דת - בשביל מה צריך אותה בכלל- סליחה

שחף77

New member
דת - בשביל מה צריך אותה בכלל- סליחה

אנשים יקרים איך זה שלאחר כל כך הרבה שנים, ולאחר מאה שנה של התפתחות טכנולוגית ,חברתית תרבותית , איך נשארנו מאחור ,אני מתכוונת לדת. למה ניטשה לא הצליח לסחוף אחריו עדת מאמינים מספיק גדולה על מנת להפוך את הדת למיעוט אני יודעת בדיוק את ``יתרונותיה`` של הדת, היא פורשת כנפיה, היא מגנה על הייצור שלא רוצה לחשוב, לא רוצה להחליט, אלוהים יחליט בשבילו. אותי זה ממש מרגיז, נכון שיש אתיאיזם ,אבל הוא ממש לא מתקרב במספרים לכמות המאמינים בדת. הדת היא מחסום להתפתחות האדם במגוון רחב של תחומים וייסלחו לי הדתיים ,שיטמנו את ראשם חזרה באדמה!!
 
דת כגורם מלכד

אני יכולה למנות אינספור גורמים לליכוד אנשים והתקבצותם. מעטות מאוד הן הסיבות החיוביות. הסיבה העיקרית והברורה מכולן היא, לצערי, שינאה. וגם אם הדתות לא היו קיימות, היו מוצאים סיבה לשנוא אנשים שהם שונים, על כל רקע שהוא. אז הנה הגיעה לה ההיסטוריה החכמה מכול, או הטבע האנושי, ו...איך אומרים? בראשית ברא האדם את האלוהים. אנחנו, בני האדם, זקוקים נואשות לגורמים מלכדים, כמו גם לקווי גבול שיפרידו ביננו. הדת משמשת אותנו ככלי מצוין לכך. ואדם מאמין, לא יכול לומר שהדת היא גורם שמעכב אותו או שמונע ממנו כל דבר שהוא. אדם שמאמין באמת ובתמים מקבל בהבנה את ההגבלות, כי הן הן מה שעוזר לו להיות חלק מקבוצה גדולה יותר. היא מעניקה לו את תחושת השייכות המגוננת. ואם כבר גורם מלכד, ואפילו חיובי ומעודד, אז לעזאזל כל השאר. אחד אלוהינו...
 

קלייר

New member
מלכד? המפריד גדול יותר

מלכד קבוצה קטנה בחדר בישיבה שאין להם כל יכולת חשיבה עצמית,הרב אומר התלמידים עושים,לא מכינים אותם לחיים האמיתים, מפריד אותם מיתר העם נראים כחבורה שיצאו כרגע מהצגה של כנר על הגג כאילו מעולם אחר,לא תורמים דבר לחברה רק מקבלים ממנה היכן הליכוד?אולי כונתך שמלכד את האנשים שפשוט לא מצאו בית או אוכל וכאן נותנים הכל חינם רק תלמד תורה,בתורה יש דברים יפים אך לצערי המפרשים אותה הפכו את הדת ולומדיה לדבר בילתי נסבל בחברה
 

zv

New member
עיוות קל

מה שקורה היום במדינה שלנו זה עיוות של דבר שיכול להיות נפלא, אבל כמו בכול דבר נושא ומקום, תמיד יהיו האנשים שיינצלו סטטוס מסוים לטובתם. התמונה שאת מתארת היא קיצונית לחלוטין. באותה מידה אפשר להגיד שהתרבות החילונית שמלמדת בשיעורי ספרות שירי תשוקה גורמת להרס נפשות תמימות. ושאם היו מלמדים שחיי מין קיימים רק על מנת להביא ילדים, אז לא היו בנות 16 שנכנסות להריון, או כל לחץ שהוא על בנות שעוד לא סיימו להיפרד מהבובות שלהן. אף גבר לא היה מרגיש שיש לו את הזכות לקחת משהו, רק בגלל שהוא רוצה לקבל אותו,ואף גבר לא היה מרגיש שיש לו את הזכות לעשות את זה בגלל שהייתה לו ``התפרצות-הורמונלית`` ורק כדי להאיר את דבריי באור הנכון, אני חילונית לחלוטין.
 

מאיה.

New member
לא מסכימה.

אני לא חושבת שנערות בנות 16 נכנסות להריון בגלל שלמדו את ``עטור מצחך`` בשיעור ספרות למשל, או כל שיר אחר, שיהיה אירוטי או בעל אופן מיני. זה כבר עניין של דרך חינוך, אין כל רע במין, גם כשהוא נחשף לבני 16, כמובן בטוב טעם. ואני לא חושבת שהמצב הנוכחי מופרז. זוהי בסך הכל פתיחות ברמה מינימלית, שכל עוד היא נעשית בפיקוח ובגבולות הגיוניים, אין היא מזיקה כלל אלא רק תורמת ושוברת מוסכמות של בורות וצרות אופקים. ה``התפרצות ההורמונלית`` ושאר הדברים האלו, אינם תוצאה של החברה החילונית או של אתאיזם באופן כללי. בחברה חרית או דתית אין כאלה מקרים? אבות חרדים לא מבצעים מעשים מזוויעים בבנות שלהם, אחייניות, סתם נשים? פשוט שם הכל נשמר מתחת לשטיח ומוסתר היטב, עד כמה שאפשר. שם אנשים עדיין שותקים לרוב, שם עוד אין התנגדות. המקרים האלו תמיד היו, מאז ומעולם, אמנם הפתיחות שבחברה חילונית מאפשרת לאנשים לצעוק ``היי, זה אסור``. הדת לא מגנה, הדת מכסה.
 

Metal_F

New member
תראה...

אנשים הם זן לא חזק במיוחד מבחינה נפית. הם זקוקים להיאחז במשהו - להאשים משהו - להודות למשהו. זה הכי קל. לגבי האתאיזם הוא באמת לא מספיק מפותח ומשהו צריך לקחת יוזמה ולעשות עם זה משהו. ``דת - אופיום להמונים`` . קארל מארקס.
 

zv

New member
תראי...

אני לא חושבת שצריך ``לפתח`` אלטרנטיבה. היא תתפתח עם הזמן, אם וכאשר מספיק אנשים יזדקקו לה. חוץ מזה, מה שהאתאיזם מייצג כיום, נראה לי מופרך לחלוטין ולא ריאלי. חוסר בחוקים ומסגרות-סופו כאוס. אין מה לעשות!!!!
 

S.L.

New member
המשך ושלילה

1(ניטשה, עם זה שהוא יצור שחושב ומחליט - נשארו לו המון המון שאלות, שלדעתי, מתחילות מהנושא ומהשאלות (הרבות) שיש בדטרמניזם. 2)הדת היא מחסום למה? דוגמאות...ומה בקשר לדתות אחרות - יש בהם פתרונות להרבה מחסומים! בקיצור - האתאיזם היא ``דת`` עם בעיות רבות (סוציאליות, עובדתיות, פילוסופיות)שאין עליהם פיתרון! וחלק גם הוכחו - על דרך השלילה - שאין עליהם פיתרון ראציונאלי! בדת יש פתרונות נוחים, חוץ מזה ובעיקר בגלל - שאי-אפשר לשלול אותה(לוגית)! בעוד שכמעט כל דיעה של ניטשה פרכו וריסקו בצורה מוחלטת!!!!
 

S.L.

New member
המשך...

לכל הרעיונות הפילוסופים הגדולם יש בסיס שהוא בעצם הנחה. לדת יש הנחה - שהיא יציבה באותה מידה (-מבחינה לוגית) כמו הטיעונים האתאיסטים!
 

hamer

New member
נדוש אבל ...

דת, אמונה, הם חלק ממכלול ההסברים (תרצי תירוצים) שנתנו בני האדם לכל-כמעט השאלות שלא היתה להם תשובה עליהן. החשש מהלא ידוע והלא מוכר יצר את כל המיתוסים של הדת. סביב זה נוצרו ריטואלים שונים, בדת העברית (יהודה וישראל - וכן כנראה שיש הבדל ! ) המוטו הבסיסי היה קביעת תקנות לחיי היום יום של המאמינים ופגיעה פיזית ממש בכופרים למיניהם. במהלך השנים מאז משה ועד דרעי התפתחה הדת העברית והגיעה לשיאים מחליאים להם אנו עדים יום יום. בקיצור גם אני לא אוהב את המונופול החרדי על הדת במדינת ישראל אבל עדיין לא זכיתי לראות אלטרנטיבה רצינית לדת לא רק העברית - דרך אגב לדעתי האיסלם ואפילו הנצרות הרבה יותר ``נכונים`` משום שאלו דתות המאפשרות למאמינים לחיות בהם ולא רק להגיש תחת השגחה אלוהית מתמדת.
 
סליחה דת !

אמת-אנשים חלשים שלא רוצים לחשוב ולא רוצים להחליט,קימים גם בדת-כשם שהם קימים בעולם החילוני. ניטשה מעולם לא הצליח לסחוף אחריו ``עדת מאמינים``מספיק גדולה-וטוב שכך! כי ``אדם לא יכול להיות לערך עליון``! הנאצים אימצו את שיטתו,וראי מה קרה... (במקום בו ניטשה עוצר האמונה ממשיכה). האמונה האמיתית לא משחררת אותך מלחשוב - אלה מחייבת אותך! לא פוטרת אותך מלהחליט-כי אם מבהירה לך שבכול רגע נתון-לך יכולת ההכרעה ! חבל הוא שלובשי השחורים שעשו שמות לדת - מייצגים אותה בעניך ... אל תטמני את ראשך באדמה - צאינה וראינה . (כותב תגובה זאת אינו אדם דתי)
 

rona_bn

New member
ניטשה שמיטשה

אני חילונית ולא למדתי פילוסופיה, אבל לכל אלה שמוצאים פגמים בדת: להציץ היטב לקבוצה אליה הוא משתייך הוא יראה את אותה גברת בשינוי אדרת. כמו שלנו החילוניים יש מה לומר לדתיים, בודאי הם ימצאו מה לומר עלינו. מבחינתי אין שוני, זאת קבוצה וזאת קבוצה ולא נותר לי אלא לעשות החלטה בחיים לאיזה קבוצה להשתייך.
 

יעלי 13

New member
הסיבה לשנאת היהודים

הסיבה לכך שמאז ומתמיד שנאו יהודים היא לא מקרית זה בגלל כל הדת היהודית המסריחה שדוגלת בגישה בדלנית ואי שילוב עם אנשים שוניםץ היהדות היא הדבר הגזעני הכי קדום שנוצר מאז ומעולם ואין זה פלא שמתישהו החליטו לנקום ביהוהדים על הגזענות הזאת בגזענות אחרת. הדת היהודית היא הדת הכי גזענית שקיימת ואפילו היום יש חוקים גזעניים כחוק השבות ועוד. אך אין זה סיבה לעשות ``דווקא`` ליהדות והלתחיל להאמין בשטויות אחרות כמו בודהיזם או נצרות או איסלם כי הכל אותו חרא בשינוי האדרת. אין זה משנה מה הדת ``הנכונה`` הכי חשוב זה לחיות את החיים בכיף ואיך שרוצים ולא צריך למצוא סיבה דתית כדי לחיות כך. גםאם אלוהים קיים או כל אל אחר זה לא חשוב כי צריך להתייחד לחיים עכשיו כאילו עכשיו זה גן עדן ואין שום סיבה לחכות לחיים הבאים.
 

אל הרעם

New member
סיבה לשנאת היהודים

הסיבה לכך שמאז ומתמיד שנאו יהודים היא לא מקרית זה בגלל כל הדת היהודית המסריחה שדוגלת בגישה בדלנית ואי שילוב עם אנשים שוניםץ היהדות היא הדבר הגזעני הכי קדום שנוצר מאז ומעולם ואין זה פלא שמתישהו החליטו לנקום ביהוהדים על הגזענות הזאת בגזענות אחרת. הדת היהודית היא הדת הכי גזענית שקיימת ואפילו היום יש חוקים גזעניים כחוק השבות ועוד. אך אין זה סיבה לעשות ``דווקא`` ליהדות והלתחיל להאמין בשטויות אחרות כמו בודהיזם או נצרות או איסלם כי הכל אותו חרא בשינוי האדרת. אין זה משנה מה הדת ``הנכונה`` הכי חשוב זה לחיות את החיים בכיף ואיך שרוצים ולא צריך למצוא סיבה דתית כדי לחיות כך. גםאם אלוהים קיים או כל אל אחר זה לא חשוב כי צריך להתייחד לחיים עכשיו כאילו עכשיו זה גן עדן ואין שום סיבה לחכות לחיים הבאים. לסיכום כדי לשנות את הגישה של המדינהב לגישה שיוויונית ואין אני מדבר כאיש מרץ אלא כאיש העולם הגדול שמקווה שלא יהיו עוד שום שואות לעם היהודי ולעמים אחרים בכלל.
 

בראון

New member
שלום לכולם

שלום לכולם וברכות. סיבות לשנאת העם היהודי הן סטיה מן הנושא, הנגררת מפליטת קולמוס לא מבוקרת אודות הנאציזם וניטשה, דבר פופליסטי ושנוי במחלוקת. יש כאן מעין תבנית חוסרת של חתימה ``אני חילוני``, המתפרשת כמנגנון הגנה אישי, למרות שאני מגן על הדת אני בסדר, אל תסקלו אותי. כדתי עמדה זו מעט צורמת אבל לא נורא, אתגבר. כפי שהובא כאן יש כיוונים שונים בדת, כל אדם אחראי רק לדרך בה הוא בחר. לדעתי הדת לא כולאת כיווני חשיבה אלא מעודדת ומאפשרת חיפוש כנה. האמונה אינה התרת הספקות אלא קיומם המתמיד, אין ולא תהיה ודאות בקיום האל אך הדיאלקטיקה בין קיומו לאינותו הרי היא כספק קיומי מתמיד. קל לנוסס בניטשה לזעוק מת האלוהים, קל באותה מידה לנוסס בחוסר האונים של המדע להסביר דברים מופשטים כגון נפש. (ע``ע הבעיה הפסיכו פיזית). יום נעים לכולם.
 
אל הרעם/יעל.

נדמה כי אחד אתם... ``... הדת היהודית המסריחה...`` מעט בעייתית בעיניי (וזה האנדרסטייטמנט של המאה!) ההתנסחות הזאת. מכיוון, ומטרתנו כאן אינה לפגוע בנפשות הפועלות ובנפשות בכלל. אני מבקש שאם את/ה מוצא/ת לנכון לבקר ו/או לשלול את היהדות ו/או כל תחום ונושא אחר, רצוי שתעשה/תעשי זאת בלשון נקיה יותר. ``...טיק טאק טיק טאק טיק טאק...`` (softy, אפריל 2001). תא``י.
 

קלייר

New member
סליחה אל הרעם/הדת לא אשמה

סליחה אל הרעם לא האשמה בדת ,אלה באנשים המשתמשים בה לרעה כי דברים גם דברים יפים יש בדת היהודית, אין דת נכונ או לא נכונה ,המאמינים בדת לגביהם זו הסמכות ונוהגים לפי הכללים, אמונה היא בנפשו של האדם יש הזקוק לסמלים כדי שידעו שהא מאמין ויש אנשים המטמינים באלהים בדרכם ,ללא סמלים או ביגוד מיוחד ותקוה אני שיבוא היום ומדינתו לא תפעל לפי הכתוב בספרי הדת אלה אדם ינהג כרצונו,צורת החתונה ,האם לעשות ברית לילוד אפילו המותו יחליט האדם כיצד והיכן להקבר והדת לא מסריחה -העוסקים בפירוש הכתוב מעותים את הכתוה\ב לצרכיהם כגון ש``ס,או קמעות לניצול האדם המאמין החיים הם כאן ועכשו ישלנסות לגשר על המחלוקות לחיזוק העם ולא לפילוג ולצערי החרדים גורמים לפילוג ,ולא הדת
 

Tangled_Heart

New member
עצוב לי שזו דעתך הכנה.

הגבתי להודעה אחרת...של אוריאל, אם בא לך לראות מה אני חושבת בנושא. רוני.
 

^nurv^

New member
כמה הערות, וחידוש בקשר למדינה

היופי בשגעון הדתות, הוא שיש באפשרותו להסביר את הכל. ברגע שאלוהים (או השטן) מתקבלים כסיבה הראשונית לכל דבר שקורה בעולם בן התמותה, שום דבר לא נשאר ביד הגורל…אפשר לזרוק בשמחה את ההגיון מחוץ לחלון. הדת היא האליל של האספסוף/המון. היא מעריצה כל דבר שהיא לא מבינה. תאולוגיה לעולם אינה עוזרת. היא מחפשת במרתף חשוך, בחצות אחר חתול שחור שאינו נמצא. תאולוגים יכולים לשכנע את עצמם בכל דבר. אלה היו כמה ציטוטים משולבים. אני מניח שכבר הבנתם את דעתי. הדת מפרידה בין אנשים וגורמת לשנאה. ואיני מסכים עם הדעה שתמיד נמצא סיבה לשנוא אנשים אחרים, כי טבע האדם אינו רע מנעוריו. אין בכלל דבר כזה טבע האדם - האדם הוא תוצר של חינוך (וגם של גורמים ביולוגיים, אבל אין גורם ביולוגי לשנאה). ולחידוש (כלומר, הערה שלא נאמרה בגירסא אחרת באחת מההודעות הקודמות): הדת החדשה היא המדינה. בדיוק כמו לדת, גם לה יש מערכת חוקים וצייתנים עיוורים, וגם היא כופה את דעתה על העם - למדינה יש את המונופול על הפעלת אמצעים אלימים - משטרה וצבא. המדינה מחוקקת חוקים כדי לתקן עוולות בחברה ומזניחה את מה שחשוב באמת. איני טוען שצריך לבטל את כל החוקים, כי אז יהיו התפרעויות. אני פשוט אומר שצריך להקדיש הרבה יותר משאבים לטיפול שורש בבעיות החברה כגון אלימות, חוסר מוסריות בסיסית וכו`. making it illegal won`t make it go away
 
המדע כדת.

ניתן לטעון, כי המדע הוא דת וכי המדענים הם נביאיו. הרי כל אדם שדעתו אל המדע יסכים לעובדה כי במרכז השמש הטמפ` עולה על אלפי מעלות צלזיוס. העובדה כי אף אדם מעולם לא היה וחקר שם, אינה משנה כלל (וכאן-הסתירה). בנקודה הזאת בדיוק מחלחלת האמונה. בין אם היא תיאולוגית ובין אם היא מדעית. הפרדוקס הוא, שגם מדען מ א מ י ן כי ניתן לרפא את מחלת האיידס (או כל מחלה חשוכת מרפא לצורך העניין). זאת מבלי שיהיו לו סימוכין רלוונטיים לגבי מושא המחקר. אלא, בהתבסס על התרפקות נוסטלגית למחקרים שעצם תוצאתם (ולא הממצאים), משרישים בו תחושת עידוד (ולפעמים ברמה המאגית ממש). עד לכדי ביטול האופציה הרציונלית, כי יכולה להתקיים האפשרות שאין תוצאה מלבד המצב הקיים. תא``י.
 
למעלה