה צמצם אני אמורה לפתוח ? יש עוד משהו שאני צריכה לדעת לגבי הנתונים בצילום מהסוג הזה ? תודה לעונים
 

enigo

New member
הם יכולים לצאת חדים גם בצמצם 1.8 בתנאים הנכונים, אבל עדיף

לסגור צמצם לפחות ל-5.6 כדי לקבל עומק שדה סביר. בדרך כלל העדשות הללו הכי חדות בין צמצם 8 ל-11, אבל צריך לשים לב גם לשאר הפרמטרים. אם אין מספיק אור, אז סגירת הצמצם תדרוש ירידה במהירות התריס, מה שמעלה את הסיכוי לטשטוש (אם מתנועת המצלמה, ואם מתנועת המצולמים), או לחלופין תדרוש עליה ברגישות החיישן/פילם, מה שיצור גרעיניות ויפגע גם בשחזור הצבעים. חשוב גם לדעת האם את מדברת על צילום סטטי או בתנועה, של כל אחד מבני המשפחה בנפרד או כולם ביחד. תני עוד פרטים, כדי שנוכל לעזור יותר.
 

חלי176

New member
תודה על המענה

הם סטטים צריכים תמונה משותפת , וגם כל אחד בנפרד אבל עם זה אני מסתדרת הבעיה שלי זה משותפת אין לי חצובה ואני מצלמת בלי פלאשים רק באור טבעי אם יש לך עוד טיפים אשמח אשמח גם לדעת איך הם יכולים לצאת חדים עםצמצם 1.8
 

enigo

New member
לא חייבים חצובה "רשמית". אפשר לאלתר. ואם תגלי לנו באיזו

מצלמה את מצלמת, יהיה לנו גם מושג לאיזו איזו את יכולה לעלות בלי לפגוע משמעותית באיכות. את מצלמת בתוך מבנה או בחוץ? אם במבנה - האם יש חלונות גדולים, כך שבשעה הנכונה נכנס שפע אור לחדר? וכדי שכולם יצאו חדים בצמצם 1.8, את צריכה לסדר אותם כך שיעמדו במרחק שווה מהמצלמה - משמע על הקשת של המעגל שאת המרכז שלו. הבעיה היא שאם אני זוכר נכון, בעדשה הזו החדות בשוליים לא משהו בצמצם פתוח, כך שגם אם הם יהיו בפוקוס, הם יצאו "רכים". אם את עומדת בצורה יציבה, מחזיקה במצלמה נכון וסוחטת את ההדק בצורה חלקה, באורך המוקד הזה אפשר לצלם בלי טשטוש ב- 1/60, ואפילו קצת מתחת. כך שגם בחדר לא מאוד מואר, לא אמורה להיות בעיה לסגור את הצמצם 2-3 צעדים אם את מצלמת במצלמה מודרנית.
 

חלי176

New member
המצלמה 750D

מצלמת בחוץ אם הבנתי נכון את ההסבר על הקשת זה אומר שהם לא יכולים לעמוד מחובקים? על הדרך גם אשאל לאזיה עדשה היית ממליץ לי להשתדרג ? חשוב לי בוקה יפה חדות וצילומים מסוג הזה משפחות או אפילו קבוצה בגן או כיתה בבית ספר תודה רבה על התשובות
 

enigo

New member
אז זו מצלמה מודרנית למדי, ואפשר לעלות בקלות לאיזו 1600 מבלי

לפגוע משמעותית באיכות התמונה. אין שום בעיה להתחבק גם בקשת - אבל שימי לב לתיקון מתחת, שאומר שצריך להעמיד אותם בשורה. בכל מקרה, אם את מצלמת בחוץ באור יום, אז אין שום בעיה - צלמי בצמצם 8 עד 11. לגבי עדשות - לצילומי פרוטרטים אני מאוד אוהב את עדשת ה-70-200/4 שלי (לי יש אחת ישנה, בלי מייצב). היא פחות מתאימה לצילומי קבוצות בגלל הזווית הצרה (גם שלך קצת צרה מדי לזה). אבל אם זו משפחה עם ארבעה חמישה אנשים, היא תעשה עבודה טובה.
 

חלי176

New member
העדשה הזאת ממש לא בתקציב

מה לגבי זאת ששאלתי 85 1.8 מבחינת פורטרט וקבוצתי? למה אני מתעקשת על צמצם פתוח ? רציתי שהרקע יהיה קצת מטושטש
 

enigo

New member
ב-1.8 הרקע לא יהיה "קצת מטושטש", הוא יהיה מטושטש לחלוטין

ה-70-200/F4 זולה מאוד בגרסה נטולת המייצב (כמשומשת). זו עדשה מסדרת ה-L, כך שהיא גם מפגינה עמידות טובה, ואין בעיה לקנות אותה משומשת. &nbsp
 

Jack D Ripper

New member
תיקון קטן

הפוקוס מתקבל על מישור ולא קשת. צריך להעמיד את כל האנשים על קו ישר ולצלם בניצב לקו.
 

enigo

New member
התלבטתי לגבי זה. גם ההיגיון שלי אמר מישור (כמו החיישן)

אבל שמעתי פעם הרצאה של צלם שטען שזה מתקבל בקשת, ולא טרחתי לבדוק.
 

Jack D Ripper

New member
מאוד קל לבדוק

תצלם באלכסון משטח עם פרטים (למשל שטיח) בצמצם פתוח. תראה בתמונה בקלות שהפוקוס מתקבל על קו ישר ולא על קשת. &nbsp אם תצלם בניצב תראה שהכל בפוקוס.
 

steiff

New member
עלול להיות קשה להוציא תמונה חדה בצמצם 1.8

ולא דווקא בגלל עומק השדה הרדוד שיקשה למקם קבוצת אנשים כך שכולם יהיו בתוכו, אלא בעיקר משום שעדשות לרוב לה תהיינה במיטב החדות שלהן בצמצם הפתוח ביותר, ובפרט העדשה האמורה, שאינה פאר היצירה האופטית... ממליץ לצלם בצמצם 5.6 או סגור אפילו יותר (לכיוון 8-11). זו לא תהיה בעיה כאשר מצלמים באור יום וללא פלאש. על מנת להשיג בידוד של הרקע חשוב למקם את המצולמים נכון יחסית לרקע. אפשרות אחת: לבחור רקע אחיד שלא מושך את העין. למשל קיר (אבל להקפיד שיהיה כהה יחסית למצולמים משום שהעין נמשכת לנקודות הבהירות בתמונה). אפשרות נוספת: לבחור רקע רחוק, כך שגם בצמצם 5.6 הוא יראה מטושטש יחסית למצולמים. זה מאפשר להשתמש ברקע שאינו אחיד, אבל מונע ״בריחה״ של תשומת לב הצופים לאובייקטים ברקע. צמצם רדוד במיוחד, כמו 1.8, שימושי יותר בצילומי פורטרט בהם יש חשיבות גדולה יותר לבידוד האובייקט מהרקע, ובהם חדות גבוהה לא תמיד מוסיפה לאיכות התמונה. בצילומי פורטרט לעיתים יש דווקא יתרון לרכות מסויימת. נקודה חשובה: בצילום פורטרט חשוב להקפיד על מרחק של לפחות שלושה מטרים מהמצולם. זאת על מנת למנוע עיוותים שנובעים משוני במרחקים של חלקי הגוף/פנים מהמצלמה (תיקונים שהמוח שלנו יודע לבצע באמצעות שימוש בחוזי שמגיע משתי העיניים, אבל המצלמה לא יודעת לתקן באמצעות עינה היחידה). במקרה של צילום קבוצתי בעדשת 50 מ׳מ זו לא תהיה בעיה. במקרה של צילום של אדם בודד זו עשויה להיות מגבלה לכן עדיף לצלם ממרחק 3 מטר, גם אם זה אומר שלתמונה נכנס יותר תוכן מאשר הפורטרט הרצוי, ולאחר מכן לגזור, בעיבוד פשוט, את ״העודפים״. חצובה - לא נחוצה לצילומים מסוג זה באור יום. צלמי בעדיפות צמצם ובהגבר (ISO) הכי נמוך שניתן, וכל עוד המהירות תהיה גבוהה מ 1/60 ״את מסודרת״. להערכתי תצטרכי מהירות אפילו גבוהה יותר, הכל תלוי כמובן בתנאי התאורה. ואם כבר מדברים על תאורה וצילום בחוץ באור יום: השעות הגרועות ביותר הן שעות הצהרים עם האור הבוהק שמגיע מלמעלה. עדיף לצלם בשעות הבוקר או אחה׳ץ כשהשמש בזוית נמוכה והאור מתרכך במעבר דרך שכבות האטמוספירה. חשוב להקפיד לצלם כאשר השמש בפנים של המצולמים ובגב של הצלמת. אחרת תקבלי דמויות כהות ולא ברורות על רקע בהיר. צילום של אנשים מוצלים על רקע מואר מצריך שימוש בפלאש מילוי או תאורת מילוי חיצונית (למשל רפלקטורים) שיביאו את התאורה של המצולמים להיות חזקה לפחות כמו של הרקע.
 

אורי624

New member


 

חלי176

New member
תודה על התשובה המפורטת

ועכשיו שאלה שכנראה לא שמת לב אליה "לאזיה עדשה היית ממליץ לי להשתדרג " שמעתי רבות על מצלמה 85 1.8 השאלה האם יש הבדל משמעותי בינה לזאת שברשותי (חדות צבעים איכות) או שאם קונים אז משהו אפילו יותר מתקדם?
 

enigo

New member
הוא הגיב לפני שהוספת את השאלה על העדשה

אם את מצלמת בחוץ, למה את מתעקשת על פריימים עם צמצם פתוח? לא בטוח שזה נותן לך יתרון. גם אורך המוקד קצת ארוך מדי, ויקשה על צילום קבוצות. &nbsp
 

dudi4321

Member
ומוסיף

בניגוד למקרה של צילום כשהשמש בגב הצלם, יש צילום שהשמש הנמוכה, בוקר או ערב מדגישה את השיער ואת מתאר הגוף דוקא שהשמש בעורף המצולמים אבל גם לא בתוך המצלמה, כלומר מעט מהצד. אז יש אופי לפורטרייט. &nbsp
 

enigo

New member
מצד שני, אם השמש בגב הצלם, אתה מקבל חבורה של חפרפרות עם

עיניים מכווצות... עדיף שהשמש תהיה בזווית מעט הצידה, כדי למנוע סינוור של המצולמים. הכי טוב, לדעתי, זה מיד אחרי השקיעה. אבל זה טריקי, כי יש מעט מאוד זמן עד שהאור דועך.
 
למעלה