ברוח הלעולם-לא עולם ששוררת לאחרונה בפורום
ולאור זה שראיתי שלשום את סטארדאסט בפעם הראשונה סוף סוף (נפלא, אגב), עלתה בי מחשבה: יש בהם הרבה דברים דומים. לא מבחינת הסיפור דווקא, אלא מבחינת... איך לומר. קו עלילה? הם נפתחים שונה - בעוד טריסטן יוצא על דעת עצמו למסע, ריצ'ארד פחות או יותר נשאב לסיפור בעל כורחו. לשניהם יש מטרות: טריסטן מתכוון למצוא ולהביא לאהובתו שבחומה את הכוכב בו צפו נופל, ובכך להוכיח את אהבתו אליה ולזכות בידה; ריצ'ארד רוצה את החיים שלו בחזרה. שניהם יוצאים למסע שבסופו הם מקווים להשיג את מטרותיהם, והמסע משנה אותם; למעשה משנה אותם כל כך עד שבסופו, כשמטרתם סוף סוף יכולה להיות מושגת, הם מגלים שהיא לא מה שהם רוצים בכלל, שמה שהיה נכון בשבילם לפניו כבר בעצם, פשוט, לא. החיים הבריטיים הבורגניים כבר קטנים ובנאליים מדי בשביל ריצ'ארד אחרי כל מה שהוא עבר, וטריסטן התאהב בכוכב שיצא לחפש. שניהם מבינים את זה אחרי שהמטרות שלהם כבר כביכול מושגות ושניהם חוזרים: ריצ'ארד למטה, טריסטן לאיביין, לעולם שמעבר לחומה. עוד מישהו שם לב לזה? מה אתם חושבים על כך? נתקלתם ב"תבנית" הזאת גם ביצירות אחרות של גיימן - או ביצירות אחרות בכלל? (שמתי תבנית במרכאות כי אולי זה קצת דפוס חוזר, אבל זה בערך הדימיון היחיד בין הספרים. משהו אחד שגיימן הוא לא, זה כותב תבניתי.) שתפו עימנו את תובנותיכם
ולאור זה שראיתי שלשום את סטארדאסט בפעם הראשונה סוף סוף (נפלא, אגב), עלתה בי מחשבה: יש בהם הרבה דברים דומים. לא מבחינת הסיפור דווקא, אלא מבחינת... איך לומר. קו עלילה? הם נפתחים שונה - בעוד טריסטן יוצא על דעת עצמו למסע, ריצ'ארד פחות או יותר נשאב לסיפור בעל כורחו. לשניהם יש מטרות: טריסטן מתכוון למצוא ולהביא לאהובתו שבחומה את הכוכב בו צפו נופל, ובכך להוכיח את אהבתו אליה ולזכות בידה; ריצ'ארד רוצה את החיים שלו בחזרה. שניהם יוצאים למסע שבסופו הם מקווים להשיג את מטרותיהם, והמסע משנה אותם; למעשה משנה אותם כל כך עד שבסופו, כשמטרתם סוף סוף יכולה להיות מושגת, הם מגלים שהיא לא מה שהם רוצים בכלל, שמה שהיה נכון בשבילם לפניו כבר בעצם, פשוט, לא. החיים הבריטיים הבורגניים כבר קטנים ובנאליים מדי בשביל ריצ'ארד אחרי כל מה שהוא עבר, וטריסטן התאהב בכוכב שיצא לחפש. שניהם מבינים את זה אחרי שהמטרות שלהם כבר כביכול מושגות ושניהם חוזרים: ריצ'ארד למטה, טריסטן לאיביין, לעולם שמעבר לחומה. עוד מישהו שם לב לזה? מה אתם חושבים על כך? נתקלתם ב"תבנית" הזאת גם ביצירות אחרות של גיימן - או ביצירות אחרות בכלל? (שמתי תבנית במרכאות כי אולי זה קצת דפוס חוזר, אבל זה בערך הדימיון היחיד בין הספרים. משהו אחד שגיימן הוא לא, זה כותב תבניתי.) שתפו עימנו את תובנותיכם